• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-05-04 09:50:17 följande:

En fråga: hur gör ni, säger ni till era sambos att ni har äl eller ligger ni lågt med det för rädsla för stress? Vi har ju bara försökt en gång hittills men vet inte hur ja ska göra. Är rädd att sätta press... ändå så känns det som man måste det då det inte är så många fertila dagar per månad liksom :/

I början av våra försök ( sambon sa "det blir när det blir" men jag ville direkt ha stenkoll och köpte äl-test och googlade och räknade dagar och symptom) sa jag när jag hade äl och köpte vitaminer till oss båda och ville ha sex typ jämt. Tillslut sa han att det blev för pressat och jag blev tvungen att lägga ner snacket om äl. Tyvärr. Hade önskat att han kunde ligga och leverera på begäran ( som jag skulle kunna om jag var man ) men alla är olika. Nu hintar jag mest om när äl sker men försöker att inte verka så forcerad. Även om jag ÄR det. Vill ju ha bebis NU NU Nu :)
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-05-05 22:26:48 följande:

I början av våra försök ( sambon sa "det blir när det blir" men jag ville direkt ha stenkoll och köpte äl-test och googlade och räknade dagar och symptom) sa jag när jag hade äl och köpte vitaminer till oss båda och ville ha sex typ jämt. Tillslut sa han att det blev för pressat och jag blev tvungen att lägga ner snacket om äl. Tyvärr. Hade önskat att han kunde ligga och leverera på begäran ( som jag skulle kunna om jag var man ) men alla är olika. Nu hintar jag mest om när äl sker men försöker att inte verka så forcerad. Även om jag ÄR det. Vill ju ha bebis NU NU Nu :)

Ja precis. Ja vet när jag har äl ändå har ja beställt cb test.. vågar inte heller sätta för mycket press. Men kommer nog oxå hinta om äl så får ja se vad han säger haha. Man vill ju inte vänta ytterligare en månad liksom. Men egentligen vill ja ha sex flera ggr kring äl :p
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 09:27:00 följande:

Jag hade också mirena. Du verkar ju ha en mer "normal" blödningsperiod. Jag tror jag hade äl i april men jag vet egentligen inte eftersom jag inte testade mig. Men nu ska det blinordning på det ;)

Har ni försökt bli gravida sen i november då?

Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )

Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring

Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/
  • Emmie79

Hoppar in här från maj-tråden då mensen kom idag flera dagar försent. Så jävla ledsen och besviken och arg. Nu måste det ta sig i juni!

• LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-05 21:50:16 följande:

Oj så fort alltså! Måste vara skönt o veta iaf att man kan få barn. Är skeptisk och vill inte ta det för givet men hoppas galet mycket såklart! Jag är 28 o han 26! Ja håller oxå tummarna. Fick spottings idag så äl om ca 2 veckor då!

Jag är otroligt tacksam och vet att vi har haft tur med våra små troll. Men man vet ju aldrig om det blir fler eller ej. Har hört många som har svårt med tredje. Kan ju få missfall också osv. Men vi försöker ta det lugnt och ta det som det kommer. Vi känner oss väldigt ödmjuka inför en eventuell graviditet då det trots allt är 8 år sedan jag var gravid sist.

Jag tror att vi har äl ungefär samtidigt då :) jag räknar med äl runt den 19:e! Ska börja testa med äl-test den 14:e tänkte jag. Ska bli kul att följas åt!
  • LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-05-05 23:11:23 följande:

Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )

Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring

Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/

Vi har också svårt att få till det ibland, framför allt på vardagar. Min man går upp vid 04.10 så han är trött på kvällarna och lägger sig vid 21. Och då är han inte särskilt sugen :/ jagr ganska säker på att jag hade ägglossning en onsdag förra gången. Jag gjorde ett närmande och inflikade lite snyggt att jag nog hade äl och att det vore bra att ligga ;) men han var för trött. Och så kan det vara ibland. Vi får hoppas på denna månaden istället.

Vi känner egentligen ingen panik över att "behöva" bli gravida just nu. Men jag själv tycker det påverkar mitt psyke nåt enorm för man lever ju i dagar och cykler. Nu börjar första två-veckorsperioden där man ska försöka hitta äl och ligga mycket :D sen kommer den andra tvåveckorsperioden där man analyserar graviditetssymptom, håller kiss för att kunna testa och inväntar sin förhoppningsvis uteblivna mens :O
  • Isvattenis

Min man är tvärt om där. Han skojar varje vecka o frågar om de inte är lossningsdags ???? han vill verkligen ha ett barn till.
    Så här får de liggas hejvilt o han känner ändå ingen press.

• Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-06 08:35:27 följande:

Min man är tvärt om där. Han skojar varje vecka o frågar om de inte är lossningsdags ???? han vill verkligen ha ett barn till.

Så här får de liggas hejvilt o han känner ändå ingen press.

Åh njut av det! Önskar min man vore sån!

Jag har märkt lite på mig själv senaste gångerna man haft sex att fokus blir på att han ska komma, vilket han aldrig har problem med iof, men glömmer liksom av att njuta själv i bland. Iaf runt äl. Så får det väl vara just nu då tänker jag.
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-06 06:14:51 följande:

Jag är otroligt tacksam och vet att vi har haft tur med våra små troll. Men man vet ju aldrig om det blir fler eller ej. Har hört många som har svårt med tredje. Kan ju få missfall också osv. Men vi försöker ta det lugnt och ta det som det kommer. Vi känner oss väldigt ödmjuka inför en eventuell graviditet då det trots allt är 8 år sedan jag var gravid sist.

Jag tror att vi har äl ungefär samtidigt då :) jag räknar med äl runt den 19:e! Ska börja testa med äl-test den 14:e tänkte jag. Ska bli kul att följas åt!

Aa samma här! Vad har du för test?
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni