• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-01 09:49:47 följande:

Ni som är gravida, när plussade ni?

Jag hade testdag 10 dagar efter insättning och testade inte innan. Fick 2-3 v på clearblue på testdagen så hade säkert visat positivt innan det men vågade inte tjuvtesta:)

Håller tummarna för dig!
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-01 09:49:47 följande:

Ni som är gravida, när plussade ni?

Hos AvaClinic får man testdag 10-12 dagar efter insättning och de vill att man ska testa med hcgblodprov. Det kan man ordna själv via tex Werlabs eller Blodkollen. Testar man för tidigt är det bara stor risk att det blir negativt. Så testa inte för tidigt så slipper man bli ledsen i onödan. Det finns de som testar minus på dag 5 men sen positivt på dag 12.
  • UndrandeSökare

Bell- Det finns kliniker i Tjeckien och Polen som har garanti att man får nya ägg från ny donator om man inte får minst 3 blastos.

Vi går hos AvaClinic och fick 8 blastos av 13 ägg.

• Bell13

Jag har fått remiss från läkaren i Sverige jag gjort tester hos. Hon sa 14 dagar efter transfer. Tyckte att det var lite långt.

Den här väntan tar kål på mig. Är så nervös.

UndrandeSökare skrev 2018-03-01 10:36:09 följande:

Hos AvaClinic får man testdag 10-12 dagar efter insättning och de vill att man ska testa med hcgblodprov. Det kan man ordna själv via tex Werlabs eller Blodkollen. Testar man för tidigt är det bara stor risk att det blir negativt. Så testa inte för tidigt så slipper man bli ledsen i onödan. Det finns de som testar minus på dag 5 men sen positivt på dag 12.

• Bell13

Läser om de som plussat 5 dagar efter transfer. Skulle nog bli sjukt besviken om det visade minus. Tänkte att 9 dagar efter transfer borde det visa tydligt. Fick du 2-3 v på dag 10 så borde det säkert gå att få ett plus 8 dagar efter. Har ett predictor early från Lloyds. Det mäter från 10 i hcg.

Sjuttiosjuan skrev 2018-03-01 10:11:44 följande:

Jag hade testdag 10 dagar efter insättning och testade inte innan. Fick 2-3 v på clearblue på testdagen så hade säkert visat positivt innan det men vågade inte tjuvtesta:)

Håller tummarna för dig!

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-01 10:45:24 följande:

Läser om de som plussat 5 dagar efter transfer. Skulle nog bli sjukt besviken om det visade minus. Tänkte att 9 dagar efter transfer borde det visa tydligt. Fick du 2-3 v på dag 10 så borde det säkert gå att få ett plus 8 dagar efter. Har ett predictor early från Lloyds. Det mäter från 10 i hcg.

Efter 9 dagar borde det visa plus men det är sååå olika för alla verkar det som. Ruva är en hemsk väntan, kämpa!!
  • Bell13

Jag tog det med min klinik och hon sa att det är alltid svårt att sia om utfallet. Antal äggblåsor är lättare men man kan aldrig veta hur många av dessa som har kvalitet nog att bli barn.

Vi bestämde att vi ska vara lugna och vänta på utfallet av den här behandlingen innan vi bestämmer något mer.

UndrandeSökare skrev 2018-03-01 10:40:03 följande:

Bell- Det finns kliniker i Tjeckien och Polen som har garanti att man får nya ägg från ny donator om man inte får minst 3 blastos.

• Bell13

Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter att ägget fäst. Använder mig av appen fertility friend och håller koll på min temp varje morgon. Har alltid fått sänkning när det fäst tidigare. I tisdags kväll hade jag superlåg temp så misstänker att något kan ha hänt då.

Sjuttiosjuan skrev 2018-03-01 10:56:45 följande:

Efter 9 dagar borde det visa plus men det är sååå olika för alla verkar det som. Ruva är en hemsk väntan, kämpa!!

• lill111
    UndrandeSökare skrev 2018-03-01 10:40:03 följande:

Viktigt att informera om att ni kör dubbeldonation!
Svar på tråden Äggdonation 2017