• Anonym (Less)

Kattproblem vs grannar vs sambo

Hej.

Gör en lång historia kort. Vi har 4 katter som är utomhus eftersom jag vägrar låta dom gå in. De är inte rumsrena. Jag har även sagt till min sambo i över 2 år! att de måste bort men han vägrar. Grannarna är skitsura över att katterna pissar och skiter i deras trädgårdar mm och de har även konfronterat min sambo som "lovat" att lösa problemet. Men inget händer

Min sambo påstår nu att djuren har rätt att ströva fritt och förstöra för andra för enligt honom är det deras ansvar att lösa problemet. För han hade pratat med nån kattsnubbe på kommunen som påstår detta.

Han skiter i grannsämjan. Jag är inte intresserad av bråk med grannarna och de vet att jag står på deras sida.

Så hur löser man detta problemet innan det blir totalt krig från alla fronter? Och vad gäller rent lagligt gällande katterna?

• Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo
  • LFF
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 14:03:01 följande:
    Ja då verkar det som att radhus är fel boendeform för dig.
    Nope, tätbebyggt område är fel plats för alla som inte bryr sig om sina katter och släpper ut dem vind för våg.
  • katthatare1
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 14:11:38 följande:
    Du verkar vara väldigt feg och ynklig som ger dig på smådjur som varken kan försvara sig eller förstå vad de gör för fel.
    Riktigt lågt och unket beteende, du är människa och har privilegiet att ha förmågan att resonera och lösa problem, katter följer sina instinkter och har inte gjort något fel, de har inte valt vilken ägare de ska få eller vart de ska bo.
    Jag hoppas att du åker dit och får vad du förtjänar om du gör illa någon av katterna.
    Ger mig på?

Jag skriker på katterna eller springer ut och jagar bort dem. 

Ursäkta att jag inte vill ha kattbajs i mina trädgårdsmöbler. Kattägarna får väl hålla reda på sina katter och sitt eget kattbajs. Varför ska en familjs äckliga katter får förpesta hemma hos alla grannarna bara för att de vill hämta hem skabbiga katter och ha hemma hos sig.

Katter borde få bo på landet, inte i stan och går tunt och bajsa i radhusträdgårdar.
  • Anonym (Fy fan)
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:01:26 följande:

Tycke det borde vara förbjudet att ha utekatter som går tunt och förstör hos grannarna.

Jag bor i ett radhusområde och en familj har 4-5 äckliga katter från nåt katthem som använder alla andras trädgårdar som toalett.

Så jävla äckligt att vara i sin egen trädgård och kliva i en kattbajs, eller hitta en kattfläck i hammocken eller på möbeldynorna. Även den gemensamma sandlådan i föreningen används flitigt av katterna som bajsplats. Äckligt och farligt för barnen som ska leka där.

Ibland har jag lust att ta kattbajsen och kasta in den i kattägarnas trädgård men för det mesta kastar jag bara saker och skriker efter katterna.

Helt otroligt att det är tillåtet att katter ska få ga runt i bebyggda områden och göra sin behov här och där och att de ska vara _de drabbade_ som ska åtgärda problemet. 

Död åt fribajsande katter i villa/radhusområden!

Jävla idiot
  • katthatare1

Jag kanske ska sätta mig och bajsa i din trädgårdsstol så får du se hur trevligt det är att sitta där sen.

Eller kissa lite i din grill, så mysigt sen när du ska grilla.

Eller lämna en halväten skogsmus på din altan att njuta av på morgonkvisten.

Eller kanske lägga en korv i dina ungars sandlåda där din lilla 1-åring ska leka.

Allt detta gör katterna nämligen hos oss och jag tycker inte att det är okej nånstans att det är jag som ska stå ut med detta för att mina grannar ska få ha katter springande fritt. 

• Anonym (Fy fan)
    katthatare1 skrev 2017-06-02 14:24:20 följande:

Ger mig på?

Jag skriker på katterna eller springer ut och jagar bort dem. 

Ursäkta att jag inte vill ha kattbajs i mina trädgårdsmöbler. Kattägarna får väl hålla reda på sina katter och sitt eget kattbajs. Varför ska en familjs äckliga katter får förpesta hemma hos alla grannarna bara för att de vill hämta hem skabbiga katter och ha hemma hos sig.

Katter borde få bo på landet, inte i stan och går tunt och bajsa i radhusträdgårdar.

Gå in och sätt dig då när du uppenbarligen inte tål andra levande varelser än dig själv! Hoppas fåglarna skiter i huvudet på dig varenda gång du går utanför dörren. Eller dom kanske ska buras in dom också?
  • katthatare1
    Anonym (Fy fan) skrev 2017-06-02 14:30:24 följande:
    Gå in och sätt dig då när du uppenbarligen inte tål andra levande varelser än dig själv! Hoppas fåglarna skiter i huvudet på dig varenda gång du går utanför dörren. Eller dom kanske ska buras in dom också?
    Jag tål andra varelser alldeles utmärkt tack. Och jag är ute i min egen trädgård där inga grannkatter har att göra!

Och jag vill inte ha kattbajs i min trädgård!

Fåglarna bajsar inte ens i närheten så äckligt och mycket i trädgården som katterna gör.

Fattar inte varför inte kattägarna kan ha sitt jävla kattbajs i sin egen trädgård.
  • LFF
    Anonym (Fy fan) skrev 2017-06-02 14:30:24 följande:
    Varför ska katterna ha företräde till allt framför alla andra? Varför har katterna mer rätt till MIN uteplats än vad jag har?
  • molly50
    Anonym (Pysen) skrev 2017-06-02 12:12:53 följande:
    Orsaken spelar mindre roll, det jag ville ha sagt var att vissa saker får man leva med helt enkelt och ställer man någonting utomhus som man rädd om så ser man till att skydda det på något sätt eller ta in det när man inte är där.
    Borde inte detsamma gälla katter då?
    Är man rädd om sin katt så släpper man inte ut den i ett tätbebyggt område där faror kan hota.
    Carpe Diem
  • Anonym (Pysen)
    LFF skrev 2017-06-02 14:23:37 följande:
    Nope, tätbebyggt område är fel plats för alla som inte bryr sig om sina katter och släpper ut dem vind för våg.
    Det är din åsikt men trots det så har de rätt att släppa ut sina katter i tätbebyggt område. Det är du som är besvärad så då är det upp till dig att hitta ett boende som är lämpligare för dig. Eller så låter du bli, men då får du ha din grill nerpissad.
  • LFF
    molly50 skrev 2017-06-02 14:38:45 följande:
    Borde inte detsamma gälla katter då?
    Är man rädd om sin katt så släpper man inte ut den i ett tätbebyggt område där faror kan hota.
    Men de som har utekatter ÄR ju inte rädda om sina djur. Det är ju det som är problemet. Om de vore det skulle de aldrig släppa ut sin katt vind för våg.
Svar på tråden Kattproblem vs grannar vs sambo