• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-09 14:39:25 följande:

Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.

Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.

Jag kan tidigast ta ett blodtest på måndag.

Är på ruvardag 11 idag

Beklagar minuset Bell 13. Jo du kan nog lita på resultatet rd11, men kliniken har rätt i att urintest KAN vara felaktiga. Gör som kliniken kräver föreslår jag. Om de vill att du ska ta ett blodhcg så ta ett sådant på måndag. Du kan köoa en blodprovsremiss genom Werlabs.se Använder du rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.
  • Swoosh

Hörni jag måste få fråga. Jag har testat blankt idag igen och förlikat mig med tanken på att jag inte är gravid.

Min klinik säger att jag inte kan lita på testen ännu och att urintesten kan visa fel.

Är på ruvardag 11 idag

Förra gången hade jag testdag på RD11 med tredagars embryo, och denna gången hade jag också testdag på RD11, fast med femdagars. Jag tycker att du ska lita på din klinik, för alla är vi ju olika. Jag är inte läkare och därför kan jag inte uttala mig om huruvida du borde få ett tillförlitligt resultat på RD11 eller ej, jag kan bara dela med mig av min egen högst begränsade erfarenhet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett fint plus på din testdag, om inte denna gången, så nästa!<3
  • Bell13

[det här är ju 5-dagars. Men har alltid plussat 4 dagar efter inplantation.

Vi har nästan bestämt att vi kör babygaranti paketet hos Ava Peter.

Tack för ödmjuka svar.quote=78536166][quote-nick]Swoosh skrev 2018-03-09 16:55:10 följande:[/quote-nick]Förra gången hade jag testdag på RD11 med tredagars embryo, och denna gången hade jag också testdag på RD11, fast med femdagars. Jag tycker att du ska lita på din klinik, för alla är vi ju olika. Jag är inte läkare och därför kan jag inte uttala mig om huruvida du borde få ett tillförlitligt resultat på RD11 eller ej, jag kan bara dela med mig av min egen högst begränsade erfarenhet. Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett fint plus på din testdag, om inte denna gången, så nästa!<3[/quote]

• UndrandeSökare

Bell13- Du kan ju börja med att kontakta AvaPeter och kolla vad du tycker om kliniken. Läkaren Olga ska tydligen vara duktig. Har läst om flera som lyckats där på första försöket, så det är nog ett vettigt val att välja deras babygarantpaket. Då får man ju 80% av pengarna tillbaka om man inte fått nåt barn efter 4 insättningar.

Jag tror du hade nog bara otur med äggdonatorn du fick i Riga. De har nog mycket mer koll på allt i Ryssland om de kan erbjuda 80% av pengarna tillbaka.

• UndrandeSökare

Bell13- Du kan ju börja med att kontakta AvaPeter och kolla vad du tycker om kliniken. Läkaren Olga ska tydligen vara duktig. Har läst om flera som lyckats där på första försöket, så det är nog ett vettigt val att välja deras babygarantpaket. Då får man ju 80% av pengarna tillbaka om man inte fått nåt barn efter 4 insättningar.

Jag tror du hade nog bara otur med äggdonatorn du fick i Riga. De har nog mycket mer koll på allt i Ryssland om de kan erbjuda 80% av pengarna tillbaka.

• UndrandeSökare

• UndrandeSökare

För er som är intresserade av att läsa mer om andras äggdonationsberättelser kan jag tipsa om 2 böcker som jsg läst och gillade

" Operation barn, om kampen att bli förälder" av Marie Granmar

"Den tuffaste ronden" av Åsa Sandell

Båda böckerna brukar finnas på bibliotek annars kolla på Adlibris eller Bokus.

• Sara761

Är på ruvardag 11 idag

Beklagar om det är minus men ta blodprov på måndag så får du ett klart besked! Hoppas det är plus då!

Jag har testat på ruvardag 8-9 innan och det har visat rätt svar

Lycka till
  • Bell13

Alltså jag måste få skriva av mig lite grann.

Hcg var på 1 och jag visste ju att jag inte var gravid.

Har meddelat kliniken och nu säger hon att de misstänkte dålig spermiekvalitet pga att jag haft multipla missfall och att de två embryona som slutade utvecklas inte hade fler än 12 celler på odlingsdag 5.

Jag ifrågasatte hur de kunde låta oss betala 77000 kr utan att säga vad de misstänkte och att de inte avbröt istället.

Är verkligen arg och besviken

Svar på tråden Äggdonation 2017