• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Västerås
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-26 00:23:53 följande:

Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.

Det är så jävla trist och tungt man tappar allt. Vi kör en vända till ska ringa och höra om man måste vila.
  • Mariana79
    Emsoff skrev 2017-11-25 22:13:20 följande:

Jag finns här och hejar på er så jävla stenhårt! <3

<3 <3 <3

Tack, ska testa i morgon tänkte jag. Då är det 13 dagar sen återföringen. Så less på denna mens och testet känns mest som att det är för att få det konstaterat. Det blir ny ivf i vår, så vi ses väll säkert här i en tråd då. Tills dess ska jag försöka gå ner några kilo till, så får vi se om det kan hjälpa. Läkarna påstår i alla fall det.

Håller ändå tummarna på mirakel <3

Ja denna jäkla vikthets! Så trött på den, jag kämpar på jag med och hoppas på ytterligare några mindre kilo till nästa gång - inte det lättaste nu när det snart är jul... stor kram!
  • Bli3ifamiljen
    Västerås skrev 2017-11-26 01:23:09 följande:
    Det är så jävla trist och tungt man tappar allt. Vi kör en vända till ska ringa och höra om man måste vila.
    Ja, många tankar som far i huvudet, varför man inte lyckas. Min kropp ska i alla fall få vila lite efter två ivf tätt inpå varann. Månadsskiftet jan/feb blir det nog för vår del.
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-26 08:50:14 följande:
    <3 <3 <3

Håller ändå tummarna på mirakel <3

Ja denna jäkla vikthets! Så trött på den, jag kämpar på jag med och hoppas på ytterligare några mindre kilo till nästa gång - inte det lättaste nu när det snart är jul... stor kram!
    Nej, jag håller med. Läkarna gav mig en bok hur jag skulle äta för att gå ner i vikt. Som den åt jag nästan då. Efter tips på en sida för autoimmuna sjukdomar äter jag knappt gluten längre och det har hjälpt.

Vi ses till våren. Då blir det ivf för oss igen, tyvärr, men som väntat. Nu ska jag försöka att inte tänka så mycket på ivf ett tag.  
    Kram
  • FlatEric
    Mabe skrev 2017-11-25 14:32:17 följande:
    Stort grattis till plusset!!

Ja nu har vi varit och gjort återföringen som var jobbig då de hade svårt att komma in. Nu vilar iallafall två fina blastocyster där inne:). Jag får ovitrelle som extra lutealfasstöd då jag brukar få mens ganska tidigt. Vi är oförklarligt sekundärt barnlösa så de vet inte varför det inte vill sig.... vi har pratat lite om adoption men inte bestämt något.
    Hej Mabe! Läkaren hade svårt att komma in också när jag gjorde återföringen. Hon testade tre olika katetrar och först den tredje och minsta fungerade. Hon såg riktigt orolig ut där ett tag :D

Alla som försökt komma in (t.ex. vid papa-prov) säger att min livmodermun är jätteliten, så jag har funderat om det kan vara en av orsakerna till att det är svårt att bli gravid? Iofs kommer mensen ut så helt stängd är den ju ändå inte.

Jag frågade min läkare om det kan påverka men hon ryckte mest på axlarna. Har du nånsin frågat om det kan påverka chansen att bli gravid? 
  • Mabe
    FlatEric skrev 2017-11-26 11:19:24 följande:

Hej Mabe! Läkaren hade svårt att komma in också när jag gjorde återföringen. Hon testade tre olika katetrar och först den tredje och minsta fungerade. Hon såg riktigt orolig ut där ett tag :D

Alla som försökt komma in (t.ex. vid papa-prov) säger att min livmodermun är jätteliten, så jag har funderat om det kan vara en av orsakerna till att det är svårt att bli gravid? Iofs kommer mensen ut så helt stängd är den ju ändå inte.

Jag frågade min läkare om det kan påverka men hon ryckte mest på axlarna. Har du nånsin frågat om det kan påverka chansen att bli gravid? 

Ja jag har frågat men de menar på att det inte ska påverka. Jag har ju en son sedan tidigare som är förlöst med snitt. De säger att dels är min inre livmodermun väldigt liten samt att det har bildats en ?krök? där ärret ligger som är lite meckig att komma över med katetern. Ja i går hotade man med att lägga ner försöket men det lyckades på sista försöket med hjälp av lokalbedövning.
  • FlatEric

Vilken tur att de kom in till slut! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om de bara skulle säga "nej tyvärr, nu struntar vi i det här". Läkaren skulle få en snyting, haha.  

Mabe skrev 2017-11-26 11:25:55 följande:
    Ja jag har frågat men de menar på att det inte ska påverka. Jag har ju en son sedan tidigare som är förlöst med snitt. De säger att dels är min inre livmodermun väldigt liten samt att det har bildats en ?krök? där ärret ligger som är lite meckig att komma över med katetern. Ja i går hotade man med att lägga ner försöket men det lyckades på sista försöket med hjälp av lokalbedövning.
  • lyckobubblor

Nu är jag på väg hem efter insättning av ett tydligen perfekt exemplar, bara att vänta nu då <3

Testdag 12/12 (hur långt bort som helst ju)

• lyckobubblor

Just det, ett lika bra exemplar till frysen blev det oxå. Resten avvaktar de med till imorgon och så får vi se då om fler kan frysas.

• lyckobubblor
    Pigall skrev 2017-11-25 11:10:31 följande:

Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.

Åh, vilka fantastiska nyheter. Skänker ju även lite hopp till oss andra! Men stort stort tårögt grattis till er! <3
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017