• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Workingmom

Vaknar som vanligt och känner mig ogravid.

Inte kissnödig, inga sparkar och kan nästan ligga i framstupa sidoläge

Då idag ska jag jobba utav bara tusan, få bort en massa måsten och stressmoment.

Skicka barnen till skolan och sedan till deras pappa för pappavecka.

Alltid motigt att inte få ha dom hos en

Men på onsdag blir det skolavslutning och min äldsta son ska dansa medan resten av klassen sjunger. Vem vill missa det?!

Så bebis kan få stanna i magen några dagar till, tack.

Bf -2

• EJL

BF idag. Hade påtagligt ont inatt men det är så gott som borta nu. Har otroligt svårt att sova eftersom så fort jag lägger mig ner börjar jag (ursäkta överbjussigheten) rapa och få upp småkräkor. Riktigt vidrigt. Men det verkar som att jag inte är ensam om sömnproblemen, vilket känns tröstande på något vis.

Är det någon som har koll på hur många som har fött än (i gruppen)? Upplever att det bara är några få, men kanske inte har hängt med. :)

• Utvandraren2

MaTik fick ju tidigt, hon hade bf i slutet av juni som mig.

Sen har inte beme skrivit på en stund, så jag tror att hon också fött nu. Fler vet jag inte.

Somnade kl 3 och vaknade relativt pigg nu kl 9. Idag ska jag rita om garaget och skicka in lite pappersarbete på det. Vi ska bygga på grannens tomt, så kräver en hel del pappersmalande.

Sov gott, för här är det tjock dimma och lite småkyligt. Kunde tom ha på mig fleecetröja igår - jätteskönt!

• wibblywobbly

2 dagar över tiden.. Hade egentligen tid för bedömning för igångsättning nu på Fredag, men efter tid hos min bm idag så bokades det in en tid imorgon istället.. Så nu håller jag tummarna att det går med igångsättning imorgon och jag slipper vänta längre.

Vet att 2 dagar över BF inte låter mycket men mått så otroligt dåligt senaste 2-3 veckorna att jag tappar ork för varje dag som går.

• Kia82
    wibblywobbly skrev 2018-06-11 10:50:44 följande:

2 dagar över tiden.. Hade egentligen tid för bedömning för igångsättning nu på Fredag, men efter tid hos min bm idag så bokades det in en tid imorgon istället.. Så nu håller jag tummarna att det går med igångsättning imorgon och jag slipper vänta längre.

Vet att 2 dagar över BF inte låter mycket men mått så otroligt dåligt senaste 2-3 veckorna att jag tappar ork för varje dag som går.

Hoppas att det går bra imorgon.

Jag har absolut ingen ork jag heller med minst fyra toalettbesök varenda natt den senaste månaden och så den här extrema halsbrännan som ingenting biter på längre.

Önskar att jag också visste exakt vilken dag man ska infinna sig på sjukhuset, är så stressande att inte veta NÄR det drar igång speciellt då 3 av mina 4 gånger startat på natten och det är hela fallerullan med att ringa och väcka barnvakter och sånt. Har en känsla av att det inte händer någonting förrän till helgen, bf imorgon.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-11 06:49:14 följande:

Vaknar som vanligt och känner mig ogravid.

Inte kissnödig, inga sparkar och kan nästan ligga i framstupa sidoläge

Då idag ska jag jobba utav bara tusan, få bort en massa måsten och stressmoment.

Skicka barnen till skolan och sedan till deras pappa för pappavecka.

Alltid motigt att inte få ha dom hos en

Men på onsdag blir det skolavslutning och min äldsta son ska dansa medan resten av klassen sjunger. Vem vill missa det?!

Så bebis kan få stanna i magen några dagar till, tack.

Bf -2

Men du ska ändå vara glad att du mår så pass bra.

Jobbigt med olika veckor men du får se det som en chans att ladda dina mammabatterier och bli en ännu bättre mamma när dom väl är hos dig igen.

Imorgon är det skolavslutning för mina äldsta här och jag har verkligen noll motivation till att ens orka gå dit så får sällskap av min mamma då jag måste ha mina två yngsta med också. Vaggar fram som en anka och är så trött på allt nu...
  • Emmy85x3

Jävla skit, vaknade inatt kvart i två och hade bara känslan att nu är de dags. En halvtimme senare kommer molvärken i magen och går bak i ryggen, yes tänker jag tjänar en vecka tidigt Fortsätter komma värkar ganska regelbundet med 5-10 min mellan varar ca minuten. Sen minns jag att om man tar Alvedon så försvinner ofta pinvärkar men inte riktiga värkar, så jag knallar ner i köket och tar en Alvedon för lurad ska jag minsann inte bli! Värmer vetekudde som jag lindar runt magen och somnar. Vaknar igen kvart i 6 då har värkar avtagit. Pratar iaf med sambon som ska på jobb och säger att jag ringer om det blir något mer... Kollar lite på mobilen och somnar om igen. Fan å, va snuvad jag känner mig

• Lojsj92
    Emmy85x3 skrev 2018-06-11 11:50:25 följande:

Jävla skit, vaknade inatt kvart i två och hade bara känslan att nu är de dags. En halvtimme senare kommer molvärken i magen och går bak i ryggen, yes tänker jag tjänar en vecka tidigt Fortsätter komma värkar ganska regelbundet med 5-10 min mellan varar ca minuten. Sen minns jag att om man tar Alvedon så försvinner ofta pinvärkar men inte riktiga värkar, så jag knallar ner i köket och tar en Alvedon för lurad ska jag minsann inte bli! Värmer vetekudde som jag lindar runt magen och somnar. Vaknar igen kvart i 6 då har värkar avtagit. Pratar iaf med sambon som ska på jobb och säger att jag ringer om det blir något mer... Kollar lite på mobilen och somnar om igen. Fan å, va snuvad jag känner mig

Precis så har jag också haft inatt! Avtog lite i några timmar nu på morgonen så det blev bara någon värk i timmen men nu börjar det stråla bak i ryggen också när det kommer en värk så jag börjar våga tro och hoppas på att det är på g!
  • Kia82

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

• Bubbel85
    Kia82 skrev 2018-06-11 12:14:18 följande:

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

Jag mår såå illa, har gjort det i fem dagar ungefär. Nu såpass att jag har svårt att få ner mat, får tvinga i mig. Jag spyr inte som du gör men mår konstant illa. Hoppas det är ett tecken men börjar tappa hoppet av alla symtom :( var jättedålig i magen i helgen men det har slutat :(