• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Jooosen
    Pennie22 skrev 2017-05-08 09:36:14 följande:

Ok. På gynmottagning kommer de säkert säga att avvakta en vecka och ta test senare eller nått liknande. Har du varit i kontakt med någon ?

Har pratat med dom om att min mens plötsligt bara är 2-3 dagar men de har sagt att de kan vara så... men nu kom den liksom bara 1 dag.. känns så himla kort... borde jag ringa o rådfråga ändå kanske? :(
  • Pennie22

Gå på vad som känns bäst för dig. Har du orovat att ta ett test? Då ser du ifall du har vart gravid iallafall mennannars återstår det bara att vänta...

• Jooosen
    Pennie22 skrev 2017-05-08 11:25:36 följande:

Gå på vad som känns bäst för dig. Har du orovat att ta ett test? Då ser du ifall du har vart gravid iallafall mennannars återstår det bara att vänta...

Aa har test hemma så jag kan kolla bara för att utesluta det.. ska nog ringa o kolla i veckan.. men har ägglossning vad jag känt iaf och sett på äl test
  • Pasgetti

Där kom mensen:) Min lutealfas verkar ligga på 15 dagar, både denna månaden och förra trots att cykeln varit på 31 resp. 28 dagar. Intressant detta och man lär sig så himla mycket om sin kropp!

Detta blir 4e försöket, min sambo verkar mycket mer peppad på bebis nu har jag märkt och blev nog mer ledsen än vad jag blev att mensen valde att dyka upp xP

• orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-07 22:25:43 följande:

Det jobbigaste är att jag har inte den blekaste aning.

Mina cyklar de senaste halvåret har varit : sep 36 , oktober 33 , november 34 , december 28 , jan 34 , februari 38, mars och april 52 (en mens på två månader) sägs bero pga utlandsresa och stress.

Så jag kommer börja med ÄL test dag 15 kanske ? :)

Kommer mest gå på fertilt sekret och ligga på som tusan denna månad. Känner mig peppad. :P

Okej. Jag har också oregelbunden ägglossning, plus att jag går på tabletter för att få ägglossning. Jag börjar testa med test redan typ på dag 7 så jag är säker jag ej missar den.
  • Isvattenis
    orzia1 skrev 2017-05-08 13:56:50 följande:
    Okej. Jag har också oregelbunden ägglossning, plus att jag går på tabletter för att få ägglossning. Jag börjar testa med test redan typ på dag 7 så jag är säker jag ej missar den.
    Okej. Jag är på dag 8 idag så kanske börjar till helgen. Jag har bara kört ÄL stickor en gång förut o då tycker jag att dom är starka hela tiden. Vet inte om de är för att jag äter Munkpeppar eller om de är för att jag har svårt att släppa ägg eller va tusan de är. Visst ser jag nån form av stegring men de är knappt :P så här såg de ut igår på dag 7 och en dag efter att mensen va helt borta
  • Milou3
    Isvattenis skrev 2017-05-08 18:52:01 följande:

Okej. Jag är på dag 8 idag så kanske börjar till helgen. Jag har bara kört ÄL stickor en gång förut o då tycker jag att dom är starka hela tiden. Vet inte om de är för att jag äter Munkpeppar eller om de är för att jag har svårt att släppa ägg eller va tusan de är. Visst ser jag nån form av stegring men de är knappt :P så här såg de ut igår på dag 7 och en dag efter att mensen va helt borta

Har du testat med CB digitalt äl-test? Har man sex på första glada gubben och kanske 1-2 dagar efter ska man inte behöva tänka mer sen :)
  • orzia1
    Isvattenis skrev 2017-05-08 18:52:01 följande:

Har aldrig ätit munkpeppar så jag vet inte hur testerna blir. Det enda jag vet att det inte är ngn garanti att ägget släpper bara för man får positivt på ägglossningstest
  • royce

Hej tjejer! Hoppar in här från BIM maj tråden då mensen inte ville hålla sig borta den här gången heller.... ÄL är beräknad 22 maj och BIM 2 juni. 

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni