• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Kia82 skrev 2018-06-11 18:00:36 följande:

Bra tips! Ska lägga ut en stor svart säck i bilen med ihop med badlakanen, man vet ju aldrig.

Har värsta trycket här, känns som om vattnet ska komma forsande vilken sekund som helst här nu och så är inte mannen hemma och ungarna är såklart ÖVERJÄVLIGA, vill bara gråta.

Ja gör det :) men usch hur långt borta är mannen?
  • Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-11 12:14:18 följande:

Någon annan som mår mycket illa nu på slutet? Jag har mått illa i åtminstone en veckas tid nu varenda dag och jag minns inte alls att jag gjort det innan tidigare förlossningar??

Jag jag mår illa av och till. Men jag tror att det är pga sömnbristen.

Mår mer illa ju mindre sömn jag fått
  • Workingmom
    Kia82 skrev 2018-06-11 11:48:12 följande:

Men du ska ändå vara glad att du mår så pass bra.

Jobbigt med olika veckor men du får se det som en chans att ladda dina mammabatterier och bli en ännu bättre mamma när dom väl är hos dig igen.

Imorgon är det skolavslutning för mina äldsta här och jag har verkligen noll motivation till att ens orka gå dit så får sällskap av min mamma då jag måste ha mina två yngsta med också. Vaggar fram som en anka och är så trött på allt nu...

Tyvärr är det bara på morgonen jag mår så bra..

För natten och när man ska till och somna är det jobbigt med stickningar under bröstet, piller i ben och smärta i rygg och mage.

På något vis får man förhoppning om att nu är det nog nära.

Men känslan på morgonen är så tråkig..
  • Workingmom

Haha, var bara tvungen att gå in och läsa lite i gruppen "Bf i maj" och ser att många har fått..

En skriver att bebisen är 3 veckor och att tiden går så fort. Hoppas så att den kunde göra det nu istället

• Kia82
    evve88 skrev 2018-06-11 18:03:22 följande:

Ja gör det :) men usch hur långt borta är mannen?

Han är bara en kvart hemifrån och jag gav klartecken men nu känns det inte så kul att vara själv längre.
  • Kia82
    Workingmom skrev 2018-06-11 18:22:52 följande:

Haha, var bara tvungen att gå in och läsa lite i gruppen "Bf i maj" och ser att många har fått..

En skriver att bebisen är 3 veckor och att tiden går så fort. Hoppas så att den kunde göra det nu istället

Det känns så vansinnigt segt nu men väldigt snart när vi har våra små knytten hos oss så kommer tiden att gå rysligt fort nästan så att man vill kunna pausa lite men det är ju så det är.
  • Utvandraren2
    Kia82 skrev 2018-06-11 18:40:52 följande:

Det känns så vansinnigt segt nu men väldigt snart när vi har våra små knytten hos oss så kommer tiden att gå rysligt fort nästan så att man vill kunna pausa lite men det är ju så det är.

Så härligt det låter, längtar! Sambon fick nyss känna på ett riktigt flyktförsök, det var en rejäl kula som bulade ut. Han tyckte det var skithäftigt. :)
  • Krocki1

Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?

• annabellelee

Hej! Jag hoppar in, för jag måste skriva av mig. Hade bf igår, men första barnet kom en vecka "för tidigt" så jag hade räknat med att denne skulle göra samma. Det känns redan som jag gått en vecka över tiden.

Har inte sovit ordentligt på flera månader, kan inte träna längre, svettas som en gris, är stor som ett kylskåp och sjukt rastlös. Hur länge ska detta hålla på?!

• Workingmom
    annabellelee skrev 2018-06-12 05:03:08 följande:

Hej! Jag hoppar in, för jag måste skriva av mig. Hade bf igår, men första barnet kom en vecka "för tidigt" så jag hade räknat med att denne skulle göra samma. Det känns redan som jag gått en vecka över tiden.

Har inte sovit ordentligt på flera månader, kan inte träna längre, svettas som en gris, är stor som ett kylskåp och sjukt rastlös. Hur länge ska detta hålla på?!

Hej, så hade jag med min första också. Fick 5 dgr före bf och var helt säker på att andra skulle komma före bf han med. Men gick över 14 dgr!

Å andra sidan rörde jag på mig mer med första, promenerade en mil samma dag som jag födde och gick inte upp nämnvärt.

Med andra rörde jag mig knappt, det var varmt och mitt i sommaren och jag gick upp 28 kilo!

Man var så less så less!

Denna gång tror jag att min beräkning innan UL är mer rätt. Hade beräknat 19/6 efter blödningar och samlag.

Men UL flyttade mig till 9/6 och nu är jag isf 3 dgr över tiden.

Fan så less denna gång med! Har så ont från och till men inga tecken på att bebis vill ut!

Ska till BM idag, hoppas hon vill gå in och känna lite!