• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-04 22:36:37 följande:

Intressant! Efter att ja slutade med p piller för 9 månader sen har jag oxå bara mens 2-3 dagar. Har googlat men vad ja förstår verkar det inte påverka äl?? Är orolig. Var hos gyn och tog upp detta då och hon sa att mensen kan bli kortare plötsligt och inget man ska oroa sig över. Fast tyvärr gör man ju det ändå... ska ha mens på lördag. Får se om den är lika kort då....

Låter ju lovande att det inte påverkar iaf!

Har beställt äl-test nu så att jag kan få koll på min cykel.

Idag har jag inte blött någonting än så länge. Och det är bara dag 2 :O

Har ni försökt bli gravida sen du slutade med pillrena?
  • LovisaTilda
    Cheerful skrev 2017-05-04 22:37:00 följande:

Såhär blödde jag, precis när jag tog ut min spiral den 14 november förra året, och efter det har jag varierat mellan 3-5 dagar med 4 dagar i snitt. Hade en ägglossning ca 2 veckor efter jag tog ut den (mirena som hade suttit i 1.5år) och har haft varje månad sen dess.

Jag hade också mirena. Du verkar ju ha en mer "normal" blödningsperiod. Jag tror jag hade äl i april men jag vet egentligen inte eftersom jag inte testade mig. Men nu ska det blinordning på det ;)

Har ni försökt bli gravida sen i november då?
  • Pasgetti

Smyger in lite försiktigt här, inte fått mensen än men har tydliga pms symptom så får nog mensen när nu till helgen:)

• Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 09:24:53 följande:

Låter ju lovande att det inte påverkar iaf!

Har beställt äl-test nu så att jag kan få koll på min cykel.

Idag har jag inte blött någonting än så länge. Och det är bara dag 2 :O

Har ni försökt bli gravida sen du slutade med pillrena?

Aa okej! Har också beställt test :) Aa har bara försökt en gång hittills! Ni då? Har inte skummat igenom tråden men är det första barnet och hur många försök ni gjort? Vi har varit särbos i två år och flyttar ihop inorn så då jävlar blir det att försöka!!
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-05 13:20:23 följande:

Aa okej! Har också beställt test :) Aa har bara försökt en gång hittills! Ni då? Har inte skummat igenom tråden men är det första barnet och hur många försök ni gjort? Vi har varit särbos i två år och flyttar ihop inorn så då jävlar blir det att försöka!!

Det här blir vårt andra försök med tredje barnet. Vi har två döttrar på 8 och 10 år sedan innan :)

Spännande! Då är det ert första?
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 14:34:01 följande:

Det här blir vårt andra försök med tredje barnet. Vi har två döttrar på 8 och 10 år sedan innan :)

Spännande! Då är det ert första?

Okej spännande! Hur gamla e ni? Ja det är första!! Man är så orolig att man ens kan bli gravid dock :( har mest negativa tankar jobbigt nog....
  • brennaV

Inser att de dagar jag är som mest fertil i maj är mannen borta. Känns genast väldigt mörkt det här med att plussa i juni...snyft

• Jooosen
    brennaV skrev 2017-05-05 19:44:59 följande:

Inser att de dagar jag är som mest fertil i maj är mannen borta. Känns genast väldigt mörkt det här med att plussa i juni...snyft

Urs så var det för mig i maj! Jag var bortrest hela helgen då jag hade äl och fick aldrig till det. Känns så sjukt trisst....
  • LovisaTilda
    Jooosen skrev 2017-05-05 19:09:57 följande:

Okej spännande! Hur gamla e ni? Ja det är första!! Man är så orolig att man ens kan bli gravid dock :( har mest negativa tankar jobbigt nog....

Vi blir 32 och 35 i år. Och ni?

Med de båda andra tog det sig på första försöket, men räknar med att det kan ta lite tid denna gången.

Håller tummarna för oss :)
  • Jooosen
    LovisaTilda skrev 2017-05-05 20:57:55 följande:

Vi blir 32 och 35 i år. Och ni?

Med de båda andra tog det sig på första försöket, men räknar med att det kan ta lite tid denna gången.

Håller tummarna för oss :)

Oj så fort alltså! Måste vara skönt o veta iaf att man kan få barn. Är skeptisk och vill inte ta det för givet men hoppas galet mycket såklart! Jag är 28 o han 26! Ja håller oxå tummarna. Fick spottings idag så äl om ca 2 veckor då!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni