• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • brennaV

Precis! Blev ingen blinkade gubbe alls- sjukt mysko. Tog ett testlagrets test imorse som började visa på en möjlig stegring. Så ikväll när jag kom hem tog jag ett till och det började direkt visa ett streck, så chansade och tog även ett clearblue digital. Trodde det skulle visa blinkade gubbe men det visade fast gubbe direkt och testlagrets äl test var lika positivt som kontrollstrecket. Sex avklarat. Mannen är dock borta imorgon så hoppas på starka simmare som håller sig kvar. Annars hoppas jag på mars bebis

Wallstenskan skrev 2017-05-18 21:27:18 följande:

Tjoho!! Kör på!

Har du testat flera dgr i rad men inte fått någon blinkande gubbe innan den fasta idag?

Håller tummarna!!

Fick ni till det någon dag innan ikväll?

• brennaV

Wohooo!! Har ni sexat? Hade lika starkt jag idag. Sex ikväll. Sen är mannen borta imorgon så hoppas så att det tar sig

Nu håller vi tummarna

Längtanefterdig skrev 2017-05-18 21:37:59 följande:

bim 2-3 juni

• Längtanefterdig
    brennaV skrev 2017-05-18 21:58:22 följande:

Wohooo!! Har ni sexat? Hade lika starkt jag idag. Sex ikväll. Sen är mannen borta imorgon så hoppas så att det tar sig

Nu håller vi tummarna

Igår hade vi sex, imorgon ska vi köra på insemination så nu "sparar" vi lite på spermier ikväll. Så hoppas att någon av dessa tillfällen ska funka nu Glad

*håller tummarna*
  • Cheerful

Borde ha ägglossning idag eller imorgon, (beroende på vilken app) men ägglossningstesten visar bara minimal stegring, och ingen skillnad från igår till idag? Vi är inne på sjunde försöket med nummer ett, och det är verkligen svårt att vänta! Har haft ägglossning punkligt varje månad sedan jag tog ut min spiral i början av november, och då sa dessutom min läkare att allt såg helt perfekt ut, och att hon kunde se att det skulle gå fort då jag hade optimala förhållanden/blodvärden (?) är bara så besviken på min kropp just nu, men samtidigt vill jag verkligen inte bara ge upp! Använder Natural cycles också, men den här fortfarande aldrig kunnat detektera ägglossning. (förra månadens, dock ser jag ju en klar stegring från en dag till en annan?!

• brennaV

Testa att köra ägglossningstest både morgon och eftermiddag. Igår på morgonen var mina äl stickor långt ifrån positiva. Kom hem på eftermiddagen och fick fullt utslag. Tog då ett clearblue digital test som visade en fast glad gubbe.

Jag har ingen erfarenheten av tempande tyvärr. Håller tummarna att äl lurar bakom hörnet

Cheerful skrev 2017-05-18 22:29:52 följande:

Borde ha ägglossning idag eller imorgon, (beroende på vilken app) men ägglossningstesten visar bara minimal stegring, och ingen skillnad från igår till idag? Vi är inne på sjunde försöket med nummer ett, och det är verkligen svårt att vänta! Har haft ägglossning punkligt varje månad sedan jag tog ut min spiral i början av november, och då sa dessutom min läkare att allt såg helt perfekt ut, och att hon kunde se att det skulle gå fort då jag hade optimala förhållanden/blodvärden (?) är bara så besviken på min kropp just nu, men samtidigt vill jag verkligen inte bara ge upp! Använder Natural cycles också, men den här fortfarande aldrig kunnat detektera ägglossning. (förra månadens, dock ser jag ju en klar stegring från en dag till en annan?!

• brennaV

Vart gör ni insemination? Är det hos en barnmorska eller hos en gynekolog?

Längtanefterdig skrev 2017-05-18 22:04:25 följande:

Igår hade vi sex, imorgon ska vi köra på insemination så nu "sparar" vi lite på spermier ikväll. Så hoppas att någon av dessa tillfällen ska funka nu 

*håller tummarna*

• Längtanefterdig
    brennaV skrev 2017-05-19 06:52:00 följande:

Vart gör ni insemination? Är det hos en barnmorska eller hos en gynekolog?

På Carl von Linné kliniken, det är första gången. Hos en läkare :)
  • Jooosen

3e dagen med blinkande gubbe. Borde ha äl på söndag. Hade samlag igår så "måste" få till det i helgen!! Hur går det för er andra?

• brennaV

Hej! Välkommen in i gruppen. Jag och min man jobbar också på nummer tre. Att bli gravid har inte varit mitt största problem det senaste året utan att få behålla det. Men nu hoppas vi att det är vår tur.

Håller tummar och tår <3

MalynCazzandra skrev 2017-05-18 10:05:46 följande:

Hej!

Jag är gärna med i denna grupp! Vi påbörjade vårt försök till ett barn förra månaden och det tog sig inte. Så nu ska vi försöka igen med nr 3! 

Enligt min app så ska jag ha äl runt den 2 juni. Hoppas verkligen att det tar sig denna gången! Längtar så efter att bli gravid igen

• brennaV

Fick aldrig blinkade gubbe utan min blev fast direkt. I detta nu känner jag skarp smärta på höger sida. Gissar att ägget släpper. Nu kan jag bara hoppas att ägget är dugligt, starka friska spermier väntar där inne och sen att alla annat som måste klaffa är redo denna månad. Vetefan om jag pallar ett 4:e missfall. Då skiter vi nog i att försöka få en trea.

Jooosen skrev 2017-05-19 11:46:56 följande:

3e dagen med blinkande gubbe. Borde ha äl på söndag. Hade samlag igår så "måste" få till det i helgen!! Hur går det för er andra?

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni