• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-17 15:39:50 följande:

Så tänkte vi med. Två barn tätt (15 månader)- nu vill vi ha paus. Sen att jag skulle få 3 missfall på raken från juni förra året till mars i år hade jag absolut inte räknat med.

Hur länge orkar man liksom undrar jag.

Kram till oss alla som kämpar för ett mirakel

Åh jösses! 3missfall!!
    Tidiga missfall? Vad säger Barnmorskan det beror på?
  • brennaV

I och med att vi har två barn sen tidigare som vi inte haft problem att få, och efter undersökning av mina Äggstockar och livmoder, samt tagit sköldkörtelprover så tror hon på ren otur. Även tror hon att jag är stressad och det kan påverka allt. Det här året har varit ren terror på psyket. Första två missfallen var missed abortion och min senaste var en ofostrig graviditet. Det var liksom tomt i hinnsäcken förutom en moderkaka som växte. Så jävla lurad sista gången då jag mådde illa som fan.

Wallstenskan skrev 2017-05-17 15:56:07 följande:

Åh jösses! 3missfall!!

Tidiga missfall? Vad säger Barnmorskan det beror på?

• Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-17 16:46:22 följande:

I och med att vi har två barn sen tidigare som vi inte haft problem att få, och efter undersökning av mina Äggstockar och livmoder, samt tagit sköldkörtelprover så tror hon på ren otur. Även tror hon att jag är stressad och det kan påverka allt. Det här året har varit ren terror på psyket. Första två missfallen var missed abortion och min senaste var en ofostrig graviditet. Det var liksom tomt i hinnsäcken förutom en moderkaka som växte. Så jävla lurad sista gången då jag mådde illa som fan.

Fy attan! Man går och längtar efter plusset (som inte är helt lätt att få!), sedan när du väl får det så blir det helt fel tre ggr i rad!
    Otur?! Helt sjukt ju!
    Nästa plus måste bli 110% lycklig för er!
    Håller alla tummar!!
  • Jooosen

Blinkande gubbe idag på cd 12! Brukar ha äl ca dag 16! Wiho spännande.. vet nån hur många dagar man brukar ha blinkande på cb test? Har bara testat med endast fast gubbe innan..!!

• orzia1
    brennaV skrev 2017-05-17 16:46:22 följande:

Vi har samma problematik. Får ingen hjälp utan bara till svar, ni lyckas ju bli gravida, och mf så tidigt kan man ändå inte förhindra. Trots jag påpeka att man kan ta blodförtunnande så nej såånt håller de inte på med på gyn här. Suck
  • royce
    Jooosen skrev 2017-05-17 18:08:08 följande:

Blinkande gubbe idag på cd 12! Brukar ha äl ca dag 16! Wiho spännande.. vet nån hur många dagar man brukar ha blinkande på cb test? Har bara testat med endast fast gubbe innan..!!

Jag har haft blinkande allt från 1 dag till 4 dagar innan fast gubbe kom :) är också på cd 12 och brukar ha ÄL mellan cd 16 och 18.
  • Jooosen
    royce skrev 2017-05-17 21:23:37 följande:

Jag har haft blinkande allt från 1 dag till 4 dagar innan fast gubbe kom :) är också på cd 12 och brukar ha ÄL mellan cd 16 och 18.

Okej tack för svar!!
  • brennaV

Fy så dåligt. Min gynekolog sa att när du blir gravid följer vi upp den under hela graviditeten för att säkerställa att allt ser bra ut. Hoppas hon har rätt i "när" och inte "om"

orzia1 skrev 2017-05-17 20:12:38 följande:

Vi har samma problematik. Får ingen hjälp utan bara till svar, ni lyckas ju bli gravida, och mf så tidigt kan man ändå inte förhindra. Trots jag påpeka att man kan ta blodförtunnande så nej såånt håller de inte på med på gyn här. Suck

• brennaV

Hur går det för alla andra? Är på cd 17 Och idag är jag förbryllad. Har så mkt äl flytningar men inte en tillstymmelse till ökad stegring på äl Stickan. Blir gaaaalen!

• Wallstenskan
    Jooosen skrev 2017-05-17 18:08:08 följande:

Jag brukar få tre dagar med blinkande och sedan en dag med fast gubbe ????
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni