• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Emmy85x3
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:06:25 följande:

Blir nästan avundsjuk på dig workingmom som har snittid imorgon :-* Själ v har jag 2 nätter denna veckan som vart förstörda av värkar utan resultat :-| natten till måndag och natten till idag, förvisso är nattens smärtor kvar och kommer och går. Jag vågar ändå inte hoppas! Hur är de där med tappen, kände igår och den känns som en överläpp. Vad betyder det?

Bf på måndag

Sjuttiosjuan ska de ju va, som avundsjukan är på :-P
  • evve88

Vad många vi är som legat inatt vakna Med förvärkar :p haha. Synd vi inte var alla tillsammans så man åtminstone hade haft nån att prata med :p låg också vaken över en timma med värk och sammandragningar men inte så tydliga toppar och dalar utan med molande. Var dessutom såå dålig i magen igår och sprang på toa massa gånger. Så inatt när mannen hörde tarmarna jobba så sa han ?du behöver säkert bara bajsa det är nog ingen bebis? ja men haha tack precis det man vill höra!! Bebis kontra bajs... haha

• Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-13 07:13:34 följande:

Vad många vi är som legat inatt vakna Med förvärkar :p haha. Synd vi inte var alla tillsammans så man åtminstone hade haft nån att prata med :p låg också vaken över en timma med värk och sammandragningar men inte så tydliga toppar och dalar utan med molande. Var dessutom såå dålig i magen igår och sprang på toa massa gånger. Så inatt när mannen hörde tarmarna jobba så sa han ?du behöver säkert bara bajsa det är nog ingen bebis? ja men haha tack precis det man vill höra!! Bebis kontra bajs... haha

Ja samma med mina sammandragningar/värkar inga tydliga toppar och dalar... Önskar ju bara att det kunde dra igång ordentligt, för då skulle det ändå vara över snart detta känns bara segt och neverendingstory typ :-$
  • evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:17:50 följande:

Ja samma med mina sammandragningar/värkar inga tydliga toppar och dalar... Önskar ju bara att det kunde dra igång ordentligt, för då skulle det ändå vara över snart detta känns bara segt och neverendingstory typ :-$

Eller hur!!! Så himla segt när de luras natt efter natt. Igår hade jag dessutom ont heeela dagen. Kan ju hoppas de gör nån nytta i alla fall <3
  • Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-13 07:28:39 följande:

Eller hur!!! Så himla segt när de luras natt efter natt. Igår hade jag dessutom ont heeela dagen. Kan ju hoppas de gör nån nytta i alla fall <3

Ja de hoppas vi verkligen på! Man blir fort trött på smärta. Vi håller tummarna stenhårt nu
  • Emmy85x3
    Lindalängtar skrev 2018-06-13 03:39:00 följande:

Legat med molvärk i rygg o mage hela natten nu, hoppas det är något på gång! Tagit en alvedon o ska försöka sova nu o förhoppningsvis invänta värkar under morgondagen... Bf +6 imorgon...

Hur går det för dig? Orka sova något?
  • wibblywobbly

BF+3 här.

Var till mödravården igår för en omdömning ifall det skulle gå att sätta igång mig eftersom jag känner mig så orkeslös och har stora problem med extremt(!) svullna fötter, ben..  Fick spännas upp till en maskin som lyssnade på bebis, kollade sammandragningar - allt såg fint ut. Var dock häftigt att se att "Titta, där har jag faktiskt en sammandragning!" och visade maken glatt.

Efter det skulle läkaren känna på tappen.. Och jag var HELT omogen. Så sjukt besviken på min kropp kan man säga.. Här har man haft värkar i tre veckor och går på sista lågan av ork, så är kroppen inte mogen. Så ska dit igen på Fredag för nytt omdöme och se om det hänt något.. Suck!!

• Workingmom
    Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:06:25 följande:

Blir nästan avundsjuk på dig workingmom som har snittid imorgon :-* Själ v har jag 2 nätter denna veckan som vart förstörda av värkar utan resultat :-| natten till måndag och natten till idag, förvisso är nattens smärtor kvar och kommer och går. Jag vågar ändå inte hoppas! Hur är de där med tappen, kände igår och den känns som en överläpp. Vad betyder det?

Bf på måndag

Är den hård som en "nästipp" är den omogen. Ska vara mjuk, som du säger, som en överläpp. Alt ett moget hallon.

Men vad det säger vet jag egentligen inte då allt är individuellt på hur snabbt den sen går från omogen till mogen för att utplånas helt.

Kan ju vara veckor, dagar eller timmar :-/
  • MARlA

Låter som många av er har det tufft nu med alla gravidkrämpor, kämpa på snart är vi i mål!

Kom precis hem från sista besöket hos barnmorskan, v.37+2 nu och bebis fixerad! Sf mått på 36, ungefär samma som med sonen så det blir intressant att se om denna bebis blir lika stor (4470gr). Hoppet för att det sätter igång innan mitt planerade snitt 29/6 finns fortfarande kvar. Bebis är så vällommen nu ????

• FairyL

Jag hade magknip igår ett par ggr och värk runt rumpan/bäckenet... Blodblandad flytning idag och nått liknande igår. Skulle tro att slemproppen börjar försvinna.

Håller tummarna för att FL sätter igång efter skolavslutningen på torsdag (fast jag har BF -10 så det är nog lyckotänkande). Jag är också trött på sömnlösa nätter och värk, sammandragningar utan tydlig början och slut.

Jag får pigmentfläckar trots att jag smörjer mig med SPF 30 varje dag. Det har kommit nu i slutet av graviditeten. Vita små fläckar över bröst och lår.