• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-09 22:21:47 följande:

Okej men då ska jag börja med ÄL test den 15/5 för att vara på den säkra.

Aa låter bra! Jag ska börja 16e :))
  • Pasgetti
    Wallstenskan skrev 2017-05-09 19:07:00 följande:

Håller med! Suck så trist med mens - så skall man tåla mensvärken på det!

;)

Får trösta mig med att det värsta går över rätt fort så blir det lite lättare att ta sig genom smärtan:D
  • Wallstenskan
    Pasgetti skrev 2017-05-10 14:43:34 följande:
    Får trösta mig med att det värsta går över rätt fort så blir det lite lättare att ta sig genom smärtan:D
    Bra där! :)

Jag har fruktansvärd mensvärk, fy fy fy och galet trött är jag oxå!
    Bara väntar och väntar, brukar börja testa på dag 10, fått blinkande gubbe dag 11-13 och fast gubbe dag 14 nu i två cykler i rad - så hoppas det består.
  • Wallstenskan

BF 11 Februari 2018 OM det tar sig denna gången!
    Någon mer än jag som alltid kollar beräknat bf så fort mensen kommit?

• Pennie22
    Wallstenskan skrev 2017-05-10 19:36:53 följande:

Ibland gör jag det (:
  • Isvattenis

De här med ÄL test funkar nog inte när man äter Munkpeppar
    Dag 10 idag o fick de här resultatet på ÄL testet. Visst jag hade svullna strutiga bröst imorse men annars ingen äggvite fl eller känning i magen. Men de är ju omöjligt att jag har ÄL redan :0

• orzia1
    Wallstenskan skrev 2017-05-10 19:36:53 följande:

Jag gör det också oftast. Jag får bf den 2/2 och min mellandotter är född den 4/2...
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-10 20:29:40 följande:

Dag 10 idag o fick de här resultatet på ÄL testet. Visst jag hade svullna strutiga bröst imorse men annars ingen äggvite fl eller känning i magen. Men de är ju omöjligt att jag har ÄL redan :0

Verkar nog som att det ger utslag. Alltså att man inte ska testa när man äter de
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-10 20:29:40 följande:

Nä det är inte omöjligt! Jag får oftast positivt äl-test dag 9-10, så brukar min äl ske 1,5-2,5 dygn senare. Bekräftat med temp. Och jag får oftast känning i magen dagen efter äl-test visar positivt :)
  • Isvattenis
    Milou3 skrev 2017-05-10 21:17:55 följande:
    Nä det är inte omöjligt! Jag får oftast positivt äl-test dag 9-10, så brukar min äl ske 1,5-2,5 dygn senare. Bekräftat med temp. Och jag får oftast känning i magen dagen efter äl-test visar positivt :)
    Okej. Munkpeppar verkar ge högra lh så de är nog därför men vi har sex varannan dan så skippar jag ÄL testen för de känns som slöseri om dom är positiva varje dag ????
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni