• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-05-04 08:16:58 följande:

Vad är det munkpeppar ska hjälpa till med? Har läst många som äter det men inte förstår varför. Välkommen in i vår grupp! Håller vi tummarna att det går vägen för oss alla<3

Precis. Munkpeppar är ett hälsokost preparat kan man säga, som ska hjälpa till att reglera hormonerna i kroppen, så de blir en balans. Jag har i vanliga fall 34 dagar cykel. Denna månad dock 51 pga stress och utlandsreSa.
    Men jag får jätte tydlig ÄL av mp. Vilket jag dock inte riktigt fattat förens ni efter månader av notering av sekret osv. Men denna månad kör vi hårt o vägrar missa de fertila dagarna !

Ska ÄL testa bara för att. En månad när jag gjorde de så hade jag positivt typ var tredje dag så antar att ägget hade svårt att släppa den månaden o så slutade vi ha sex bara för vi trodde mensen va på g o sen kom den aldrig o då hade jag haft sen ÄL.
    Suck
    De kommer inte ske denna månad :))) taggad
  • LovisaTilda
    brennaV skrev 2017-05-04 19:44:07 följande:

2010 när jag slutade med p-piller krånglade mensen supermycket. När jag 2014 satte in kopparspiral så blödde jag som fan. Sen 2016 när jag tog ut den så har jag sparsam mens men uppenbarligen ändå blivit gravid (4 gånger) måste bara få behålla barnet nu.

I måndags kom min mens, 4-5 dagar för tidigt. Under måndagen, tisdagen, onsdagen har jag inte behövt byta binda mer än1 gång per dag....och idag är mensen slut

Visst är det märkligt hur kroppen funkar?

Hoppas på att allt är som det ska då. Har själv inte upplevt missfall men kan tänka mig att det är ett enormt sorgearbete varje gång det inträffar. När man får det där plusset på Stickan är ju det där lilla fröet redan ett barn i tanken. Håller tummarna för oss alla!
  • orzia1
    HannaPanna92 skrev 2017-05-04 19:45:05 följande:

Hoppar in här från maj tråden då fröken röd kom nu...

Har äl 19/5 & bim 1/6.

Det blir försök nr 13 med första barnet. Har nu rätt i att få hjälp så ska boka tid hos min läkare så han kan skicka remiss till gyn. Blandade känslor!

Nu ska jag iallafall ta ett glas rött ikväll hehe.

Det gör du rätt i. Jag ska ta mig två glas imorgon
  • brennaV

Vart köper man munkpeppar

Isvattenis skrev 2017-05-04 20:46:07 följande:

Precis. Munkpeppar är ett hälsokost preparat kan man säga, som ska hjälpa till att reglera hormonerna i kroppen, så de blir en balans. Jag har i vanliga fall 34 dagar cykel. Denna månad dock 51 pga stress och utlandsreSa.

Men jag får jätte tydlig ÄL av mp. Vilket jag dock inte riktigt fattat förens ni efter månader av notering av sekret osv. Men denna månad kör vi hårt o vägrar missa de fertila dagarna !

Ska ÄL testa bara för att. En månad när jag gjorde de så hade jag positivt typ var tredje dag så antar att ägget hade svårt att släppa den månaden o så slutade vi ha sex bara för vi trodde mensen va på g o sen kom den aldrig o då hade jag haft sen ÄL.

Suck

De kommer inte ske denna månad :))) taggad

• XAHHA92

Jag tänkte köpa hem progesterAll, är det något ni testat?

Äter redan Rosen rot, folsyra och mitt val kvinna.

Rosen rot och munk peppar ska väl ha ungefär samma effekt, om jag minns rätt? :)

• orzia1
    HannaPanna92 skrev 2017-05-04 21:52:09 följande:

Jag tänkte köpa hem progesterAll, är det något ni testat?

Äter redan Rosen rot, folsyra och mitt val kvinna.

Rosen rot och munk peppar ska väl ha ungefär samma effekt, om jag minns rätt? :)

Jag använde det denna gången. Och ska använda det igen denna månaden. Tyvärr mår jag fruktansvärt illa av den. Men det gör jag av mina ägglossningstabletter, min kropp har blivit så hormonkänslig sen förra graviditeten. Jag har inte så många dagar mellan ägglossning och mens och vill förlänga
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Intressant! Efter att ja slutade med p piller för 9 månader sen har jag oxå bara mens 2-3 dagar. Har googlat men vad ja förstår verkar det inte påverka äl?? Är orolig. Var hos gyn och tog upp detta då och hon sa att mensen kan bli kortare plötsligt och inget man ska oroa sig över. Fast tyvärr gör man ju det ändå... ska ha mens på lördag. Får se om den är lika kort då....
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-05-04 19:11:54 följande:

Måste bara fråga...hur lång mens har ni?

Förra månaden (min första mens sen jag tog ut spiralen) hade jag spottnings i två dagar och mens i två dagar. Det var allt.

Denna månaden hade jag spottings igår och mens idag. Jag skulle dock inte kalla den riklig, och det känns som att den redan är på väg att avta. Är det normalt? Kan det påverka min ägglossning, eller innebära att min kropp inte riktigt funkar som den ska?

Har inte haft mens på flera år så jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Innan jag satte in första spiralen (för 8 år sedan) brukade jag ha mens i 5 dagar.

Såhär blödde jag, precis när jag tog ut min spiral den 14 november förra året, och efter det har jag varierat mellan 3-5 dagar med 4 dagar i snitt. Hade en ägglossning ca 2 veckor efter jag tog ut den (mirena som hade suttit i 1.5år) och har haft varje månad sen dess.
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni