• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mabe

Idag är det så dags för återföring. Har lite ont i magen dock. Jag ?småduttar? med liten dos ovitrelle var 5:e dag och den ger mig duktigt ömma äggstockar. Hoppas på att få tillbaka två fina bladtocyster idag. Sedan är det bara att vänta. Känns så definitivt denna gång i och med att vi tänkt att det hör är sista gången. Vad ska jag göra sedan? Detta har varit en så stor del av vårt liv de senaste åren. Ska vi bara lägga ner eller gå vidare på annat sätt om det inte lyckas nu.

• Pigall
    Mabe skrev 2017-11-25 08:29:01 följande:

Idag är det så dags för återföring. Har lite ont i magen dock. Jag ?småduttar? med liten dos ovitrelle var 5:e dag och den ger mig duktigt ömma äggstockar. Hoppas på att få tillbaka två fina bladtocyster idag. Sedan är det bara att vänta. Känns så definitivt denna gång i och med att vi tänkt att det hör är sista gången. Vad ska jag göra sedan? Detta har varit en så stor del av vårt liv de senaste åren. Ska vi bara lägga ner eller gå vidare på annat sätt om det inte lyckas nu.

Åh jag håller tummarna för att allt ska gå bra med återföringen idag! Två blastos låter ju lovande! Varför duttar man med ovitrelle?

Förhoppningsvis kommer det att gå den här gången och ni behöver inte tänka på ett nästa steg. Men vet ni varför det inte har funkat hittils? Har ni funderat på donerade gameter eller kanske adoption?

Hoppas hoppas hoppas på att alöt går bra idag!!
  • Pigall

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

• Percafluviatilis
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Stort grattis! :)
  • Hey.orange

Ser ju helt underbart ut! Stort grattis!
  • MollyB

Vad härligt! Stort grattis till er!
  • Pigall

Tack hörni! Ni har varit ett så stort stöd. Vet inte hur jag hade tagit mig igenom dessa försök om jag inte hade haft tråden att bolla med. Tror fortfarande inte på det och vet inte riktigt hur jag ska hantera det men det kommer väl. Hoppas hoppas att ni också får se era plus snart! All kärlek!

• Mariana79

Kära jössanes vad glad jag är för din skull!! Stort grattis <3
  • Emsoff
    Mariana79 skrev 2017-11-24 09:22:38 följande:

Då var testdagen här och det var givetvis negativt :(
    Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.
    Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3
    Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.
    ta hand om er allihop! Kram!

Vad ledsen jag blir! Jag ville så gärna att det skulle gå bra för dig! Men nästa gång <3 Stor kram!!!
  • soofa

Men ÅH, grattis! <3

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017