• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (Brobergaren!)

här hemma stänger tvättstugan av klockan 21, men ändå kan tydligen en av "grannarna" använda tvättstugan när han vill.. och en dag duscha han sej med slangen och satt hm utan kläder medan han tvätta dom!

• Anonym (Grannar)

För en herrans massa år sedan bodde en kompis till mig, ovanför en tant som gnällde jämt. Hon ringde till värden i tid och otid och tyckte att min kompis och hennes kille störde.

De var rätt unga, så de gjorde sitt bästa för att verkligen hålla sig lågmälda.

Droppen var sedan när de fick samtal från värden och störningsjouren var inblandad, för att tanten klagade över att det var ett jävla väsen hos dem.

Värden lade ned alla kommande gnäll från tanten, för den gången var de nämligen utomlands en vecka.

Jag hade en jätteäcklig fastighetsskötare i min andra lya.

Han hade smutsig nätbrynja, luktade svett och gick gärna i sandaler så du kunde se hans äckliga ovårdade fötter med långa tånaglar.

Han bodde längst ned och hade satt upp kameror i sitt fönster för att kunna se när folk kom och gick. Han var också slemmig och flörtade gärna med allt som hade bröst i huset.

När jag hade kompisar över, kunde han plötsligt stå utanför dörren och moppa i trappuppgången och sånt för att verka oskyldig.

Han stod gärna och tjuvlyssnade, var väldigt obehagligt.

Jag flyttade sedan och en kompis till mig tog över kontraktet. Han var tydligen likadan i flera år, innan han fick sparken.

Sedan var väl JAG den konstiga grannen när jag bodde i min första lya.

Jag var ute rätt mycket med kompisar och festade. På fyllan så tappade jag tydligen förmågan att räkna, så det hände flera gånger att jag satte nyckeln i fel dörr

Det hade iaf jag tyckt vart obehagligt mitt i natten, att någon sätter nyckeln i min förr och försöker öppna! Hua!

Sedan glömde jag alltid saker. Ofta min egen tvättid, så när jag väl tvättade, kom jag ner med ett megaberg och det fick man väldigt konstiga blickar för

Det var ett lite finare område, så de tyckte givetvis att jag var väldigt besvärlig.

Jag flyttade efter att jag fick klagomål då jag hade musik på klockan 17 på NYÅRSAFTON.

Jag och några kompisar skulle ut på stan och drack lite vin hos mig. Jag brukade aldrig ha musik annars. Den musiken jag hade övergick inte samtalsnivå, för jag ville verkligen inte dra till mig mer dålig uppmärksamhet.

I min nya lägenhet var folk mer normala och jag kände mig friiiii ????

• Anonym (hjortron)

Jag bodde i ett bostadsrättsområde där en av grannarna skaffade en schäfer. De krävde av mina barn att de måste gå och säga till schäferägaren när de ville ha kaninen i sin egen trädgård. Min egen tomt blev full av urin och hundavföring. Om man undrade vad deras schäfer gjorde inne på andras tomter blev de förorättade och skrek oförskämt till svar. Schäfern fick således utnyttja andras tomter fritt men om grannarna ville vara på sin egen tomt med en kanin måste de gå och säga till schäferägaren först.
    Det var så dumt och korkat att jag flyttade därifrån med mina döttrar.

• nevermind
    Anonym (hjortron) skrev 2017-05-04 16:28:10 följande:

Jag bodde i ett bostadsrättsområde där en av grannarna skaffade en schäfer. De krävde av mina barn att de måste gå och säga till schäferägaren när de ville ha kaninen i sin egen trädgård. Min egen tomt blev full av urin och hundavföring. Om man undrade vad deras schäfer gjorde inne på andras tomter blev de förorättade och skrek oförskämt till svar. Schäfern fick således utnyttja andras tomter fritt men om grannarna ville vara på sin egen tomt med en kanin måste de gå och säga till schäferägaren först.
    Det var så dumt och korkat att jag flyttade därifrån med mina döttrar.

Polisanmäl eller nåt?
  • nnnnnnnn

Fyller på med en händelse när jag var hemma hos en kompis och pluggade. Vi var 4 pers som diskuterade det vi läst och lägenhetsägaren bad oss att vara tystare pga grannen. Alltså inte ens prata i normal samtalston, kanske kunde vi viska eller skriva ner istället?

Det visade sig att grannen kommit ner förra veckan och haft världens utbrott där bl.a. följande togs upp (= vrålades rätt i ansiktet på min kompis):

* Man drar inte bara i toapappret - normala människor lyfter på "locket" och rullar tyst fram rätt mängd toapapper innan man fäller ner och river av mot kanten.

* Man använder inneskor i sin egen lägenhet, alltid. Man klampar inte runt i strumplästen och hamrar sina hälar mot golvet som någon jäkla militärmarsch. Man har mjuka filttofflor. A L L T I D.

* Man drar inte ut reklamen och posten ur inkastet när man kommer hem på eftermiddagen. Man lyfter på flärpen, inser att det sitter en liten pinne som är till för att fälla ner den lilla inre luckan och sedan lyfter man ur posten innan man långsamt fäller upp den inre luckan genom att hålla i pinnen och sedan stänger man flärpen lugnt och fint.

* Man diskar inte hur som helst, man lägger ner en slags diskunderlägg i skumgummi i diskhon innan man fyller på vatten. Så inte disken slamrar mot botten i diskhon. Samma i sköljhon såklart! Sen ställer man disken MYCKET försiktigt i diskstället. Och givetvis diskar man inte efter kl 19 eller före kl 9.

• Anonym (Man)
    nnnnnnnn skrev 2017-05-04 18:29:17 följande:

Fyller på med en händelse när jag var hemma hos en kompis och pluggade. Vi var 4 pers som diskuterade det vi läst och lägenhetsägaren bad oss att vara tystare pga grannen. Alltså inte ens prata i normal samtalston, kanske kunde vi viska eller skriva ner istället?

Det visade sig att grannen kommit ner förra veckan och haft världens utbrott där bl.a. följande togs upp (= vrålades rätt i ansiktet på min kompis):

* Man drar inte bara i toapappret - normala människor lyfter på "locket" och rullar tyst fram rätt mängd toapapper innan man fäller ner och river av mot kanten.

* Man använder inneskor i sin egen lägenhet, alltid. Man klampar inte runt i strumplästen och hamrar sina hälar mot golvet som någon jäkla militärmarsch. Man har mjuka filttofflor. A L L T I D.

* Man drar inte ut reklamen och posten ur inkastet när man kommer hem på eftermiddagen. Man lyfter på flärpen, inser att det sitter en liten pinne som är till för att fälla ner den lilla inre luckan och sedan lyfter man ur posten innan man långsamt fäller upp den inre luckan genom att hålla i pinnen och sedan stänger man flärpen lugnt och fint.

* Man diskar inte hur som helst, man lägger ner en slags diskunderlägg i skumgummi i diskhon innan man fyller på vatten. Så inte disken slamrar mot botten i diskhon. Samma i sköljhon såklart! Sen ställer man disken MYCKET försiktigt i diskstället. Och givetvis diskar man inte efter kl 19 eller före kl 9.

Låter som att grannen borde skaffa sig ett par rejäla hörselskydd med aktiv ljuddämpning.. och alltid ha på sig dem hemma.
  • Anonym (Grannfejden)
    nnnnnnnn skrev 2017-05-04 18:29:17 följande:

Vilken hemsk granne.
  • nnnnnnnn
    Anonym (Man) skrev 2017-05-04 18:42:02 följande:
    Låter som att grannen borde skaffa sig ett par rejäla hörselskydd med aktiv ljuddämpning.. och alltid ha på sig dem hemma.
    Anonym (Grannfejden) skrev 2017-05-04 18:53:43 följande:
    Vilken hemsk granne.

Håller med!

Har säkert glömt hälften av vad grannen tog upp, men kom på denna nu:

* Man håller i toalocket hela vägen ner, man släpper inte ner det bara.

Det var lyhört, men inte SÅ lyhört.
    Grannen måste haft allvarliga problem
  • molly50
    nnnnnnnn skrev 2017-05-04 18:59:07 följande:
    Anonym (Grannfejden) skrev 2017-05-04 18:53:43 följande:
    Vilken hemsk granne.

Håller med!

Har säkert glömt hälften av vad grannen tog upp, men kom på denna nu:

* Man håller i toalocket hela vägen ner, man släpper inte ner det bara.

Det var lyhört, men inte SÅ lyhört.
    Grannen måste haft allvarliga problem
    Har man sådana problem med ljud så ska man kanske inte bo i hyreshus.
    Carpe Diem
  • Anonym (Sofie)

Har själv varit skonad från märkliga grannar, men älskar era historier!

Meeeeer, tack!

Svar på tråden Knäppa grannar - din story!