LovisaTilda skrev 2017-05-05 09:27:00 följande:
Jag hade också mirena. Du verkar ju ha en mer "normal" blödningsperiod. Jag tror jag hade äl i april men jag vet egentligen inte eftersom jag inte testade mig. Men nu ska det blinordning på det ;)
Har ni försökt bli gravida sen i november då?
Ja, lite halvt sker der så sker det från sambons sida, medan jag har sett till att det har blivit lite extra sex vid ägglossning, vi valde att jag inte skulle berätta så mycket om när jag har ägglossning för att det fortfarande skulle vara att vi har sex, och inte att vi försöker skaffa barn. Han har inte så mycket insikt i det där med ägglossningstester, och den kvinnliga biologin och har varit nöjd med det, om än han ju direkt har märkt min besvikelse när mensen kommer. (hmm, eller kanske att han märker när mina pms utbrott kommer :-$ )
Men vi bestämde idag att nu ska vi börja försöka mer seriöst med sex minimum varannan dag under fertila perioden osv och att jag ska berätta när ägglossning sker. Känns lite fel att hålla en biologi lektion för en 25 åring
Men tyvärr hänger sexlivet mycket på om det kan låta sig göras med arbete, vi är båda i service branchen så det är ibland lättare sagt än gjort när jag har en väckarklocka 04:45 och han är hemma 23:30 några dagar :/