• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (Vuxenbabygranne)

Jag har en granne som satt upp lappar på stan om att han söker efter någon som kan byta blöjor på honom och ta hand om honom. Har sett honom på balkongen i rosa bebisklänning, liten mössa och blöja. Mer knäpp än farlig tror jag. Men jag vill inte svara på annonsen

• Anonym (Vuxenbabygranne)
    Anonym (Vuxenbabygranne) skrev 2017-04-26 09:51:25 följande:

Jag har en granne som satt upp lappar på stan om att han söker efter någon som kan byta blöjor på honom och ta hand om honom. Har sett honom på balkongen i rosa bebisklänning, liten mössa och blöja. Mer knäpp än farlig tror jag. Men jag vill inte svara på annonsen

instagram.com/p/BKlD0sPANtU/
  • Anonym (Äckelgrannen)

Knäpp granne eller lite lagom obehaglig för mig i alla fall. När jag bodde i Gbg hyrdes lghten under mig ut i andra hand ett tag till en britt som pratade lite knagglig svenska så där ni vet. Jag sprang på har i tvättstugan och vi pratade lite, han hade lite frågor om hur det funkade o så. Han ställde en fråga och jag svarade o pekade -"Ja, den står där"

"Åh, det är inte det enda som ståår" svarade han. "Är du intresserad?" "Eh, näe.."

Pep snabbt därifrån och lyckades undvika han rätt bra men så träffade jag på honom på gården o han började berätta om sitt kärleksliv -så klart -vi som kände varandra så bra och var så nära..?

"Jag har problem, min nya flickvän vill att jag flyttar in hos henne men då måste jag ju sluta knulla min förra flickvän!?"

"Eh, jaa.. jobbigt..."

Urk.

• Anonym (Brobergaren!)
    Anonym (Äckelgrannen) skrev 2017-04-27 01:12:23 följande:
    Knäpp granne eller lite lagom obehaglig för mig i alla fall. När jag bodde i Gbg hyrdes lghten under mig ut i andra hand ett tag till en britt som pratade lite knagglig svenska så där ni vet. Jag sprang på har i tvättstugan och vi pratade lite, han hade lite frågor om hur det funkade o så. Han ställde en fråga och jag svarade o pekade -"Ja, den står där"
    "Åh, det är inte det enda som ståår" svarade han. "Är du intresserad?" "Eh, näe.."
    Pep snabbt därifrån och lyckades undvika han rätt bra men så träffade jag på honom på gården o han började berätta om sitt kärleksliv -så klart -vi som kände varandra så bra och var så nära..?
    "Jag har problem, min nya flickvän vill att jag flyttar in hos henne men då måste jag ju sluta knulla min förra flickvän!?"
    "Eh, jaa.. jobbigt..."
    Urk.
    EWW! Fy..såna grannar e ju bara läbbiga!
    jag hade en vicevärd som stod och glodde mot min balkong(han sa att han ej gjorde det,)
    men han kommenterade att jag bytt kläder..
    Sedan en dag undrade han varför jag tvättade så ofta, Jamen man måste ju tvätta underkläder och så..sa jag
    då lyfte han upp min tröja och sa, du har ju inga jättebröst så det behöver väl inte du!
    ibland eller ofta när vi sågs då han alltid lyckades dyka upp när jag var på väg nånstans klappa han ofta till mej i baken! jag anmälde han och han slutade och flytta!

• Anonym (Caroline)

Sambons ex tvättade nere i tvättstugan när en kvinna kom och kasta ut alla deras kläder osv på golvet blöta på deras tid flera gånger (man kan vara ganska många samtidigt i tvättstugan) så klev min sambo ned sista gången det hände och undrade vad fan kvinnan höll på med då hans ex inte vågade tjafsa.. "jag skulle bara hjälpa er med tvätten" sen pep hon iväg illa kvickt.. vi har tvättmaskin så sluppit stöta på henne.

• Anonym (Suck!)
    molly50 skrev 2017-04-24 20:22:47 följande:
    Där jag bodde fanns det en kortautomat i tvättstugan.
    Den låstes på de tider tvättstugan var stängd så maskinerna kunde inte användas då.
    Det hade kanske varit nå´t för den tvättstugan också.
    Carpe Diem
    Här har vi grannar som tvättar hela dagarna, fri tillgång från 07-21, de tvättar ca 5 ggr i veckan & då har vi EN tvättmaskin på 6 olika lägenheter... suck suck!
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (Suck!) skrev 2017-04-27 22:04:50 följande:
    Här har vi grannar som tvättar hela dagarna, fri tillgång från 07-21, de tvättar ca 5 ggr i veckan & då har vi EN tvättmaskin på 6 olika lägenheter... suck suck!
    Det är alltså en & samma familj som gör det.. Sjukt tröttsamt!
  • molly50
    Anonym (Suck!) skrev 2017-04-27 22:07:52 följande:
    Det är alltså en & samma familj som gör det.. Sjukt tröttsamt!
    Men kan det verkligen vara tillåtet att de tvättar så ofta?
    Och hur mycket tvätt har de egentligen,om de måste tvätta så mycket?

Carpe Diem
  • nevermind
    Prata med värden?!

Eller smyg in lite karamellfärg i maskinen. >:)
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!