• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-21 11:43:35 följande:

Då har jag ett riktmärke om behandlingen tar sig nu. Det blev 12 ägg som befruktas nu och imorgon får vi ett första besked.

Toppen ju!! Hoppas på många fina blastos:)
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-21 11:45:09 följande:

Tack för svaret. Då vet jag att det är där det ligger, dock blir våra embryon odlade till dag 5

Gör ni dubbeldonation hos AvaClinic?

Ska ni göra PGS?

Vi har gjort dubbeldonation hos AvaClinic med PGS (kromosomtest på embryona dag 5 innan insättning.

Med PGS rensar man bort alla embryon som är dåliga kromosommässigt innan insättning, så då vet man att om det blir minus eller missfall så beror det inte på embryona utan problemet sitter hos kvinnan (tex livmodern eller hennes immunförsvar).

Vi gjorde dubbeldobation med PGS hos AvaClinic och fick 13 ägg av donatorn, 12 blev befruktade och alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt.
  • Syskon2018

Nu är vi på gång igen! Avbröt ju förra försöket efter VUL som visade tunn slemhinna. Gjorde nytt VUL i veckan och hade en slemhinna på 10 mm! Så nu blir det insättning nästa vecka! Håll alla tummar att det lilla embryot ska klara upptiningen och fortsätta utvecklas. Detta blir vårt allra sista försök, orkar inte mer, så sista chansen.

Lycka till alla som ruvar eller på gång med behandling!

• Zwillinge86
    Syskon2018 skrev 2018-02-22 11:15:26 följande:

Nu är vi på gång igen! Avbröt ju förra försöket efter VUL som visade tunn slemhinna. Gjorde nytt VUL i veckan och hade en slemhinna på 10 mm! Så nu blir det insättning nästa vecka! Håll alla tummar att det lilla embryot ska klara upptiningen och fortsätta utvecklas. Detta blir vårt allra sista försök, orkar inte mer, så sista chansen.

Lycka till alla som ruvar eller på gång med behandling!

Åh vad jag håller tummarna för er!
  • Bell13

Nej det är min mans spermier. Vi kommer nog inte göra pgs.

UndrandeSökare skrev 2018-02-21 12:16:07 följande:

Gör ni dubbeldonation hos AvaClinic?

Ska ni göra PGS?

Vi har gjort dubbeldonation hos AvaClinic med PGS (kromosomtest på embryona dag 5 innan insättning.

Med PGS rensar man bort alla embryon som är dåliga kromosommässigt innan insättning, så då vet man att om det blir minus eller missfall så beror det inte på embryona utan problemet sitter hos kvinnan (tex livmodern eller hennes immunförsvar).

Vi gjorde dubbeldobation med PGS hos AvaClinic och fick 13 ägg av donatorn, 12 blev befruktade och alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt.

• Bell13

Idag fick vi veta att av 12 ägg så har vi fått 5 embryon. Jag vet att alla kanske inte klarar sig till blasto men jag hoppas ju.

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-22 16:32:42 följande:

Idag fick vi veta att av 12 ägg så har vi fått 5 embryon. Jag vet att alla kanske inte klarar sig till blasto men jag hoppas ju.

Hoppas hoppas!! Behövs ju bara ett bra embryo men det gör ju ingen om man får till frysen:)
  • Bell13

Vi sätter in 2 embryos på måndag och jag hoppas ju på att få två eller åtminstone ett till frysen om den här behandlingen inte går bra.

Sjuttiosjuan skrev 2018-02-22 16:46:02 följande:

Hoppas hoppas!! Behövs ju bara ett bra embryo men det gör ju ingen om man får till frysen:)

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-23 10:21:59 följande:

Vi sätter in 2 embryos på måndag och jag hoppas ju på att få två eller åtminstone ett till frysen om den här behandlingen inte går bra.

Är det hos Avaclinic eller ivfRiga ni går?

Var det 5st 3-dagars ni fick av 12 ägg? Eller 5st som blev befruktade?
Svar på tråden Äggdonation 2017