Lovsan skrev 2018-01-05 15:09:05 följande:
Ser att det är många som kämpar och hoppas här! Är ny både här och i äggdonations?världen?. Efter ett misslyckat ÄD-försök i Sverige, donatorn gav oss bara två ägg varav enbart ett var av så god kvalite att det kunde användas, men tyvärr blev det minus :/ Nu tänker vi söka oss utomlands för att helt enkelt få snabbare hjälp och på bättre villkor, dock vill vi fortfarande ha öppen donator. Vi står därför i valet mellan Fertinova i Helsingfors och StorkKlinik i Danmark. Många verkar ha erfarenheter av Fertinova, men är det någon som varit i Danmark och har något att säga om det? Tacksam för svar! :)
Ingen erfarenhet i skarpt läge, men jag var i kontakt med flera danska kliniker i våras och fick ett mycket bra intryck av både stork och vitanova. Snabba svar och väldigt serviceinriktade. För mig lockade det att det är enkelt att ta sig till Köpenhamn, att de har öppet typ året runt, att de kunde påbörja donationsbehandlibg i stort sett omgående, att det är billigare än i Sverige samt att jag tänker att svenskar och danskar donerar av liknande skäl då vi är två länder där vars invånare har ungefär samma förutsättningar. Det som gjorde mig lite tvekande (dock inte så att jag valt bort dem som alternativ) är enbart att de inte har så lång erfarenhet av ÄD som andra utländska kliniker. Hoppas du hittar rätt klinik för dig och snart är igång med nytt försök :)