• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (E) skrev 2017-05-06 23:49:13 följande:

Min sambo har ett ovanligt efternamn plus att hon visste ju om hans adress så det var väl inte så svårt för henne att hitta. Ja det var jobbigt, han kände sig lite stalkad...

Men gud vad märkligt att googla en granne och ringa upp den! "Hej, jag är din granne. Jag sökte upp ditt nr för att kolla ifall du VERKLIGENska ha din tvättid?"

Jösses. Verkligen stalkervarning.
  • Scoops

Min syster har skumma grannar.. de har gnällt länge om att det tycker lillasyrrans 3-åring "springer och dunsar" och lever om för mycket. Ändå har de två barn själv i nästintill samma ålder.
    Igår fick de typ ett hotbrev av dem där det stod bland annat att "Nu ser ni till att er unge håller käften.....är ni rädda. Det hjälper inte att ringa polisen".

Fett obehagligt! Vem skriver så till sina grannar? Förvånad  Jag menar... visst köper jag att min syrras dotter skulle kunna vara högljudd. Men hon lägger sig vid 19-tiden så det är inte direkt högljutt sent på kvällarna i så fall.

• molly50
    Scoops skrev 2017-05-08 09:16:02 följande:

Min syster har skumma grannar.. de har gnällt länge om att det tycker lillasyrrans 3-åring "springer och dunsar" och lever om för mycket. Ändå har de två barn själv i nästintill samma ålder.
    Igår fick de typ ett hotbrev av dem där det stod bland annat att "Nu ser ni till att er unge håller käften.....är ni rädda. Det hjälper inte att ringa polisen".

Fett obehagligt! Vem skriver så till sina grannar? Förvånad  Jag menar... visst köper jag att min syrras dotter skulle kunna vara högljudd. Men hon lägger sig vid 19-tiden så det är inte direkt högljutt sent på kvällarna i så fall.

Hon kanske skulle visa det där hotbrevet för hyresvärden.
    De brukar ju inte vara så förtjusta i att ha hyresgäster som klagar för mycket heller.
    Och det är är ju att gå över gränsen.
    Bor man i hyreshus så får man stå ut med lite ljud på dagtid.
    Klarar man inte av det så är det kanske bättre att flytta till hus.
    Carpe Diem
  • Anonym (Mo)
    molly50 skrev 2017-05-08 09:43:01 följande:

Hon kanske skulle visa det där hotbrevet för hyresvärden.

De brukar ju inte vara så förtjusta i att ha hyresgäster som klagar för mycket heller.

Och det är är ju att gå över gränsen.

Bor man i hyreshus så får man stå ut med lite ljud på dagtid.

Klarar man inte av det så är det kanske bättre att flytta till hus.

Det beror helt på vad det är för typ av ljud, som det är frågan om samt hur ofta.
  • molly50
    Anonym (Mo) skrev 2017-05-08 09:45:09 följande:
    Det beror helt på vad det är för typ av ljud, som det är frågan om samt hur ofta.
    Ja,absolut! Det håller jag med om.
    Men att grannarna går över golvet får man nog ändå finna sig i och att barn kan låta.
    Det är i varje fall inget man behöver skicka hotbrev för.
    Bättre då att försöka prata med grannarna som civiliserade vuxna om det är något man stör sig på.
    Carpe Diem
  • Anonym (Mo)
    molly50 skrev 2017-05-08 10:03:51 följande:

Ja,absolut! Det håller jag med om.

Men att grannarna går över golvet får man nog ändå finna sig i och att barn kan låta.

Det är i varje fall inget man behöver skicka hotbrev för.

Bättre då att försöka prata med grannarna som civiliserade vuxna om det är något man stör sig på.

Det har du helt rätt i.

Jag ville bara förtydliga att det finns andra typer av oljud som man inte behöver stå ut med dagtid.

En konstant skällande hund hör t. ex dit.
  • molly50
    Anonym (Mo) skrev 2017-05-08 10:07:11 följande:
    Det har du helt rätt i.

Jag ville bara förtydliga att det finns andra typer av oljud som man inte behöver stå ut med dagtid.

En konstant skällande hund hör t. ex dit.
    Precis. Eller som de grannar jag hade som brukade spela så hög musik att man knappt kunde höra vad man själv tänkte.
    Carpe Diem
  • Anonym (--)
    Anonym (Plågsamm granne) skrev 2017-05-06 04:11:20 följande:

När jag stod ute och rökte fick jag en hink vatten över mig!

Och när grannen stod med bilen på tomgång så kastade hon ägg på dem!

Kunde vara kul att lägga ut på Youtube! Om nån hade kommit på att filma det, menar jag..
  • nevermind
    nnnnnnnn skrev 2017-05-06 19:53:00 följande:
    Det gjorde nog både vi och alla andra grannar.
    De var där varje onsdag + fredag + lördag, oftast 2 ggr - en gång för att stoppa förfesten vid 23-tiden och en gång för att stoppa efterfesten...
    Kanske ska tillägga att killen som hyrde lägenheten blev vräkt efter ca 6 månader trots att hans pappa var bästa vän med hyresvärden.

Men det var 6 långa månader med fest 3 ggr/vecka.
    Påminner om min kompis granne. Han festade som en dåre. Festdeltagarna slängde ner glödande fimpar på min kompis bil så taket blev förstört. Där betalade tönten i alla fall självrisken, men han vågade inte öppna dörren när hon ringde på utan att ha sin schäfer vid sin sida.

Hur som, två gånger ringde min kompis störningsjouren (tredje gången blir man vräkt). Strax efter andra samtalet så var då bilen på verkstad på grund av fimparna. Det var en väldigt liten ort hon bodde på, och killen på verkstan skvallrade om att hennes granne hade fått tag i ett hus han skulle få hyra. Han var däremot tvungen att betala dubbla hyror i tre månader, så han hade sagt att han skulle se till att bli vräkt så han slapp hyran för lägenheten.
    Så killen festade värre än vanligt. Min kompis gjorde ingenting. Han festade vidare, hans sjuka kompisar (som skrek saker efter min vän på stan!) stampade i golvet/hennes tak, bankade på dörren mitt i natten etc. Min kompis gjorde ingenting. Bilen hade hon såklart flyttat till hemlig plats.
    Hon höll alltså ut de där tre månaderna med hot och fest, så dumfan blev tvungen att betala hela uppsägningstiden.
  • ventilera mera
    Scoops skrev 2017-05-08 09:16:02 följande:

Jag skulle visa det både för hyresvärden och polisen.
    Jag har grannar ovanpå vars dotter i samma ålder springer, hoppar jämfota och vrålar mer eller mindre dygnet runt... men innan man skulle skriva en sån lapp ska man vara jävligt störd - på alla sätt.
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!