• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79

Då var testdagen här och det var givetvis negativt :(
    Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.
    Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3
    Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.
    ta hand om er allihop! Kram!

• Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-24 09:22:38 följande:

Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.

Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3

Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.

Usch vad jobbigt att höra!! Jag lider verkligen med er! Det är så oerhört tungt! Innerst inne hoppas man ju ända till testdagen trots att man utåt säger sig vara säker på att det inte blivit. Du är en sån positiv kraft och jag önskar verkligen innerligt att nästa gång blir gången ni får se ert plus! All kärlek och värme!
  • waldesten16

Ska göra återföring i morgon med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

• Pigall
    waldesten16 skrev 2017-11-24 16:41:46 följande:

Ska göra återföring i morgon med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?

Detta är vad jag har hört, vågar inte svära på om det stämmer dock: så länge du inte har feber är det ok att göra återföring och ett nedsatt immunförsvar kan hjälpa ägget att fästa:)
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-11-24 17:34:40 följande:

Detta är vad jag har hört, vågar inte svära på om det stämmer dock: så länge du inte har feber är det ok att göra återföring och ett nedsatt immunförsvar kan hjälpa ägget att fästa:)

Oj tack för info. Hoppas att det stämmer ????
  • Pigall
    waldesten16 skrev 2017-11-24 19:07:15 följande:

Oj tack för info. Hoppas att det stämmer ????

Det där med febern vet jag är sant för jag va4 själv förkyld min första insättning. Att det ska fästa bättre har jag hört som teori men vågar inte svära på
  • MollyB

Så tråkigt att höra! Förstår att det måste kännas jättejobbigt! Jag hoppas verkligen att ni får komma igång snart igen och att det går vägen nästa gång <3 många styrkekramar! Ta hand om er!
  • Linsi

Åh va tråkigt - svarade just dig i andra tråden. 
    Vi får hålla ihop i januari, då är det dags för mig att starta. Mensen bör komma i vecka 2 så tills dess får jag se till att sprutorna är hemma :)

Ta hand om er!

• Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-24 16:15:54 följande:

Usch vad jobbigt att höra!! Jag lider verkligen med er! Det är så oerhört tungt! Innerst inne hoppas man ju ända till testdagen trots att man utåt säger sig vara säker på att det inte blivit. Du är en sån positiv kraft och jag önskar verkligen innerligt att nästa gång blir gången ni får se ert plus! All kärlek och värme!

Tack snälla Du <3 - ja 3 gången gillt får det bli. Läkaren ringer 18/12 med en bedömning hur vi fortsätter. All lycka till dig <3 Kram!
    MollyB skrev 2017-11-24 20:06:25 följande:

Så tråkigt att höra! Förstår att det måste kännas jättejobbigt! Jag hoppas verkligen att ni får komma igång snart igen och att det går vägen nästa gång <3 många styrkekramar! Ta hand om er!

Tack rara <3 det är tufft - oerhört tufft, ändå lättare denna gången. Det är lättare att gå vidare eftersom det inte ens fäste denna gång.. min första IVF var jag ju gravid till v13 och det var hemskt.. vill inte vara med om det igen, det var oerhört svårt att reparera sig efter det. Nu är jag mest revansch sugen och har ett jävlar anamma på att detta ska fan gå!

All lycka till dig på din resa! Kram!
    Linsi skrev 2017-11-24 21:15:52 följande:

Åh va tråkigt - svarade just dig i andra tråden. 

Vi får hålla ihop i januari, då är det dags för mig att starta. Mensen bör komma i vecka 2 så tills dess får jag se till att sprutorna är hemma :)

Ta hand om er!

Ja det gör vi - då håller vi ihop <3 jag vet inte när i januari det blir. Vet väl mer efter min läsarkontakt som jag ska ha den 18/12.

Stor kram till dig!
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-23 13:57:52 följande:

Tack, inte förrän 1 december. Det blir att testa för att säkert veta på söndag tror jag, men tror inte det minsta på ett positivt resultat, tyvärr.

Hur går det för dig? Tänker på dig <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017