• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 10:16:39 följande:

Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!

Väntar också andra barnet och i fredags var hon fortfarande rörlig, så tror det blir samma här, att hon ligger så tills hon kommer ut. Tolv dagar kvar, så seeegt.. När hade du bf?
  • Kia82

Nu har vi varit på skolavslutning för mina äldsta så nu är det sommarlov! Bara den nya lilla familjemedlemmen som saknas. Har ont i ryggen och det strålar/sticker/trycker ner i underlivet. -Hallå där inne, det är dags att komma ut nu!

• Kia82
    evve88 skrev 2018-06-12 10:16:39 följande:

Idag har jag vart hos bm. Blodtryck började stiga så extrakoll på fredag. Hon har lurat Mig totalt för känt huvudet långt ner, men hon låg jätte högt och rörligt. Bm fick till och med göra ett ul för att se så hon inte låg helt tokigt. Men andra barnet behöver ju inte fixera sig så hon kommer väl ligga så tills hon kommer. Kom nuuuuu bebis!

Som omföderska är det inte direkt något ovanligt att barnet ligger högt och inte fixerar sig förrän värkarna sätter fart, så har det varit på två utav mina småttingar med. Jag tycker att det är läskigare när dom ligger som min lille gör nu, pressad mot bäckenbotten med knappt någon tapp kvar, jag lär ju börja öppnas direkt när värkarna tar fart eftersom tappen redan är borta. Läskigt är vad det är! :-s
  • evve88
    Moorii skrev 2018-06-12 12:37:36 följande:

Väntar också andra barnet och i fredags var hon fortfarande rörlig, så tror det blir samma här, att hon ligger så tills hon kommer ut. Tolv dagar kvar, så seeegt.. När hade du bf?

Ja de blir väl så för oss!! Hade känts bättre om hon i alla fall låg lite längre ner :p hela magen känns skönare tycker jag när dom inte ligger uppe i revbenen!

Har fått två datum, 21 och 28 juni, så är några dagar kvar! Dom går oändligt långsamt :p speciellt när det luras vid flera tillfällen? Bm ville inte känna på tappen idag utan om en vecka..
  • evve88

Nån mer som är helt förstörd trött nu igen i slutet? Känns som att jag går i ett stort vakuum! Järnvärdet var 118 men bm tyckte de va onödigt att köpa nya järntabletter. Men är helt sjukt trött...

• Kia82
    evve88 skrev 2018-06-12 15:09:43 följande:

Nån mer som är helt förstörd trött nu igen i slutet? Känns som att jag går i ett stort vakuum! Järnvärdet var 118 men bm tyckte de va onödigt att köpa nya järntabletter. Men är helt sjukt trött...

Mitt järnvärde är helt fantastiskt (min bm ord ) som ligger på över 130 och jag äter inget extra järn nu. Dock så känner jag ändå av tröttheten, speciellt de senaste morgnarna har jag haft så svårt att öppna ögonen.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 14:38:46 följande:

Ja de blir väl så för oss!! Hade känts bättre om hon i alla fall låg lite längre ner :p hela magen känns skönare tycker jag när dom inte ligger uppe i revbenen!

Har fått två datum, 21 och 28 juni, så är några dagar kvar! Dom går oändligt långsamt :p speciellt när det luras vid flera tillfällen? Bm ville inte känna på tappen idag utan om en vecka..

Jo, håller helt med där. Halsbränna och svårt att äta ordentligt med mat är också sånt som jag gärna sluppit!

Aha, spännande att se vilket som stämmer bäst då! Varför olika datum? Jaså, vet inte om min bm gör sånt ens, gjorde inte den förra iallafall.. Hade varit intressant att veta hur det ser ut, om man är helt omogen som med sonen eller mer "redo" :)
  • EJL

Vet ni om man kan snacka till sig en undersökning på sista besöket hos MVC? Kommer då ha gått tre dagar över tiden. Har några slags halvvärkar om nätterna och skulle kunna mörda för en prognos, eller iaf om något hänt.

• evve88
    Moorii skrev 2018-06-12 16:31:21 följande:

Jo, håller helt med där. Halsbränna och svårt att äta ordentligt med mat är också sånt som jag gärna sluppit!

Aha, spännande att se vilket som stämmer bäst då! Varför olika datum? Jaså, vet inte om min bm gör sånt ens, gjorde inte den förra iallafall.. Hade varit intressant att veta hur det ser ut, om man är helt omogen som med sonen eller mer "redo" :)

Gjorde moderkaksprov för att jag har en sjukdom, då hade hon mätt på fel sätt men ändå trodde dom den 21:e, sen vid rul mätte hon igen till den 27:e. De konstiga är att ja isf måste plussat typ 3 veckor innan ja va gravid liksom :p så vet inte vad jag ska tro. Enligt sista mens är de 17:e juni!

Min mage är helt urballad idag och extremt trött med huvudvärk. Alla dessa symptom som lurar en :p

Känner du något som skulle kunna vara på g?
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-12 16:49:49 följande:

Gjorde moderkaksprov för att jag har en sjukdom, då hade hon mätt på fel sätt men ändå trodde dom den 21:e, sen vid rul mätte hon igen till den 27:e. De konstiga är att ja isf måste plussat typ 3 veckor innan ja va gravid liksom :p så vet inte vad jag ska tro. Enligt sista mens är de 17:e juni!

Min mage är helt urballad idag och extremt trött med huvudvärk. Alla dessa symptom som lurar en :p

Känner du något som skulle kunna vara på g?

Jaha, ok. Ja, det är ju inte ens möjligt, så antagligen är det datumet inte rätt då :)

Jag är också väldigt trött, men det har jag varit de senaste 2-3 månaderna och mitt järnvärde var nu på 116 så inte var det det iallafall.. Har en son som håller mig vaken ibland dock :P I övrigt inga tecken tyvärr. Hoppas verkligen på en midsommarbebis!