• Anonym (QQ)

Är du otrogen?

Har hängt på det här forumet ett tag och det verkar vara många som är i dåliga förhållanden.

Är du / varit otrogen? Och varför?

• Svar på tråden Är du otrogen?
  • Anonym (Horbock)

Jag har aldrig varit trogen

• Anonym (QQ)
    Anonym (Horbock) skrev 2017-07-25 16:13:12 följande:

Jag har aldrig varit trogen

Varför inte?
  • Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-07-25 13:18:41 följande:
    Den moraliska kompassen är ju högst individuell. Vissa skulle aldrig köra för fort och andra har inga problem med det. 
    Köra för fort är ju ett ganska dåligt exempel, köra i 180 på landsväg med fru och barn i baksätet är en bättre liknelse, det är ju inte bara dig själv du drar ner i skiten genom en otrohet, hela familjen följer med vare sig de vill det eller inte.
  • ManiLund
    Anonym (QQ) skrev 2017-07-25 11:43:16 följande:
    Okej. Är du gift? Barn? Har du varit otrogen många gånger?
    Ja, gift och har barn. Ett antal ggr.
  • Anonym (frank)
    Anonym (fel) skrev 2017-07-26 13:16:46 följande:
    Köra för fort är ju ett ganska dåligt exempel, köra i 180 på landsväg med fru och barn i baksätet är en bättre liknelse, det är ju inte bara dig själv du drar ner i skiten genom en otrohet, hela familjen följer med vare sig de vill det eller inte.
    Hur då menar du? De har det ju jättebra. Picknick varje helg, kärleksfullt hem och mycket uppmärksamhet. Vad jag gör på min egen tid skadar ingen.
  • Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-07-26 13:30:15 följande:
    Hur då menar du? De har det ju jättebra. Picknick varje helg, kärleksfullt hem och mycket uppmärksamhet. Vad jag gör på min egen tid skadar ingen.
    Tills det kommer fram, då är det inte lika kul längre eller hur?
    Precis som exemplet med bilkörningen, skitkul att susa fram i 180, tills man kraschar, sen är det inte så kul längre, varken för dig eller dina "passagerare"

Hur du än försöker rättfärdiga det för dig själv så kommer du inte ifrån att du sätter din familjs välmående på spel, de kommer nog inte må så bra när det kommer fram. Du spelar ett högt spel med de som ska förställas stå dig närmast..
  • Anonym (frank)
    Anonym (fel) skrev 2017-07-26 14:27:01 följande:
    Tills det kommer fram, då är det inte lika kul längre eller hur?
    Precis som exemplet med bilkörningen, skitkul att susa fram i 180, tills man kraschar, sen är det inte så kul längre, varken för dig eller dina "passagerare"

Hur du än försöker rättfärdiga det för dig själv så kommer du inte ifrån att du sätter din familjs välmående på spel, de kommer nog inte må så bra när det kommer fram. Du spelar ett högt spel med de som ska förställas stå dig närmast..
    Haha jaså du menar så.. men då kan jag lugna dig med att det kommer inte hända :) Jag har gjort detta under många år nu, jag vet vad jag gör. 
    TIll skillnad från andra har jag inga affärer med kollegor, vänner etc, utan ligger endast med horor. Hur skulle det komma fram menar du?
  • Anonym (fel)
    Anonym (frank) skrev 2017-07-26 14:45:27 följande:
    Haha jaså du menar så.. men då kan jag lugna dig med att det kommer inte hända :) Jag har gjort detta under många år nu, jag vet vad jag gör. 
    TIll skillnad från andra har jag inga affärer med kollegor, vänner etc, utan ligger endast med horor. Hur skulle det komma fram menar du?
    Ja,  det säger ju alla, och visst finns det de som klara sig men minst lika många åker ju dit ändå oavsett hur smarta de tror de är. Ingen åker ju det med flit eller hur? Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man inte ifrån att du faktisk sätter ditt förhållande och din familj på spel, och det är ju ganska mycket som står på spel om man säger så. Det kommer inte bli vackert för någon om det kommer fram, allra minst för kidsen.

Vad är det som gör det värt det? Har ni ingen sex hemma?
  • Anonym (frank)
    Anonym (fel) skrev 2017-07-26 15:34:16 följande:
    Ja,  det säger ju alla, och visst finns det de som klara sig men minst lika många åker ju dit ändå oavsett hur smarta de tror de är. Ingen åker ju det med flit eller hur? Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man inte ifrån att du faktisk sätter ditt förhållande och din familj på spel, och det är ju ganska mycket som står på spel om man säger så. Det kommer inte bli vackert för någon om det kommer fram, allra minst för kidsen.

Det handlar inte om att vara smart, det handlar om att skilja på sex och känslor. De som blir påkomna har haft någon krånglig affär med en kollega eller vän till familjen, eller så har de smugit med mobilen och hållt på och larvat sig. 
    Jag går till en bordell, gör det jag ska, går hem. Finns ingen som helst risk där, alltså är mitt förhållande, min fru och mina barn inte utsatta för nagon risk. 
  • Anonym (frank)
    Anonym (fel) skrev 2017-07-26 15:34:16 följande:
    Missade detta.. jo det har vi, men inte supermycket nu när barnen är små. Men oavsett så är det kul att variera ibland. 
Svar på tråden Är du otrogen?