• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • orzia1
    Wallstenskan skrev 2017-05-11 21:35:59 följande:

Ja reglerna är ju annorlunda nu än de var tidigare, gäller att tänka på ett helt annat sätt denna gången gällande dagarna.

Men allt går ju med rätt vilja och planering.

Först skall man ju få det där jäkla plusset!

Ja men för många så ställer det till det, så oftast mamman inte kan vara hemma i ca 1.5 år utan måste börja jobba efter redan ett år. Hör många fler nu som "tvingas" till detta mer än när jag var föräldraledig för ca 8 år sen och den andra bara hade 60 "öronmärkta" dagar. Jag tycker var och en ska få bestämma själv, men tycker ur ett jämställdhet perspektiv att en viss del dagar ska vara märkta åt den ena. Men kanske max 30-60. . Fasar för om de ändrar ännu mer och ökar på istället.
  • LovisaTilda

Ok tjejer. Behöver er hjälp. Cykeldag 9 och idag fick jag en flytning som kom ut som en genomskinlig klump, och för först gången förstår jag alla tjejer som pratat om flytningar som är som äggvita ;) den var seg och jag kunde få en lång tråd som jag så många gå ger läst om.

Jag hade inte förväntat mig äl förrän på torsdag nästa vecka, men visst låter det som en äl-flytning?

Har clearblue digital äl-test hemma så får väl testa mig. Funkar det på samma sätt som med Gravtest? Att man helst ska ha hållt sig ett visst antal timmar?

• Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-12 15:15:05 följande:

Ok tjejer. Behöver er hjälp. Cykeldag 9 och idag fick jag en flytning som kom ut som en genomskinlig klump, och för först gången förstår jag alla tjejer som pratat om flytningar som är som äggvita ;) den var seg och jag kunde få en lång tråd som jag så många gå ger läst om.

Jag hade inte förväntat mig äl förrän på torsdag nästa vecka, men visst låter det som en äl-flytning?

Har clearblue digital äl-test hemma så får väl testa mig. Funkar det på samma sätt som med Gravtest? Att man helst ska ha hållt sig ett visst antal timmar?

Låter som äl flytning grattis!! Kom ihåg att ägglossningen kan inträffa ett par dagar senare, efter flytningarna.. testa du! Och precis, kissa inte på ett tag innan. Men bli inte förvånad om det blir neg.. då har du säkert äl inom några dagar!! Men ligg på från o med idag ändå :))) lycka till!!!!
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-12 15:37:38 följande:

Låter som äl flytning grattis!! Kom ihåg att ägglossningen kan inträffa ett par dagar senare, efter flytningarna.. testa du! Och precis, kissa inte på ett tag innan. Men bli inte förvånad om det blir neg.. då har du säkert äl inom några dagar!! Men ligg på från o med idag ändå :))) lycka till!!!!

Då ska jag testa om en stund :)

Borde ju få en blinkande gubbe iaf? ;)

Återkommer med resultatet. Ikväll ska det liggas :D :D
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-12 15:59:06 följande:

Haha!! Ja kanske blinkande iaf! Jag är på cd 7 och har oxå köpt hem cb. Tror jag har äl nästa helg men ska börja testa på måndag tror jag! Uppdatera sen :)
  • brennaV

Var det en gubbe eller var det blankt?

Jag ska börja med stickor på måndag. Eller kanske imorgon

• brennaV

• LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-13 08:49:02 följande:

Så blankt det kunde bli ;)

Har inte fått nån mer sån flytning efter det heller.

Dock har vi nog bestämt oss för att inte försöka bli gravida denna månaden trots allt. Yttre faktorer som påverkar, men kanske är vi redo nästa månad igen.

Vi får se vilka vägar livet tar :)

Håller tummarna för blinkande gubbe för din del!
  • Jooosen

Äl om en vecka. Ska nog inte berätta för mycket för min sambo, är så rädd att han ska bli stressad... å andra sidan vill ja inte missa sex då! Haha dessa problem....

• LillaAw

Flyttar gärna in i den här gruppen. Har bim 6 juni. Andra försöket nu till första barnet :)

Har mens just nu men kort cykel. Brukar ha äl runt cykeldag 11 var den sist.

Hur mycket ska man ha sex när man fått positivt ägglossningstest? Vid första försöket hade vi sex samma kväll som det visade positivt, dock inte dagen efter det utan dagen efter igen. Varannan dag från positivt äl test. Va det för lite?

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni