• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Emmy85x3
    Workingmom skrev 2018-06-13 10:23:00 följande:

Är den hård som en "nästipp" är den omogen. Ska vara mjuk, som du säger, som en överläpp. Alt ett moget hallon.

Men vad det säger vet jag egentligen inte då allt är individuellt på hur snabbt den sen går från omogen till mogen för att utplånas helt.

Kan ju vara veckor, dagar eller timmar :-/

Inga roliga nyheter egentligen då Jaja det är som det är! Bebis kommer när bebis är redo <3 men jag längtar ju så
  • Emmy85x3

Ooh nu rasade magen igen, typ rasat varje dag i 2 veckor. Men jag har fruktansvärt ont i brösten... Typ som i början av graviditeten, hoppas det betyder något

• Moorii

Och jag behöver gå på toaletten hela tiden, men inget händer när jag väl går, så frustrerande! En ond förvärk idag, men inget mer sen.. Om några timmar ska jag åka på skolavslutning för mina elever, har inte träffat dom på 1,5 vecka, så det ska bli kul!

• Majap

Dags att gå med här nu kände jag. Bf idag. Sjukskriven pga onda sdr/förvärkar i 12 veckor. Håller mao på att bli galen och är helt slut. Var på BB imorse för bedömning.

Öppen 1cm och tappen fortfarande lång men mjuk. Hon gjorde en rejäl hinnsvepning, ont som fan. Efter var jag öppen 2cm. Har sedan dess rejäla förvärkar blandat med ordentligt mol. Halleluja för smärta. Ge mig mer. Någon mer som gjort och hur kändes det för er, framförallt efteråt?

Igångsättning fick vi prel bokat på lördag, kan ju hålla tummarna att hinnsvepningen gör magi innan dess men väldigt skönt att bli tagen på allvar nu och att något händer. Heja heja oss som kämpar här.

• Lindalängtar

Känslan inatt verkar inte ge någon utdelning.. Dock mått sämre än vanligt idag med extrem trötthet, illamående o ont i kroppen... Håller hoppet uppe att det kommer igång innan barnmorskebesöket imorgon o att jag annars får komma in på koll för mitt höga sf-mått o få datum för igångsättning så jag kan se ett slut på detta... Dock har nervositeten på vad man gett sig in på sakta kommit såhär i slutet, men inte så jag vill fortsätta gå runt med magen ;) En vecka över tiden imorgon o hoppas på bf då, både syster o farmor har bröllopsdag så något mer att fira kan ju va trevligt annars har sambon gissat på 15/6 så då kan han ju få rätt eller min (lever inte längre) morfars födelsedag på lördag...

• Sjuttiosjuan

Var på hinnsvepning och inskrivning för snitt nu på dagen men vi bestämde att skjuta på snittet tills på måndag för att ge hinnsvepningen en chans att få effekt. Så nu är det bara att vänta och se!

• Workingmom

Inget här heller. Gårdagens smärtor är som borta!

Trycker en pizza ikväll och försöker se det positiva i det hela.

Jag hinner med jobbet! Yey! Sista deklarationerna inne på fredag. Sen ska jag deppa om bebis inte vill komma.

Vill fira midsommar utan mage!