• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (MM)

Självklart gör en kvinna fel som medvetet ligger med en gift man! Kvinnan har ett moraliskt ansvar att inte vara delaktig i att förstöra en familj eller ett förhållande. Givetvis har mannen ett ansvar också men båda bär lika stor del i det. Att ligga runt för jag är ju singel och får göra som jag vill.... Nej det klingar väldigt illa i mina öron och väldigt naivt tänkesätt.

• Anonym (Kasta sten i glashus)

Jag tycker att en kvinna som snackar skit om en annan kvinna oavsett varför är en slampa.

• Muttergubben
    Anonym (Hallåa ??) skrev 2017-04-18 14:45:58 följande:
    Ett av de bästa inläggen i sådana här trådar
    Håller med, bästa jag läst. Skulle lägga all skuld på partnern och eventuellt mig själv, beroende på situationen i förhållandet och på hur saker och ting gått till.
  • Muttergubben
    Anonym (kaffe) skrev 2017-04-18 15:30:34 följande:
    Du menar alltså att hon inte har något ansvar för vad hon medvetet väljer att delta i?

Vad är det som säger att inte båda har ett ansvar? Varför bara den ena eller den andra? Om två hjälps åt att göra något mot en tredje borde det väl vara självklart att båda har ett ansvar för vad de gör?
    Visst har hon ett ansvar, men det är oftast inte den tredje personen man litar på utan ens partner. Om ens vän är inblandad snackar vi annat, annars skulle jag inte bry mig, om personen är okänd för mig så att säga.
  • Anonym (Li)
    MrFlex skrev 2017-04-19 16:06:08 följande:

Det är DU som gör den negativa värderingen baserat på DIN uppfattning. Många andra delar nog inte den. Dessutom spelar det ingen roll och jag förstår inte syftet med din trådstart. Exakt vad är det du vill förmedla? Vill du etablera ett nytt ord?

Det är självklart att jag gör värderingar baserat på min egen uppfattning. Det betyder inte att jag är ointresserad av vad andra tycker. Det spelar kanske ingen roll för dig men det intresserar mig.
  • Anonym (Li)
    Anonym (Kasta sten i glashus) skrev 2017-04-19 18:48:47 följande:

Jag tycker att en kvinna som snackar skit om en annan kvinna oavsett varför är en slampa.

Det var ju en intressant tolkning av begreppet "slampa".
  • Anonym (osis)

Alla står ju sig själv närmast. Och den enda personen man ansvarar för är sig själv och sin egen lycka. Hur man definierar lycka skiljer ju sig åt litegrann men tycker inte en kvinna som har någon sorts relation med en gift man nödvändigtvis gör fel. Fel blir det ju bara om hon medvetet skadar sig själv. Exempelvis genom att skaffa barn på egen hand som hon inte klarar av att ta hand om. Eller om hon agerar mot sin egen moral.

Själv skulle jag medvetet inte skaffa barn med en gift man. Men det är inte av hänsyn till någon annan okänd kvinna utan för att jag vet att jag förmodligen skulle hamna i en knepig och jobbig relationssituation med en opålitlig man. Och för att mitt barn inte skulle få de optimala förutsättningarna. Men skulle nog förmodligen inte heller göra abort om jag mot all förmodan av misstag på fyllan skulle ligga med en gift man och bli gravid. Men inte skulle jag anse mig vara en slampa för det.

• Levl1937

Skulle med vilja veta varför TS tycker detta ämne

Är så intressant och du får gärna komma med en djupare förklaring än att du är intresserad av ämnet för att det är intressant.

Av ren nyfikenhet, varför kallar du inte mannen för slampa också? Han är ju ändå den som har ihop det med två kvinnor samtidigt vilket borde definieras som ett lösaktigt beteende. Eller är det bara kvinnor som är slampor?

• Anonym (Li)
    Levl1937 skrev 2017-04-19 21:07:08 följande:

Skulle med vilja veta varför TS tycker detta ämne

Är så intressant och du får gärna komma med en djupare förklaring än att du är intresserad av ämnet för att det är intressant.

Av ren nyfikenhet, varför kallar du inte mannen för slampa också? Han är ju ändå den som har ihop det med två kvinnor samtidigt vilket borde definieras som ett lösaktigt beteende. Eller är det bara kvinnor som är slampor?

Det intresserar mig eftersom en del reagerar starkt på ordet, även om det använd i ett helt korrekt sammanhang. Jag hade gärna kallat lösaktiga män för slampor. Det finns alldeles för få ord som beskriver män med samma beteende. Ordet "slampa" hänvisar till en kvinna. Någon föreslog att kalla gifta män som skaffar barn med slampor för "slamppappor". Som jag skrev i mitt första inlägg så anser jag att gifta otrogna män är egoistiska svin. Jag önskar att det fanns ett mycket bättre beskrivande ord även för dem.
Svar på tråden Slampmamma?