• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Stenbock7
    bananahpie skrev 2017-06-08 23:17:27 följande:

Bim på tisdag. Mensvärk utan mens sen några dagar men vågar verkligen inte tro nåt o bli besviken! :/ nån mer med bim nästa vecka?

Jag har också BIM nästa vecka, tror jag. Hade missfall i början av maj och fick en mens 17-22 maj och tror att jag hade ÄL sent (3-4 juni). Hoppas att det tog sig då, fick bara till det en gång oskyddat.

Är det någon som kört med ÄL-test och vet om detta är starkt nog? Det såg lika "starkt" ut när det tog sig i mars/april så jag hoppas ju att detta också betyder ÄL. Test från 4/6.

• Ulrika34

Märker att gruppen inte är lika aktiv som i maj, många har väl gått in i sommar-lunken
    Här väntar vi på ägglossning, orkar inte testa med ÄL-stickor denna månad, utan går mer på symptom och humör...

• PuLoha

Fick rosa på pappret inatt när jag var på toaletten, så började hoppas på en nidis men har fortfarande låg temp. Så det tog sig nog inte denna månad. 

• FrökenE1985

Bim imorgon men fick negativt på testlagrets stickor nu på morgonen, ska även testa i eftermiddag men är nog kört. Fått svagt positivt på andra märken men får nog ställa in mig på ytterligare en kemisk graviditet. Less man blir. Nåja, utredning väntar med första besöket 27 juni. Blir väl mest info då sen får vi se när själva utredningen drar igång. Hoppas på att de inte har sommarstängt men den turen lär man inte ha.

• Hejhejhejilc
    Skrutt 83 skrev 2017-06-09 06:41:46 följande:

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
    Bara äl +9 ju, än finns ju hoppet, fortfarande hög temp? Jag är på äl +8, kommer inte testa än, tempen är hög, men ändå så varierande, typ 36,6 , 36,5 36,4 pendlar den mellan. Innan äl har jag kring 36,15.
  • PuLoha
    FrökenE1985 skrev 2017-06-09 08:34:26 följande:

Bim imorgon men fick negativt på testlagrets stickor nu på morgonen, ska även testa i eftermiddag men är nog kört. Fått svagt positivt på andra märken men får nog ställa in mig på ytterligare en kemisk graviditet. Less man blir. Nåja, utredning väntar med första besöket 27 juni. Blir väl mest info då sen får vi se när själva utredningen drar igång. Hoppas på att de inte har sommarstängt men den turen lär man inte ha.

Nej vad tråkigt! Håller tummarna att det ändå blir ett Plus imorgon.

Bara en fråga vad är kemisk graviditet?
  • Sofiamy
    Skrutt 83 skrev 2017-06-09 06:41:46 följande:

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

Usch så tråkigt! Men jag upplever att det är många här på fl som får spökstreck på cb early, börjar bli tveksam till det testet.... har du samma erfarenhet?

• Hansson88

Jag vet inte om jag tillhör denna gruppen men hänger ändå här inne och läser.

Jag har lång cykel, mellan 31-37 dagar, har alltså inte mens alltid varje månad. Min ägglossning är i slutet av Juni och bim i juli. Hade bim 31 Maj och hinner inte en bimi juni eftersom cykeln är lång, suck. Hänger här för att få hjälp med att analysera äl-tester.

Förra månaden körde vi på enbart 3 teste4 och sekretmetoden. Denna gång har jag fler tester och kommer kolla sekret.

När jag blev gravid med sonen så lagade vi på allt, äl-tester, dekret och tempen.

Tempen går bort denna gången eftersom jag är vaken minst en gång varje natt. Jag tror man ska ha minst 7 timmar sammanhängande sömn för att tempen ska visa ett tillförlitligt resultat. Eller? Vi körde på NC då. Någon som vet hur länge man ska ha sammanhängande sömn för att det ska vara tillförlitligt?

• FrökenE1985
    PuLoha skrev 2017-06-09 08:57:12 följande:

Nej vad tråkigt! Håller tummarna att det ändå blir ett  imorgon.

Bara en fråga vad är kemisk graviditet?

Det är när ägget blir befruktat men det fäster inte. Man kan då få svagt positiva test men de blir aldrig starka. Det beror på att när ägget blir befruktat så utsöndras små mängder av hcg för att signalera till kroppen att förbereda livmodern att ett befruktat ägg är på väg. Detta har jag även fått bekräftat av gynekolog då jag frågat varför man får utslag på gravtest. Därför rekommenderar de inte att testa för tidigt då man aldrig hade upptäckt det då och riskera att bli än mer besviken när blödningen kommer.
  • Freya18

Vaknade tidigt imorse för att jag blödde.. Känns inte helt ok och blöda i tre dagar efter äl. En mindre blödning är ju normalt när ägget släpper, men tre dagar?! Sen molar det på ordentligt i livmodern också. Jag ringde till KK och väntar på samtal från dom.

Svar på tråden BIM Juni 2017