• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Percafluviatilis

Ni som tagit Gonal F, har ni känt några biverkningar av den? Har sprutat i fyra dagar nu (ska lägga till fyremedal from ikväll) och tycker att det känns lite svullet där nere. Har lågt amh och vill ju därför att det SKA kännas att det händer något. Som ett bevis på att äggblåsorna växer liksom. Men man inbillar ju sig så lätt när man verkligen vill känna något, som ni säkert vet ;) Har vul imorgon och är livrädd att de inte ska hitta några äggblåsor :(

• FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 07:37:38 följande:

Ni som tagit Gonal F, har ni känt några biverkningar av den? Har sprutat i fyra dagar nu (ska lägga till fyremedal from ikväll) och tycker att det känns lite svullet där nere. Har lågt amh och vill ju därför att det SKA kännas att det händer något. Som ett bevis på att äggblåsorna växer liksom. Men man inbillar ju sig så lätt när man verkligen vill känna något, som ni säkert vet ;) Har vul imorgon och är livrädd att de inte ska hitta några äggblåsor :(

Jag kände inte så mycket av Gonal F. Tog sprutor i tio dagar tror jag, dosen var på 150. Men sedan när jag tog Otrivelle-sprutan så kändes det som om magen plötsligt var helt full med ägg :D 
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-28 08:31:40 följande:

Jag kände inte så mycket av Gonal F. Tog sprutor i tio dagar tror jag, dosen var på 150. Men sedan när jag tog Otrivelle-sprutan så kändes det som om magen plötsligt var helt full med ägg :D 

Hur många ägg fick du ut då? :)
  • FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 09:53:29 följande:
    Hur många ägg fick du ut då? :)
    Första ultraljudet hittades väl sex äggblåsor tror jag, sedan hittades tolv stycken, men de var ganska små så därför förlängdes tiden med Gonal F. Tror jag tog Gonal F tre dar längre än först planerat. När äggen senare plockades ut hittade man 15 äggblåsor som innehöll 14 ägg. 
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-28 11:06:37 följande:

Första ultraljudet hittades väl sex äggblåsor tror jag, sedan hittades tolv stycken, men de var ganska små så därför förlängdes tiden med Gonal F. Tror jag tog Gonal F tre dar längre än först planerat. När äggen senare plockades ut hittade man 15 äggblåsor som innehöll 14 ägg. 

Okej! Vad skönt med så många till slut! Vilken dag plockades du på?
  • FiaSthlm

Har en lite dum akut fråga här. Jag vaknade väldigt sent idag och ska om två timmar åka iväg och göra insättning. Nu till min fråga, ska jag ändå ta lutinuset som jag borde tagit för några timmar sen eller hinner den inte lösa upp sig och då ist är ivägen vid återförandet? Vad tror ni?

• Mabe
    FiaSthlm skrev 2017-11-28 11:35:34 följande:

Har en lite dum akut fråga här. Jag vaknade väldigt sent idag och ska om två timmar åka iväg och göra insättning. Nu till min fråga, ska jag ändå ta lutinuset som jag borde tagit för några timmar sen eller hinner den inte lösa upp sig och då ist är ivägen vid återförandet? Vad tror ni?

Jag vet inte om det är rätt men jag skulle nog väntat och sedan tagit direkt efter et.
  • lyckobubblor
    FiaSthlm skrev 2017-11-28 11:35:34 följande:

Oj, vet faktiskt inte. Borde inte göra världens skillnad vilket som tycker jag... Hur gjorde du och hur gick det? kram
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-28 06:55:24 följande:
    Jag kommer att testa tidigt :) kommer inte kunna hålla mig :) Detta är mitt andra försök men min första FET. Har bim runt den 4 dec så tänker nog att jag ska testa till helgen. Vid mitt förra försök fick jag mens innan testdagen så vill hålla koll på stickan så man kanske kan förbereda sig mentalt lite med.

Men det tär på nerverna. Varje liten känning jag har analyserar jag även fast jag inte vill :) Har haft som molande värk i livmodren till och från sedan ruvardag två. har du känt något?

Solig Ja, sjukt svårt all denna väntan ju...

Hur vet man förresten när man har BIM när har är i all denna process??

Lite samma här, känner efter mest hela tiden. Svårt att veta vad som är vad när Lutinusen eller vad den heter ger graviditetssymptom. Men tycket också det molat lite sedan igår... (rd2)

• FlatEric
    Percafluviatilis skrev 2017-11-28 11:31:20 följande:
    Okej! Vad skönt med så många till slut! Vilken dag plockades du på?
    Jo jag blev jätteglad när skötaren kom in och meddelade hur många de fått ut :) Dock var jag så omtöcknad av smärtstillande att jag efteråt inte visste om det varit en dröm eller om hon verkligen varit där, haha. 

Jag plockades den 15.11. Tror jag började ta Gonal F den 1.11.

Sedan sattes det in en fem dagars blastocyst den 20.11, så den 4.12 är det testdag!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017