• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Wallstenskan
    Jooosen skrev 2017-05-17 18:08:08 följande:

Blinkande gubbe idag på cd 12! Brukar ha äl ca dag 16! Wiho spännande.. vet nån hur många dagar man brukar ha blinkande på cb test? Har bara testat med endast fast gubbe innan..!!

Jag brukar ha blinkande gubbe i tre dagar och sedan fast gubbe en dag ????
  • MalynCazzandra

Hej!

Jag är gärna med i denna grupp! Vi påbörjade vårt försök till ett barn förra månaden och det tog sig inte. Så nu ska vi försöka igen med nr 3! 
    Enligt min app så ska jag ha äl runt den 2 juni. Hoppas verkligen att det tar sig denna gången! Längtar så efter att bli gravid igen

• Jooosen

Brukar ni få lite ont när ni har sex när ägglossning börjar närma sig? Vi hade sex imorse och kändes typ lite ömt när han kom långt in?? Hmmm

• MalynCazzandra
    Jooosen skrev 2017-05-18 12:18:03 följande:

Brukar ni få lite ont när ni har sex när ägglossning börjar närma sig? Vi hade sex imorse och kändes typ lite ömt när han kom långt in?? Hmmm

Jag brukar få jätteont när äl är på g. Även om det är obehagligt att ha sex vid detta tillfälle så brukar jag kunna tänka på annat, och man gör det ju för att man vill och dels för att man kan bli gravid vid detta tillfälle. 

Nu så har min mens precis försvunnit så nu längtar jag efter att testa och se när äl är på ingång igen för ett nytt försök :D
  • Jooosen
    MalynCazzandra skrev 2017-05-18 12:36:03 följande:

Jag brukar få jätteont när äl är på g. Även om det är obehagligt att ha sex vid detta tillfälle så brukar jag kunna tänka på annat, och man gör det ju för att man vill och dels för att man kan bli gravid vid detta tillfälle. 

Nu så har min mens precis försvunnit så nu längtar jag efter att testa och se när äl är på ingång igen för ett nytt försök :D

Ja precis haha! Är på dag 13 o brukar ha äl dag 16. Gjorde lite ont med struntade i det.. hoppas få till det i helgen oxå!! Lycka till!
  • MalynCazzandra
    Jooosen skrev 2017-05-18 12:40:35 följande:
    Ja precis haha! Är på dag 13 o brukar ha äl dag 16. Gjorde lite ont med struntade i det.. hoppas få till det i helgen oxå!! Lycka till!
    Ja det får vi hoppas du får då! ;)
    Själv så kan jag inte det där med dagar hit och dit. Jag vet ungefär när jag ska ha äl, vilket verkar vara i början av juni. Jag håller alla tummar jag har för att vi kan få till det denna gången. 
    Gick ner lite i vikt med nu när jag har streptokocker och inte har så mycket aptit och det kan ju bara hjälpa.
  • brennaV

Precis nu fick jag glad gubbe på min clearblue ägglossningsticka, den blinkar inte så gissar att det bara är att tuta och köra nu. Min man är ju borta imorgon och lördag. Så håll nu tummar och tår<3

• Wallstenskan
    brennaV skrev 2017-05-18 17:33:32 följande:

Precis nu fick jag glad gubbe på min clearblue ägglossningsticka, den blinkar inte så gissar att det bara är att tuta och köra nu. Min man är ju borta imorgon och lördag. Så håll nu tummar och tår<3

Tjoho!! Kör på!

Har du testat flera dgr i rad men inte fått någon blinkande gubbe innan den fasta idag?

Håller tummarna!!

Fick ni till det någon dag innan ikväll?
  • FrökenJ90

Jag hoppar in här. Vi är inne på försök nummer två. Vet inte exakt när bim blir (för vet inte riktigt när äl är) men någonstans i början av juni iallafall. Är på Cd 18 idag. Vi försöker ha sex varannan dag så vi inte missat/missar äl.

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni