• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • brennaV

Du har inte testat att du är

Gravid då?

Min mens brukar vara 5-6 dagar med ganska riklig blödning. Denna månad kunde jag ha samma binda en hel dag (bytte dock såklart för att det skulle varit ofräscht). Så min mens var knasig också trots att läkaren såg en ägglossning på G. Har ju läst någonstans att om men har lite mens så kanske man aldrig hade en ägglossning. Vet dock inte huruvida det stämmer

Jooosen skrev 2017-05-07 21:37:54 följande:

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

• Isvattenis

Fick mens igår men idag är den redan borta? Brukar ha mens typ 2-3 dagar. Aldrig bara en! Känns oroväckande kort alltså.... ändå alltid cykel på 28 dagar. Är lite orolig :(

Ring till en gyn mottagning och rådfråga.
  • Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-07 21:17:42 följande:
    Jag får ägglossning så sent tyvärr så inte förrän runt den 23-25 maj typ.

När har du beräknad äl ?
    Det jobbigaste är att jag har inte den blekaste aning.

Mina cyklar de senaste halvåret har varit : sep 36 , oktober 33 , november 34 , december 28 , jan 34 , februari 38, mars och april 52 (en mens på två månader) sägs bero pga utlandsresa och stress.

Så jag kommer börja med ÄL test dag 15 kanske ? :)
    Kommer mest gå på fertilt sekret och ligga på som tusan denna månad. Känner mig peppad. :P
  • Jooosen
    Isvattenis skrev 2017-05-07 22:19:47 följande:

Ring till en gyn mottagning och rådfråga.

Tack får nog göra det!!
  • Jooosen
    brennaV skrev 2017-05-07 22:19:45 följande:

Du har inte testat att du är

Gravid då?

Min mens brukar vara 5-6 dagar med ganska riklig blödning. Denna månad kunde jag ha samma binda en hel dag (bytte dock såklart för att det skulle varit ofräscht). Så min mens var knasig också trots att läkaren såg en ägglossning på G. Har ju läst någonstans att om men har lite mens så kanske man aldrig hade en ägglossning. Vet dock inte huruvida det stämmer

Tror inte jag e gravid..ska ringa gyn o rådfråga imorn, tack för svar
  • Pennie22

Jag hänger gärna på här :) Har min mens nu och kommer få nästa runt 3 juni.

• orzia1

Ibland får jag så, då har mensen kommit igen efter 1-2 dagar. Jag hade väntat ngr dagar o sen ringt gyn
  • Pennie22

Det är ingen nidblödning då eller skulle du fått mens vid denna tid ? Det jobbiga med att ta graviditetstest är att det kan visa positivt även om det skulle vart missfall. Men om det blöder lite behöver det ju inte vara något konstigt :)
  • Jooosen
    Pennie22 skrev 2017-05-08 07:25:11 följande:

Det är ingen nidblödning då eller skulle du fått mens vid denna tid ? Det jobbiga med att ta graviditetstest är att det kan visa positivt även om det skulle vart missfall. Men om det blöder lite behöver det ju inte vara något konstigt :)

Nej mensvärk som vanligt och riklig mens dag 1. Sen igår borta. Känns så himla kort?? Ingen nidblödning der är jag säker på.
  • Pennie22

Ok. På gynmottagning kommer de säkert säga att avvakta en vecka och ta test senare eller nått liknande. Har du varit i kontakt med någon ?

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni