• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    lyckobubblor skrev 2017-11-26 14:12:22 följande:

Nu är jag på väg hem efter insättning av ett tydligen perfekt exemplar, bara att vänta nu då <3

Testdag 12/12 (hur långt bort som helst ju)

Å så spännande! Grattis!!!
  • Ellencassandra

Hej alla. Har tagit en paus ifrån allt det här. Blev så ledsen efter mitt misslyckade försök. Börjar kanske med sprutor nästa vecka beroende på när min mens kommer. Annars kör vi efter nyår och det är helt okej det med. Ska ta gonal-f 300 + menopur denna gång. Fick ju rätt högt 250 förra gången men eftersom jag inte svara så bra (fick 6 ägg, 4 mogna) så höjer de ännu mer.

• lyckobubblor
    Ellencassandra skrev 2017-11-27 14:37:04 följande:

Hej alla. Har tagit en paus ifrån allt det här. Blev så ledsen efter mitt misslyckade försök. Börjar kanske med sprutor nästa vecka beroende på när min mens kommer. Annars kör vi efter nyår och det är helt okej det med. Ska ta gonal-f 300 + menopur denna gång. Fick ju rätt högt 250 förra gången men eftersom jag inte svara så bra (fick 6 ägg, 4 mogna) så höjer de ännu mer.

Förstår verkligen, det är en tuff process det här. Kram <3
  • lyckobubblor
    Hey.orange skrev 2017-11-26 20:29:27 följande:

Å så spännande! Grattis!!!

Tack, känns så skönt att ha de bästa förutsättningarna hittills. Nu hoppas jag det fäster, det finns ju de par som lyckas på första försöket iaf.
  • MollyB

Vad bra att de justerar till nästa gång. Jag förstår att det var tungt, även om man försöker vara förberedd på ett negativt svar (jag försökte det) så blir man väldigt ledsen. Jag håller tummarna för ert nästa försök <3
  • waldesten16

Nu är jag på väg hem efter insättning av ett tydligen perfekt exemplar, bara att vänta nu då <3

Åh va spännande. Jag gjorde FET i lördags och har testdag den 9 dec. Kommer du att tjuvstesta?
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-27 19:44:28 följande:

Åh va spännande. Jag gjorde FET i lördags och har testdag den 9 dec. Kommer du att tjuvstesta?

Vad spännande!! Håller tummarna så hårt jag kan! Det verkar som att det finns många olika bud på hur många dagar man får till testdag.

Tänker nog testa den 8/12 för då har vi firmafest. Nu har jag slutat dricka alkohol helt under allt det här men tar det sig inte nu så kanske jag tar några öl då för att slippa skapa misstankar. Du då?
  • MollyB

Grattis! Håller tummarna :)
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-11-27 20:04:38 följande:
    Vad spännande!! Håller tummarna så hårt jag kan! Det verkar som att det finns många olika bud på hur många dagar man får till testdag.

Tänker nog testa den 8/12 för då har vi firmafest. Nu har jag slutat dricka alkohol helt under allt det här men tar det sig inte nu så kanske jag tar några öl då för att slippa skapa misstankar. Du då?
    Jag kommer att testa tidigt :) kommer inte kunna hålla mig :) Detta är mitt andra försök men min första FET. Har bim runt den 4 dec så tänker nog att jag ska testa till helgen. Vid mitt förra försök fick jag mens innan testdagen så vill hålla koll på stickan så man kanske kan förbereda sig mentalt lite med.

Men det tär på nerverna. Varje liten känning jag har analyserar jag även fast jag inte vill :) Har haft som molande värk i livmodren till och från sedan ruvardag två. har du känt något?
  • waldesten16

Förstår det, ibland behöver man bara koppla bort sig och ta nya tag. Hoppas din mens kommer i nästa vecka :)

Då blir det dubbelt med spruttagning för dig om du ska ha både Gonal F och Menopur. Hoppas att det verkligen ger en extra kick till dina äggblåsor.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017