• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-28 10:51:12 följande:

Är det någon här som fått antibiotika vid transfer eller är det bara penny som ger det ?

Har du gjort Serums mensblodtest?
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 08:50:10 följande:

Har du gjort Serums mensblodtest?

Japp- oktober 2015...

Behandlades med AB jag och mannen

Testade positivt på alla tre
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2017-12-29 08:24:44 följande:

Jag har aldrig fått det. Har tandvärk nu och tänkte att då kan jag ju slå två flugor i en smäll och få testa lite antibiotika innan kommande FET, men bara för det blev det inget penicillin denna gång. Vet inte så mycket om det, mer än att jag läst i Aten-tråden att många på serum går på långa kurer.

Ja, det stämmer jag gjorde mensblodtestet och behandlades med AB jag och mannen... oktober 2015...,

Men jag tänker just vid et eller fet alltså inför transfer kanske man också borde äta AB ...??

Det är två olika saker tänker jag....

Det första behandla infektioner ureplasma och hidden C

Och fen andra inför transfer.... läst en del andra äd trådar då de får just AB innan transfer...

Kram, kram
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-29 08:54:42 följande:

Japp- oktober 2015...

Behandlades med AB jag och mannen

Testade positivt på alla tre

Mitt bästa råd är att du mailar Serum och frågar vad de skulle föreslå att du ska ta för antibiotika inför fet/et i framtiden eftersom du testade positivt på alla 3 tidigare. De kanske kan skicka dig ett Eu-recept på den/de sorter de tycker du borde ta inför fet/et?
  • smurfen 11

Nån här som vet hur man ska veta vilka vaccinationer man tagit?

Tänker på mässing och röda hund.

• UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2017-12-29 10:40:26 följande:

Nån här som vet hur man ska veta vilka vaccinationer man tagit?

Tänker på mässing och röda hund.

Du kan ta blodprov och kolla om du är immun. Det har jag gjort med Röda hund. Jag hade tappat min tidigare immunitet mot det så då tog jag en ny vaccination.

Annars om du är orolig så kan du ju bara gå och vaccinera om dig. Jag gjorde det på en privat vaccinationsklinik och betalade själv (frikort gäller inte).
  • lill111
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 09:50:03 följande:

Mitt bästa råd är att du mailar Serum och frågar vad de skulle föreslå att du ska ta för antibiotika inför fet/et i framtiden eftersom du testade positivt på alla 3 tidigare. De kanske kan skicka dig ett Eu-recept på den/de sorter de tycker du borde ta inför fet/et?

Japp, bokat en tid med penny via Skype - ska även skicka henne dvd skivan jag fick av dr d efter hyston som han gjorde .... vill ha hennes ögon på min slemhinna - ska bli mkt intressant att få hennes bedömning på hyston dr d gjorde förra året....
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-12-29 11:04:47 följande:

Du kan ta blodprov och kolla om du är immun. Det har jag gjort med Röda hund. Jag hade tappat min tidigare immunitet mot det så då tog jag en ny vaccination.

Annars om du är orolig så kan du ju bara gå och vaccinera om dig. Jag gjorde det på en privat vaccinationsklinik och betalade själv (frikort gäller inte).

Tack för svar!

Just det, mina prover visade samma som dig med röda hund, det glömde jag. Däremot mässling mm får jag kolla upp. Är ju utbrottet här i Göteborg nu med mässling och villt inte att äd ska äventyras. Ska ringa 1177 och rådfråga vetja.

Gott nytt år på er alla :)
  • lill111

Om vi väljer invimed polen måste man aktivt välja donator? För oss räcker det med att välja ögonfärg, hårfärg, längd och akademisk bakgrund....

• smurfen 11
    lill111 skrev 2018-01-02 14:59:17 följande:

Om vi väljer invimed polen måste man aktivt välja donator? För oss räcker det med att välja ögonfärg, hårfärg, längd och akademisk bakgrund....

Hej där:)

vad menar du med aktivt?

Ni får tillgång till en donatorkatalog online, ni väljer ju utefter de kriterier just ni har. Om ni inte är intresserad av att ha samma blodgrupp tex så kan ni ju bortse från det. Hoppas du blev lite klokare:)
Svar på tråden Äggdonation 2017