Är du otrogen?
Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.
Är du / varit otrogen? Och varför?
Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.
Är du / varit otrogen? Och varför?
Är i en sån jävla sits att jag vill kräkas lite! Har ALLTID sagt att jag aldrig nånsin skulle kunna vara otrogen, det är emot min natur, dessutom är jag som en öppen bok och mitt dåliga samvete skulle i princip ropa på uppmärksamhet.
Men nu sitter jag här, över 10 år med samma man, barn, hus, volvo osv. Inget är egentligen dåligt mellan oss, förutom att jag inte tänder på honom lika mkt längre. Annars älskar jag honom sjukt mkt.
Det som skiljer sig från många andra är att jag har sedan i vintras haft en öppen dialog med min sambo ang min önskan att träffa andra och förslagit öppet förhållande, men han vägrar. Han blir otroligt svartsjuk av tanken. Men trots att vi pratar om detta några ggr i månaden, blir skitledsen, säger dumma saker, vill kasta ut mig osv så vill han fortsätta. Jag vill oxå vara med honom, men problemet kvartstår trots allt! Har hela tiden sedan det började försökt få bort mina tankar självklart och inte varit otrogen!
Dock har jag haft kontakt med en man över 4 månader till och från utan min sambos vetskap, och nu ska vi träffas har vi bestämt, men mitt samvete äter upp mig! Men känner att jag måste träffa den här för att kunna få något slags avslut...behöver inte ens innebära att vi ligger med varandra, bara jag får prata med honom ansikte mot ansikte, en gång.
Att göra slut med sambo bara för den här saken vore ju bäst såklart, men den som fattar bättre är livet allt annat än enkelt. Mvh/ Stans största (fd) pretto.
Jag menar att det väcker starka känslor, går att utläsa på flera av reaktionerna här. Jag är inte ute efter att såra min man, och är övertygad om att det han inte vet , mår han inte dåligt av. Jag har inte talat om för någon om att jag är otrogen och min kk är ingen i vår bekantskapskrets. Förstår egentligen inte problemet vissa har, han mår bra, jag mår bra och vår relation är avsevärt bättre nu än för något år sen när jag seriöst funderade på skiljsmässa.
Fegt beteende? Kanske. Men jag har talat om för min man om hur hans arbete tar upp all tid, att jag känner mig åsidosatt , att jag behöver honom , och visat det på flera sätt , och han har inte gjort något för att förändra situationen trots att han kunnat genom att ex anställa en till person eller lämna över en del arbete till någon annan. Tvärtom spenderar han mer tid där , och eftersom hans anställda även är hans kompisar så blir det både arbete och fritid.
Jag har aldrig varit otrogen. Kommer från att långt förhållande och separerade för ett år sen.
Men Har sen en tid tillbaka träffat en 13år äldre man som är gift. Vi är båda överens om att detta enbart är en sexuell relation och ingen av oss är intresserad av att utveckla det till något seriöst.
Ja, för min älskare ger mig så kraftiga och härliga orgasmer som min man inte klarar av. Min älskare kan få mig att skrika av njutning och det har ingen annan gjort tidigare. Jag vill inte vara utan den njutningen. Man lever bara en gång och då vill jag njuta så mycket jag kan.
Jo har man gnutta empati kan ju en del med mig sätta sig in hur det är att bli bedragen bakom ryggen av sin fasta partner man är förälder med. Men om det då är ett icke-problem är väl sådana reaktioner bara att ignorera. Om du mår bra, han mår bra, ni har det bra, varför beklaga sig?
Klart man har varit.... om sexliv inte fungerar varför inte!???..skulle inte vara rädd göra det igen!
Billiga låga elaka bedragare och svikare är vad ni som är otrogna är ni förtjänar inte er partners trohet och respekt.
Är inte i ett förhållande och har aldrig varit i nåt förhållande, men om jag är i ett förhållande i framtiden, hoppas jag verkligen att jag aldrig kommer vara otrogen, för det är en sak som jag tycker verkar väldigt fel. Men sen om jag någon gång kommer vara det i stundens hetta, kan jag ju inte veta säkert, kan faktiskt hända ibland att jag funderar: kommer jag vara det nån gång, men jag hoppas ju som sagt verkligen att jag aldrig någonsin kommer vara det. Och en sak som är ganska säker är, att om jag någonsin kommer vara det i framtiden, så kommer jag helt klart ha väldigt dåligt samvete över det.
Klart man har varit.... om sexliv inte fungerar varför inte!???..skulle inte vara rädd göra det igen!