• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • evve88
    Krocki1 skrev 2018-06-12 04:48:38 följande:

Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?

Åh stackare :/ vågar inte ens vistas i solen, fått pigment fläckar i pannan och skulle säkert svullna som Du, men peppar peppar har det vart lugnt.. går det ner sen efter en stund? Ser jätte jobbigt ut!!!
  • Kia82
    Krocki1 skrev 2018-06-12 04:48:38 följande:

Bjuder på en bild på min fot i förrgår, ngn mer som är rejält svullen emellanåt?

Påminner väldigt mycket om hur jag sett ut de senaste veckorna fast nu är här grått och blåsigt och en perfekt dag att föda barn på. Bf idag, komsikomsi.
  • Bubbel85

Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.

• Workingmom

Vad kan man ta/äta för att få tömma tarmen.

Känns som att det är den som gör att jag har så ont just nu

Även om jag var på toa 2 ggr igår (

• Kia82
    Bubbel85 skrev 2018-06-12 07:18:04 följande:

Idag har jag BF. Har i flera månader haft en känsla att bebisen är stor och oron har bara växt med tiden och har därför varit så rädd att gå över tiden. Varje ultraljud jag gjort har visat att bebisen är större, nu sist hela 6 dagar större i v.36. Livrädd att bebisen ska väga 5000g och att storleken ska äventyra säkerheten på förlossningen. Hade en vän vars bebis fastnade så kanske därför jag är extra orolig. Idag ska jag därför få ett TUL och samtal med läkare efteråt vilket känns underbart. Jag är så sjukt nojig av mig nu, oroar jag mig inte för stort barn så är det oro för lite fostervatten, dåligt fungerande moderkaka, dåligt flöde i navelsträngen, lite fosterrörelser, mycket fosterrörelser... ja men ni hör ju, nåt är ju allvarligt fel på mig. Men ska bli så skönt att få kolla upp allt nu, och skulle barnet visa sig vara lite större än normalt så kan jag mentalt förbereda mig på det iaf, är det mycket större hoppas jag på igångsättning innan bf+14. Ni som har barn innan, någon som fött en stor bebis och hur gick det isf? Min dotter vägde 4000kg men föddes 3 dagar innan bf, vågar inte tänka vad hon skulle vägt på bf+14.

Nu börjar oron sätta in här med och samtidigt är jag arg, arg för att inte bebisen kommit ut trots att han legat helt redo så länge och att jag blivit lurad så många gånger, Rädd är jag också för att vi inte ska hinna in de 7 milen till sjukhuset, vill inte bli en utav dom som tvingas att föda i bilen.

Min son vägde nästan 4,3 kg och jag gick över 8 dagar med honom. Flickorna har vägt 3,6 kg på bf+3 och de två andra strax under 4 kg på bf+5 resp bf+6, inga enorma bebisar på något sätt men över medel. Du har fött barn tidigare så är övertygad om att det kommer att gå bra oavsett storlek, vägen är ju redan plöjd en gång så att säga.

Skrutt i magen är det här idag också och skolavslutning i tråkväder för mina stora tjejer. Kan ju hoppas att denna dagen leder till något positivt förutom sommarlov då.
  • FairyL
    Workingmom skrev 2018-06-12 07:58:54 följande:

Vad kan man ta/äta för att få tömma tarmen.

Känns som att det är den som gör att jag har så ont just nu

Även om jag var på toa 2 ggr igår (

Microlax kan du ta för att tömma snabbt tillfälligt.

Sen kan man ta movicol som underhållsmedicin. Jag har iallafall fått ok på dom av bm och läkare. Tar Microlax bara när det verkligen behövs...
  • FairyL

Lycka till på läkarbesöket!

Inget konstigt att börja oroa sig. Det känns säkert bättre när läkaren gjort sin undersökning och du kan få svar på en del av dina funderingar av en professionell.
  • evve88

Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!

• evve88

Har ingen erfarenhet av föda stort barn men är också orolig för det denna gången. Sist hade jag högt blodtryck och då brukar ju flödet i navelsträngen bli mindre. Gjorde TUL och de visade sig så att han var +21% större. Blev ju super nojjig! Han kom ut och vägde 3700 i v 40.

Nu oroar jag mig för att denna är större just för att mitt blodtryck ändå är normalt. Tänk om de blir en jätte bebis... mitt SF mått nu i v 39 snart var 36. Men de behöver ju inte indikera bebis storlek såklart..

Hör av dig hur de gick på TUL sen!!
  • Utvandraren2

Man vet att man har sitt drömjobb när man drar sig upp av soffan och mysbyxorna för att gå på seminarium om jobbgrejer när man egentligen är ledig... :)