• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • stellanocte

Känner att det är dags att skriva en uppdatering om läget för oss. Vi började spraya med Synarela den 27 oktober. Vad vi inte visste då var att jag troligtvis redan då var precis i början av en graviditet. Vi lyckades alltså på vårt sista försök innan IVF:en. 

Den mens som skulle komma kom aldrig och den 10 november fick vi till vår stora chock veta att vi väntade barn. Lyckan var total men tyvärr kortlivad. På ett tidigt ultraljud förra veckan - då vi beräknades vara i vecka 7+2 - hittades till vår sorg inget foster. Bara en tom hinnsäck. Troligtvis har jag haft en så kallad missed abortion. Vi ska tillbaka nästa vecka för att bekräfta detta.

Det första beskedet vi fick var att vi inte skulle få fortsätta med IVF men nu verkar det trots allt som att vi har fått tillåtelse att fortsätta efter nyår. 

Så troligtvis börjar vi med Synarela igen när kliniken öppnar efter jul. 

Vårt julmirakel blev till sorg men vi får kämpa vidare. 

• Mabe
    lyckobubblor skrev 2017-12-04 17:40:53 följande:

Vad spännande! När kan du testa igen tror du?

Jag är grymt sugen på att testa nu, kanske blir ett tidigt test imorgon. Då är jag på RD9 med blasto.

Funderar på att testa torsdag morgon för på torsdag kväll tar jag ytterligare en dutt. Testa du! Jag är en testgalning och brukar annars börja testa kring ruvardag 4 ????.
  • EmmaB1988

Uppdatering efter några månaders tystnad. Gravid efter första IVFen :) Fick ut 7 ägg, 5 befruktade och 1 såg bra ut efter 5 dagar. Den sattes tillbaka och plussade kvällen innan testdag. Teststrecket kom före kontrollstrecket :) Är idag i v7. Ska på vul på tors för å se om hjärtat slår <3 Lycka till alla!

• Tesora

Efter en lång tystnad så ska jag äntligen få sätta in mitt FET imorgon är super taggad och hoppas att den vill stanna kvar. Gick ju inte riktigt som vi tänkt oss med att ägglossning aldrig kom så nu stoppar jag in ägget utan en ägglossning får hoppas på det bästa.

• waldesten16
    Tesora skrev 2017-12-04 23:34:01 följande:

Efter en lång tystnad så ska jag äntligen få sätta in mitt FET imorgon är super taggad och hoppas att den vill stanna kvar. Gick ju inte riktigt som vi tänkt oss med att ägglossning aldrig kom så nu stoppar jag in ägget utan en ägglossning får hoppas på det bästa.

Håller tummarna för dig att det går vägen ! Kommer du få ta lutunius då eftersom det är ostimulerat?
  • waldesten16
    EmmaB1988 skrev 2017-12-04 20:39:41 följande:

Uppdatering efter några månaders tystnad. Gravid efter första IVFen :) Fick ut 7 ägg, 5 befruktade och 1 såg bra ut efter 5 dagar. Den sattes tillbaka och plussade kvällen innan testdag. Teststrecket kom före kontrollstrecket :) Är idag i v7. Ska på vul på tors för å se om hjärtat slår <3 Lycka till alla!

Grattis till dig ! Måste kännas underbart :) Hoppas allting syns tydligt på torsdag :)
  • waldesten16
    stellanocte skrev 2017-12-04 18:09:13 följande:

Känner att det är dags att skriva en uppdatering om läget för oss. Vi började spraya med Synarela den 27 oktober. Vad vi inte visste då var att jag troligtvis redan då var precis i början av en graviditet. Vi lyckades alltså på vårt sista försök innan IVF:en. 

Den mens som skulle komma kom aldrig och den 10 november fick vi till vår stora chock veta att vi väntade barn. Lyckan var total men tyvärr kortlivad. På ett tidigt ultraljud förra veckan - då vi beräknades vara i vecka 7+2 - hittades till vår sorg inget foster. Bara en tom hinnsäck. Troligtvis har jag haft en så kallad missed abortion. Vi ska tillbaka nästa vecka för att bekräfta detta.

Det första beskedet vi fick var att vi inte skulle få fortsätta med IVF men nu verkar det trots allt som att vi har fått tillåtelse att fortsätta efter nyår. 

Så troligtvis börjar vi med Synarela igen när kliniken öppnar efter jul. 

Vårt julmirakel blev till sorg men vi får kämpa vidare. 

Beklagar, måste kännas väldigt tungt. Ge inte upp snart är det er tur. Ta hand om dig. Kram
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-11-30 07:13:23 följande:
    Ja, då är det nog för tidigt bara och hoppet lever lika starkt som innan! Hjärta

Kanske man vågar testa på tisdag då, då är jag på rd9 och det är två veckor efter ÄL. Så det kanske blir då, eller åtminstone nästa fredag innan julfesten med jobbet. rd12.
    Hur har det gått med testandet :) Är nyfiken ?
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-12-05 08:01:23 följande:

Hur har det gått med testandet :) Är nyfiken ?

Fick mens imorse så testade aldrig. Tråkigt men känns ok ändå, är ju ändå första försöket och vi har tre i frysen efter den här omgången. Så på?t igen så snart vi kan!
  • FiaSthlm
    EmmaB1988 skrev 2017-12-04 20:39:41 följande:

Vad roligt att äntligen få höra några som lyckas första försöket :) Grattis! Har nog inte förstått hur svårt detta är förens jag hittade hit till Familjeliv och insåg att de flesta får genomgå många försök innan man drar hem storvinsten. Genomgår just nu min första ruvning och har testdag 12/12. Känner ingenting förutom att jag är lite mer känslig, vresig och labil, men det kan ju ha att göra med cykeln och alla hormoner man stoppat i sig. Lycka till med graviditeten!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017