• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Jooosen

En allmän (lite äcklig fråga) men även som idag, dag 1 på mensen har jag blod men med bruna klumpar. Har så typ alltid. Samt rinner bara vid toalettbesök, sen två dagar är allt över. Har en exakt cykel på 28 dagar iaf. Men minns inte att ja haft sådär med klumpar innan ja slutade med p piller! Nån annan :/??

• brennaV

Min mens kom 4-5 dagar för tidigt för mih också. Jag var ju hos gynekolog som såg ett ägg redo att släppa den 21/4, vi räknade alltså att mensen skulle komma 14 dagar senare den 5/5...vaknade upp 1/5 med blod i sängen= mens.

Jag gör ju utredning efter 3 upprepade missfall (har två barn sen innan). Och därför ska jag göra en undersökning 10 dagar efter mensens första dag. Den var planerad till 16/5 men fick ringa och byta dag till 11/5. Jag ska fråga läkaren om det är vanligt att lutefasen ändras efter ett ma...för jag har alltid haft 14 dagar mellan ägglossning och mens. Nu blev det endast 11 dagar...så knasigt

Emmie79 skrev 2017-05-06 00:15:55 följande:

Hoppar in här från maj-tråden då mensen kom idag flera dagar försent. Så jävla ledsen och besviken och arg. Nu måste det ta sig i juni!

• Pasgetti

Negativt på Äl +14 Så ser definitivt ut som jag får hålla er sällskap här! Har Äl runt 23 maj och BIM 5 juni :)

• orzia1
    Pasgetti skrev 2017-05-07 09:01:56 följande:

Negativt på Äl +14 Så ser definitivt ut som jag får hålla er sällskap här! Har Äl runt 23 maj och BIM 5 juni :)

Ge inte upp rikgtigt än. Vissa testar plus efter bim
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-06 09:20:06 följande:

Aa samma här! Vad har du för test?

Jag har beställt hem clearblue med dubbel indikator. Tänkte börja testa på söndag, då är det 3-4 dagar före beräknad äl. Har du beställt nåt test?
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-07 13:37:44 följande:

Jag har beställt hem clearblue med dubbel indikator. Tänkte börja testa på söndag, då är det 3-4 dagar före beräknad äl. Har du beställt nåt test?

Samma här! Har oxå beställt det :) börjar nog nästa måndag eller tisdag! Spännande :)
  • orzia1

Åhh kan mensen ta slut ngn gång så man kan invänta ägglossning... All denna väntan.

• Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-07 15:14:43 följande:

Åhh kan mensen ta slut ngn gång så man kan invänta ägglossning... All denna väntan.

Håller med. Min va helt borta igår kväll, äntligen. Vilket datum beräknar du ha ÄL?
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-07 17:53:29 följande:

Håller med. Min va helt borta igår kväll, äntligen. Vilket datum beräknar du ha ÄL?

Jag får ägglossning så sent tyvärr så inte förrän runt den 23-25 maj typ.

När har du beräknad äl ?
  • Jooosen

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni