katthatare1 skrev 2017-06-02 15:58:01 följande:
Så du gillar inte heller bajs på dina grejer alltså? Nej, det gör inte jag heller. Därför skrämmer jag iväg katterna när jag ser dem bajsa i min trädgård, på mina saker.
Om du tycker att katter har rätt att gå omkring och bajsa på andras saker borde du ju acceptera att katter bajsar på dina saker också. Vari ligger skillnaden?
Jag är inte särskilt upprörd över det här, men det är ju kul att argumentera på ett öppet forum. Är det inte vad FL är till för? Att lufta sina åsikter och delta i roliga debatter om intressanta ämnen? Kul att se hur alla går igång...
Jag är inte en bitter eller dålig människa. Jag vill bara inte ha kattbajs på mina saker och jag gör vad jag kan för att hindra katter att förstöra i min trädgård. Precis som du skulle göra om jag tex kom och förstörde i din trädgård.
Alltså du svarar ju inte på det man skriver. Varför ifrågasatte du att jag skrev att du ger dig på katter?
Ja jag accepterar det, har jag sagt något annat?
Fast du argumenterar ju inte så mycket du skriver mest om vad du tar till för brottsliga åtgärder emot oskyldiga djur som går i din trädgård.
Är du inte upprörd? Dina inlägg säger annat till exempel det här:
katthatare1 skrev 2017-06-02 14:01:26 följande:
Tycke det borde vara förbjudet att ha utekatter som går tunt och förstör hos grannarna.
Jag bor i ett radhusområde och en familj har 4-5 äckliga katter från nåt katthem som använder alla andras trädgårdar som toalett.
Så jävla äckligt att vara i sin egen trädgård och kliva i en kattbajs, eller hitta en kattfläck i hammocken eller på möbeldynorna. Även den gemensamma sandlådan i föreningen används flitigt av katterna som bajsplats. Äckligt och farligt för barnen som ska leka där.
Ibland har jag lust att ta kattbajsen och kasta in den i kattägarnas trädgård men för det mesta kastar jag bara saker och skriker efter katterna.
Helt otroligt att det är tillåtet att katter ska få ga runt i bebyggda områden och göra sin behov här och där och att de ska vara _de drabbade_ som ska åtgärda problemet.
Död åt fribajsande katter i villa/radhusområden!
Som sagt, ynkligt, fegt och förmätet att straffa katterna för någonting de inte rår för. De fattar inte att de gör något fel. Och de har inte valt att bo där, utan det är MÄNNISKOR som har valt dom och placerat dom där.
DU är en vuxen människa med förmåga till resonemang och reflektion, och borde veta bättre än en katt. Men tydligen inte eftersom ditt motargument är att du ska göra samma sak som ett djur utan mänskligt förstånd gör:
katthatare1 skrev 2017-06-02 14:29:52 följande:
Jag kanske ska sätta mig och bajsa i din trädgårdsstol så får du se hur trevligt det är att sitta där sen.
Eller kissa lite i din grill, så mysigt sen när du ska grilla.
Eller lämna en halväten skogsmus på din altan att njuta av på morgonkvisten.
Eller kanske lägga en korv i dina ungars sandlåda där din lilla 1-åring ska leka.
Allt detta gör katterna nämligen hos oss och jag tycker inte att det är okej nånstans att det är jag som ska stå ut med detta för att mina grannar ska få ha katter springande fritt.
katthatare1 skrev 2017-06-02 14:49:22 följande:
Jag kommer över nu ikväll och bajsar lite i dina trädgårdsmöbler så får vi se om du gillar bajs i trädgården sen.