nnnnnnnn skrev 2017-05-06 19:53:00 följande:
Det gjorde nog både vi och alla andra grannar.
De var där varje onsdag + fredag + lördag, oftast 2 ggr - en gång för att stoppa förfesten vid 23-tiden och en gång för att stoppa efterfesten...
Kanske ska tillägga att killen som hyrde lägenheten blev vräkt efter ca 6 månader trots att hans pappa var bästa vän med hyresvärden.
Men det var 6 långa månader med fest 3 ggr/vecka.
Påminner om min kompis granne. Han festade som en dåre. Festdeltagarna slängde ner glödande fimpar på min kompis bil så taket blev förstört. Där betalade tönten i alla fall självrisken, men han vågade inte öppna dörren när hon ringde på utan att ha sin schäfer vid sin sida.
Hur som, två gånger ringde min kompis störningsjouren (tredje gången blir man vräkt). Strax efter andra samtalet så var då bilen på verkstad på grund av fimparna. Det var en väldigt liten ort hon bodde på, och killen på verkstan skvallrade om att hennes granne hade fått tag i ett hus han skulle få hyra. Han var däremot tvungen att betala dubbla hyror i tre månader, så han hade sagt att han skulle se till att bli vräkt så han slapp hyran för lägenheten.
Så killen festade värre än vanligt. Min kompis gjorde ingenting. Han festade vidare, hans sjuka kompisar (som skrek saker efter min vän på stan!) stampade i golvet/hennes tak, bankade på dörren mitt i natten etc. Min kompis gjorde ingenting. Bilen hade hon såklart flyttat till hemlig plats.
Hon höll alltså ut de där tre månaderna med hot och fest, så dumfan blev tvungen att betala hela uppsägningstiden.