• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Bell13

Vi gör vår donation hos swedish Medcare i Riga.

5 st embryon hade vi efter 24 h sedan befruktning av totalt 12 ägg. På måndag är det återföring och då är det femdagars

UndrandeSökare skrev 2018-02-23 10:33:24 följande:

Är det hos Avaclinic eller ivfRiga ni går?

Var det 5st 3-dagars ni fick av 12 ägg? Eller 5st som blev befruktade?

• Bell13

Jag fick två fina blastocyster återförda igår. Två st odlas vidare till idag, de delas långsamt och hade igår 12 celler. Idag får vi besked om de går att frysa.

Nu ska jag ruva ordentligt på dessa två jag har.

• Swoosh
    Bell13 skrev 2018-02-27 07:12:13 följande:

Jag fick två fina blastocyster återförda igår. Två st odlas vidare till idag, de delas långsamt och hade igår 12 celler. Idag får vi besked om de går att frysa.

Spännande! Jag är på RD5 idag med en blastocyst och en morula.
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-02-27 07:12:13 följande:

Vad bra!! Ruva fint:)
  • Bell13

Håller tummarna.

Swoosh skrev 2018-02-27 07:31:53 följande:

Spännande! Jag är på RD5 idag med en blastocyst och en morula.

• Bell13

Önskar ett stort lycka till. Jag fick två fina blastos i måndags.

Syskon2018 skrev 2018-02-22 11:15:26 följande:

Nu är vi på gång igen! Avbröt ju förra försöket efter VUL som visade tunn slemhinna. Gjorde nytt VUL i veckan och hade en slemhinna på 10 mm! Så nu blir det insättning nästa vecka! Håll alla tummar att det lilla embryot ska klara upptiningen och fortsätta utvecklas. Detta blir vårt allra sista försök, orkar inte mer, så sista chansen.

Lycka till alla som ruvar eller på gång med behandling!

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-28 07:56:51 följande:

Önskar ett stort lycka till. Jag fick två fina blastos i måndags.

Vilket datum har du testdag? Hur gick de med de 2 kvarvarande, gick de att frysa?

Lycka till med ruvningen !
  • Bell13

De gick dessvärre inte att frysa, enbart 12 celler på dag 5 och det var alldeles för långsam delning. Eftersom det bara blev 2 blastocyster så får vi tillbaka en del av pengarna. Det är ju dessa två vi måste förlita oss på nu.

UndrandeSökare skrev 2018-02-28 08:45:35 följande:

Vilket datum har du testdag? Hur gick de med de 2 kvarvarande, gick de att frysa?

Lycka till med ruvningen !

• UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-02-28 10:36:18 följande:

De gick dessvärre inte att frysa, enbart 12 celler på dag 5 och det var alldeles för långsam delning. Eftersom det bara blev 2 blastocyster så får vi tillbaka en del av pengarna. Det är ju dessa två vi måste förlita oss på nu.

Det var tråkigt att de inte gick att frysa. Hur mycket har ni betalat för äggdonationen? Hur mycket eller hur många procent får ni tillbaka av det?

Får ni tillbaka ännu mer pengar om det skulle bli minus eller missfall ? Eller får man nya ägg då?

Hos vissa kliniker får man en ny omgång ägg från en annan donator om man inte får minst 3 blastos.
  • Bell13

Vi har betalat 7700 EUR för vår donation. Då ingår allt t o m hotellnätter osv.

Vi valde att åka båten över inför insättning och min man flög över dagen när han lämnade sitt prov. Jag vet inte hur mycket vi får tillbaka jag frågade inte. Jag ska definitivt ta upp det du sa till mig nu. Vi hade absolut räknat med att få två till frysen också. Vi har liksom betalat nästan 80000 kr.

UndrandeSökare skrev 2018-02-28 10:57:14 följande:

Det var tråkigt att de inte gick att frysa. Hur mycket har ni betalat för äggdonationen? Hur mycket eller hur många procent får ni tillbaka av det?

Får ni tillbaka ännu mer pengar om det skulle bli minus eller missfall ? Eller får man nya ägg då?

Hos vissa kliniker får man en ny omgång ägg från en annan donator om man inte får minst 3 blastos.

Svar på tråden Äggdonation 2017