• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-09 20:42:51 följande:

Hur många dagar efter mens har ni ägglossning allihopa?

Min cykel är oregelbunden. Allt från 29-38 dagar och en månad 52 (pga resa och stress)

Så jag äter Munkpeppar och får så rikligt sekret. Idag rinner de nästan men är bara som klibbigt klister än. Dag 9 idag.

Jag har börjat få ägglossning på cd 20-25... Helt galet. Innan fick jag på typ dag 14 tror jag.

Men denna månaden är strecken redan ganska starka redan på cd 8... Så vet inte vad kroppen håller på med.
  • XAHHA92

Jag kommer ta en paus från familjeliv nu, känner att jag aldrig kan koppla bort mina tankar från "kommer jag någonsin bli gravid". Det gör så fruktansvärt ont i mig att månad efter månad få negativa gravtest. Jag är så nära på att ge upp.... Har iallafall beställt hem progesterall, så får jag se om det tar sig på försök nr 13.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får plus inom en snar framtid! <3

• Wallstenskan
    orzia1 skrev 2017-05-10 21:13:42 följande:
    Jag gör det också oftast. Jag får bf den 2/2 och min mellandotter är född den 4/2...
    Är det inte svårt att få dagisplats i februari/mars?
    Här där jag bor så är det inskolning Januari eller Augusti som gäller om man verkligen vill ha på "rätt" ställe.
    Mina barn är födda i Juli och Januari så därför har det funkat kanon tidigare.
    Men nu....
  • Pennie22
    Wallstenskan skrev 2017-05-11 17:44:51 följande:

Här där jag bor så är det inskolning Januari eller Augusti som gäller om man verkligen vill ha på "rätt" ställe.

Men nu....

Man kan ordna en plats men får nog betala för januari så det går nog att lösa ;)
  • Milou3
    HannaPanna92 skrev 2017-05-11 15:15:11 följande:

Jag kommer ta en paus från familjeliv nu, känner att jag aldrig kan koppla bort mina tankar från "kommer jag någonsin bli gravid". Det gör så fruktansvärt ont i mig att månad efter månad få negativa gravtest. Jag är så nära på att ge upp.... Har iallafall beställt hem progesterall, så får jag se om det tar sig på försök nr 13.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får plus inom en snar framtid! <3

Men har du tagit kontakt med gyn och kollat upp lite värden? Eller din kille?
  • Wallstenskan
    Pennie22 skrev 2017-05-11 18:31:13 följande:
    Man kan ordna en plats men får nog betala för januari så det går nog att lösa ;)
    Aha! Sååå smart!
    Okey bring it on Februari bebis!!!
    Please!!!
  • Pennie22
    Wallstenskan skrev 2017-05-11 19:32:22 följande:

Aha! Sååå smart!

Okey bring it on Februari bebis!!!

Please!!!

Jag hade nog kontaktat kommunen eller förskolan jag är intresserad av för att veta "vad som gäller". (: kan nog vara olika (:
  • orzia1
    Wallstenskan skrev 2017-05-11 17:44:51 följande:

Men nu....

Här där jag bor, lite mindre stad med ca 26 tusen invånare så har de flesta förskolor flexibla starter. Tror bara det är en som har intagning i jan o aug. Sen gick min dotter hos dagmamma och det ska min andra också göra. Hade dessutom sparade dagar så hade hon ej fått plats hade jag varit föräldraledig ngn mån till. Och vet man bara om att det kan vara så att man måste vara hemma tills en viss månad så kanske man kan spara dagar, dock har det för oss blivit så mkt svårare när den andra måste ta ut 90 dagar.
  • Wallstenskan
    Pennie22 skrev 2017-05-11 20:24:50 följande:
    Jag hade nog kontaktat kommunen eller förskolan jag är intresserad av för att veta "vad som gäller". (: kan nog vara olika (:
    Jag antar att det är som det vart tidigare med de andra barnen.
    Januari och Augusti som gäller.
    Men som sagt, blir det bf i februari så kan man säkerligen betala dagisplats ifrån januari för att säkert få plats.
    Så man slipper knåpa och spara med f-dagar ända till augusti.
    Har hellre dagisplats ifrån 1år fast kortare dagar / alternativt kort vecka än börjar 100% vid 1,5års ålder.
    Men man kan ju tyvärr inte bestämma när man skall bli gravid, detta tar tid, energi och längtan!
    Men spåna kan man göra gratis ;)
  • Wallstenskan
    orzia1 skrev 2017-05-11 20:51:36 följande:
    Här där jag bor, lite mindre stad med ca 26 tusen invånare så har de flesta förskolor flexibla starter. Tror bara det är en som har intagning i jan o aug. Sen gick min dotter hos dagmamma och det ska min andra också göra. Hade dessutom sparade dagar så hade hon ej fått plats hade jag varit föräldraledig ngn mån till. Och vet man bara om att det kan vara så att man måste vara hemma tills en viss månad så kanske man kan spara dagar, dock har det för oss blivit så mkt svårare när den andra måste ta ut 90 dagar.
    Ja reglerna är ju annorlunda nu än de var tidigare, gäller att tänka på ett helt annat sätt denna gången gällande dagarna.
    Men allt går ju med rätt vilja och planering.
    Först skall man ju få det där jäkla plusset!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni