• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Moorii skrev 2018-06-12 17:44:42 följande:

Jaha, ok. Ja, det är ju inte ens möjligt, så antagligen är det datumet inte rätt då :)

Jag är också väldigt trött, men det har jag varit de senaste 2-3 månaderna och mitt järnvärde var nu på 116 så inte var det det iallafall.. Har en son som håller mig vaken ibland dock :P I övrigt inga tecken tyvärr. Hoppas verkligen på en midsommarbebis!

Ja visst hade de vart underbart om dom kom typ dagen innan eller på midsommarafton :)) hade ju tom vart mysigt att fira midsommar på bb :p :)
  • AngieSthlm1

Hej! Jag har BF om 10 dagar och har hittills mått bra. Idag vaknade jag dock med magknip högt upp i magen och nu på eftermiddagen kräktes jag. Jag är i kontakt med sjukvården och ska ringa dem om jag kräks igen men har någon annan varit med om detta så nära BF? Jag försöker lista ut om det är graviditetsrelaterat eller om det är någon sorts magsjuka. Tacksam för svar :)

• Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 17:47:15 följande:

Ja visst hade de vart underbart om dom kom typ dagen innan eller på midsommarafton :)) hade ju tom vart mysigt att fira midsommar på bb :p :)

Verkligen ^^ Lite jobbigt för oss för om jag går över två veckor så har vi ingen barnvakt, de åker utomlands då :S Så hoppas verkligen hon kommer tidigare!
  • Kia82

Bf-dagen kom och gick, går åtminstone mot sitt slut. Jag har rejält med tryck och ilningar neråt och fruktansvärt ont i rygg och ljumskar men inte direkt några kännbara förvärkar ens bara sammandragningar. Magen har däremot tömt sig rejält även idag liksom de sista dagarna. Undrar hur länge jag ska behöva gå såhär? Känner mig ganska så nerstämd om jag ska vara ärlig.

• evve88
    Moorii skrev 2018-06-12 19:46:59 följande:

Verkligen ^^ Lite jobbigt för oss för om jag går över två veckor så har vi ingen barnvakt, de åker utomlands då :S Så hoppas verkligen hon kommer tidigare!

Haha vad lustigt, vi har exakt samma problem... jag kunde inte låta bli att bli lite sur när dom berättade att dom skulle åka mitt i själva BF :/
  • Kia82
    EJL skrev 2018-06-12 16:47:42 följande:

Vet ni om man kan snacka till sig en undersökning på sista besöket hos MVC? Kommer då ha gått tre dagar över tiden. Har några slags halvvärkar om nätterna och skulle kunna mörda för en prognos, eller iaf om något hänt.

Det skadar ju inte att prova om du känner så, alla bm är olika.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 19:54:20 följande:

Haha vad lustigt, vi har exakt samma problem... jag kunde inte låta bli att bli lite sur när dom berättade att dom skulle åka mitt i själva BF :/

Jaså, ja det var lite lustigt! Nej, det är väl inte optimalt.. Tror många inte tänker på att det kan dröja så pass länge som över två veckor efter bf innan bebis kommer. Sist när jag väntade sonen så bokade mina föräldrar in resan hit till 14 dagar efter bf. Hade jag blivit igångsatt som tänkt på bf +15 så hade de fått se honom som hastigast på BB innan de skulle hem igen, men pga lite fostervatten sattes jag igång på bf +12. Sen var det inte direkt kul att de kom och hälsade på samma dag som vi kom hem från BB, mitt i allt tumult med första barnet.. Denna gång krävde jag att de bokade in resan till tidigast tre veckor efter bf :P
  • Bubbel85

Nu har jag varit på TUL för att kolla storleken på bebis och den var bara 7% större, alltså uppskattades till att nu i v.40+0 väga mellan 3,6-3,7kg. Sååå skönt. Nu kan det ju diffa en del men ändå, den väger antagligen inte 5kg iaf :) vid första graviditeten ville inte moderkakan släppa först utan sköterskorna fick ligga över mig och trycka för att den skulle komma, vilket resulterade i att jag fick en kraftig blodförlust på härliga 3,2liter blod och minns inte så mycket efter det... idag berättade läkaren därför att vid minsta indikation på att den sitter hårt så blir jag inrullad på operation direkt. Frågade då om det är ett snitt och läkaren sa: ?å nej, vi för bara in en arm vaginalt och plockar ut moderkakan med handen?. Min och sambons blick efter den kommentaren!!! AJJJJJJ.

• Workingmom

Var hos BM idag och hon var in och kände. Dock kom hon inte åt tappen då huvudet är sååå långt ner, han kunde typ kupa handen runt huvudet!

Så jag har ingen aning hur snabbt de här kommer gå när det väl sätter igång.

Varje prutt gör så att magen smärtar enormt! Idag har jag stundtals stått på jobbet för att jag haft ont när jag sitter.

Känns som att en tarmtömning vore på sin plats!

Men ställer in mig på att det inte blir besök på BB denna vecka heller

Bf -3 idag!