• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Wallstenskan
    Pasgetti skrev 2017-05-09 18:54:53 följande:

Usch och fy vilken mensvärk:( Vill bara den ska gå över nu så man kan börja baka lite!

Håller med! Suck så trist med mens - så skall man tåla mensvärken på det!
    ;)
  • Jooosen

Dag 4 i cykeln nu och mensen varade bara typ 2 dagar! Så nu väntar man in äl sakta med säkert. Gäller att inte stressa upp killen för mycket bara :)

• Pennie22
    Jooosen skrev 2017-05-09 19:07:43 följande:

Dag 4 i cykeln nu och mensen varade bara typ 2 dagar! Så nu väntar man in äl sakta med säkert. Gäller att inte stressa upp killen för mycket bara :)

jag förstår dig helt med att inte stressa upp killen :D man är ju såå ivrig och vill pricka in datum, ha sex ofta men inte pressa sambon :) det e en härlig balansgång det :D
  • Jooosen
    Pennie22 skrev 2017-05-09 19:13:45 följande:

jag förstår dig helt med att inte stressa upp killen :D man är ju såå ivrig och vill pricka in datum, ha sex ofta men inte pressa sambon :) det e en härlig balansgång det :D

Haha verkligen!! Så svårt!! Hintar du eller hur fan gör folk :p..?
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-05-09 19:07:43 följande:

Haha exakt så är det!

Jag kan typ ha sex 3 ggr per dag men det är ju killen som ska leverera ...

Vi har lyckats fått till varannan dag nu under en vecka vilket faktiskt hör till ovanligheterna. Han är mer chill och nöjer sig med 1-2 ggr per vecka.

Har äl om 3-5 dagar så vill ju fortsätta med varannan dag. Nu är den stora frågan om jag ska lägga i en växel i kväll eller vänta 1-2 dagar till. Inget utslag på äl-testerna än. Bara på CD 10.
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-05-09 19:33:33 följande:

Haha exakt så är det!

Vi har lyckats fått till varannan dag nu under en vecka vilket faktiskt hör till ovanligheterna. Han är mer chill och nöjer sig med 1-2 ggr per vecka.

Har äl om 3-5 dagar så vill ju fortsätta med varannan dag. Nu är den stora frågan om jag ska lägga i en växel i kväll eller vänta 1-2 dagar till. Inget utslag på äl-testerna än. Bara på CD 10.

Åå så svårt!! Varannan dag känns ju perfekt! Försök o håll i! Kanske vänta lite till då så du prickar mer? Jag kommer nog faktiskt säga som det är om det verkar bli svårt att få till det. Vi har varit särbos så på söndag flyttar han äntligen in! Lite enklare att styra då oxå :D
  • Pennie22
    Milou3 skrev 2017-05-09 19:33:33 följande:

Haha exakt så är det!

Haha jag har sagt att nästa vecka är viktig kommer inte ihåg om jag sa vilken dag . Har min mens nu..jag vet sist vi försökte dvs förra sommaren..så tyckte han nog jag var jobbig...men vill ju detta såå mkt...fick missfall i juni och sen flytta vi i Augusti till hus så har det inte varit lugnt för att starta fabriken igen...därför tycker jag det ska bli sååå kuul och köra igång igen. Jag blev gravid på andra försöket sist...jag hoppas på första nu denba gång :D
  • Isvattenis

Hur många dagar efter mens har ni ägglossning allihopa?
    Min cykel är oregelbunden. Allt från 29-38 dagar och en månad 52 (pga resa och stress)
    Så jag äter Munkpeppar och får så rikligt sekret. Idag rinner de nästan men är bara som klibbigt klister än. Dag 9 idag.

• Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-09 20:42:51 följande:

Hur många dagar efter mens har ni ägglossning allihopa?

Min cykel är oregelbunden. Allt från 29-38 dagar och en månad 52 (pga resa och stress)

Så jag äter Munkpeppar och får så rikligt sekret. Idag rinner de nästan men är bara som klibbigt klister än. Dag 9 idag.

Har en cykel på 28-29 dagar. Har känt av äl på ca 16-17e dagen! Hoppas din cykel blir mer regelbunden!!
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-05-09 21:52:27 följande:
    Har en cykel på 28-29 dagar. Har känt av äl på ca 16-17e dagen! Hoppas din cykel blir mer regelbunden!!
    Okej men då ska jag börja med ÄL test den 15/5 för att vara på den säkra.
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni