• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Zwillinge86
    Sis76 skrev 2018-01-13 13:56:11 följande:

#364 2018-01-05

Vi har varit på Storkklinik i Köpenhamn. Har bara positivt att säga om dem. Känns som att de gör allt de kan. Svarar på mail alla möjliga tider. Snabba svar. Vårt första försök blev tyvärr inget. Inväntar min mens nu för nästa försök. Min syster har donerat och vi har 3 5 dagars blastocyster kvar... Jag har dock ingen erfarenhet av andra kliniker...

Spännande, vårt första försök med närståendedonator tog sig inte heller. Hade också kontakt med storkklinik innan vi valde Umeå. Fick min mens igår så är precis i startgroparna för FET, har 4st blasto i frysen. Blur det inget av de äggen blir det nog stork eller vitanova i Danmark nästa gång. När ska du få mens, kanske kan följas åt?
  • Syskon2018

Hej alla!

Hoppas det är OK att jag hoppar in här! Medicinerar just nu för ett FET, ska göra ett försök att få syskon med det sista ägget i frysen. Gör på kliniken i Umeå.

Zwillinge86, vi verkar vara i samma fas, fick också mens den 12:e Vore kul att följas åt med dig och er andra!

• Zwillinge86
    Syskon2018 skrev 2018-01-16 20:21:46 följande:

Hej alla!

Hoppas det är OK att jag hoppar in här! Medicinerar just nu för ett FET, ska göra ett försök att få syskon med det sista ägget i frysen. Gör på kliniken i Umeå.

Zwillinge86, vi verkar vara i samma fas, fick också mens den 12:e Vore kul att följas åt med dig och er andra!

Haha så spännande, i fas och på samma klinik :) och FET för syskon dessutom! Är det tidigare barnet också ÄD? Vi fick en som via landstingsfinansierad ÄD 2015 och har fått många käppar i hjulet för att komma igång med syskonförsök, men efter lång resa gjorde vi vårt första syskonförsök i Umeå i början av december vilket inte tog sig och nu väntar vårt första FET då vi aldrig fått till frysen tidigare. Hur har er resa sett ut? Om vi fortsätter att synka kanske vi rent av ses på kliniken vid återföringen :D
  • Sjuttiosjuan
    Syskon2018 skrev 2018-01-16 20:21:46 följande:

Hej alla!

Stort lycka till:)
  • Längtarefterdighelatiden

Hej,

Påbörjade en egen tråd och blev tipsad om denna, hoppas jag kan hänga på!

Jag och min sambo träffades för två år sedan, inga barn nån av oss. Vi är 43 och 44 år. Försökte bli gravida men inget hände så under förra året gjorde vi två ivf som tyvärr resulterade i missfall. Det första i v4 och det andra i v8. För att öka chanserna att få ett barn så har vi bestämt oss för äggdonation. Sverige är ju uteslutet pga ålder så vi har valt att åka till IVI Valencia. Har någon varit där? 21 februari ska vi på ett första besök. Spännande och nervöst! Hur har ni gjort med prover inför besök, har ni tagit de hemma eller på kliniken utomlands?

Jag är nervös inför hur jag kommer att må, främst psykiskt. Vid andra ivf:en mådde jag dåligt först av hormonerna före och sen av missfallet. Var sjukskriven.

Hoppas på tips och igenkänning från fler!

• Sis76

Vi har tagit alla prover på hemorten via remisser från en privatläkare i Sverige. De har även"översatt"danska recept till svenska=ingår i högkostnadsskyddet (både mina och min systers) Han har även gjort våra ultraljud.

Min sambo har pratat med vårdcentralen och de ska ta hans prover för 50 kr! Låter för bra för att vara sant! Jag ska boka en tid också, hoppas inte att det blir mycket dyrare för mig, ska självklart kolla med de först.

• Primavera

Har inte varit på IVI Valencia men på IVI Barcelona och IVI alicante. Kliniken i Barcelona kändes opersonlig och där fick vi inte den hjälp eller service vi ville ha. Man betalar trots allt en hel del och då vill man ha klara besked. Kommunikationen fungerade inte med vår kontaktperson och vi valde att förflytta oss till IVI Alicante efter två månader. Har bara gott att säga om IVI Alicante, bra service, proffsigt.

Se till att ta alla tester de kräver när ni är på plats. De kräver en hel del tester på dig och din man och det kan bli krångligt och dyrt att ta dessa i Sverige. Vi bad om det i Barcelona men de missade hälften av alla prov och fick istället jaga efter någon som ville göra det gör hemma.

Är gravid i v.22 efter första återföringen. Hör av dig om du har fler frågor.

Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-17 21:20:13 följande:

Hej,

Jag och min sambo träffades för två år sedan, inga barn nån av oss. Vi är 43 och 44 år. Försökte bli gravida men inget hände så under förra året gjorde vi två ivf som tyvärr resulterade i missfall. Det första i v4 och det andra i v8. För att öka chanserna att få ett barn så har vi bestämt oss för äggdonation. Sverige är ju uteslutet pga ålder så vi har valt att åka till IVI Valencia. Har någon varit där? 21 februari ska vi på ett första besök. Spännande och nervöst! Hur har ni gjort med prover inför besök, har ni tagit de hemma eller på kliniken utomlands?

Jag är nervös inför hur jag kommer att må, främst psykiskt. Vid andra ivf:en mådde jag dåligt först av hormonerna före och sen av missfallet. Var sjukskriven.

Primavera skrev 2018-01-20 04:41:22 följande:

Har inte varit på IVI Valencia men på IVI Barcelona och IVI alicante. Kliniken i Barcelona kändes opersonlig och där fick vi inte den hjälp eller service vi ville ha. Man betalar trots allt en hel del och då vill man ha klara besked. Kommunikationen fungerade inte med vår kontaktperson och vi valde att förflytta oss till IVI Alicante efter två månader. Har bara gott att säga om IVI Alicante, bra service, proffsigt.

Se till att ta alla tester de kräver när ni är på plats. De kräver en hel del tester på dig och din man och det kan bli krångligt och dyrt att ta dessa i Sverige. Vi bad om det i Barcelona men de missade hälften av alla prov och fick istället jaga efter någon som ville göra det gör hemma.

Är gravid i v.22 efter första återföringen. Hör av dig om du har fler frågor.

Tack för info! Så underbart att höra att du är gravid i v22. Hur mår du?

Ja det verkar enklast att ta proverna på plats. Jag skrev innan att min sambo var i kontakt med vårdcentralen och ska få ta sina prover för 50kr. När jag pratade med samma vårdcentral så var det väldigt besvärligt med provtagning... Som tur är så var det ändå dags för en mammografi så den blir gratis utan tjafs i alla fall!
  • UndrandeSökare
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-01-17 21:20:13 följande:

Hej,

Har du regelbunden mens och ägglossning? Om du har det och vet med dig att du mår dåligt av nedreglering och östrogentabletter så fråga kliniken om du kan få göra insättning i naturlig cykel istället.
Svar på tråden Äggdonation 2017