• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Freya18
    FairyL skrev 2018-06-13 21:01:45 följande:

Kul att få höra hur det gått. Bra kämpat med pumpning och sondmatning, kan tänka mig att det är tufft dock!! Skönt att det funkar med bröstmjölken ändå trots att han kom för tidigt.

Hoppas han mår bättre snart och ni kan klara er utan sond.

Tack så mycket för dom snälla orden. :) Det gör mycket när man kämpar hårt! Och det är tur att jag har bra stöd av maken som hjälper till mig allt som jag inte orkar.

Amningen kämpade vi också med, men jag var aldrig stressad över det. Vi tränade i två veckor innan han förstod att det kommer mat från tuttarna. :) Nu ammar han som en fullvuxen bebis. Eller ja nästan iaf. Han somnar ibland väldigt snabbt när amningen bara har börjat, men upp i vikt går han iaf.
  • Lojsj92

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

• Moorii
    Lojsj92 skrev 2018-06-14 05:35:58 följande:

I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)

Oj, aldrig hört talas om! Vad skönt att det gick bra ändå, och stort grattis! Ja, man klarar mycket mer än man tror, det är fantastiskt :)
  • Workingmom

Grattis till bebis! Pannbjudning lät inget vidare
  • Emmy85x3

Stort grattis Härligt att bebisarna börjar ploppa ut, det inget hopp att en annan också får en bebis snart <3 Börjar ju tro att det bara är en fis därinne
  • Kia82

Grattis, så underbart! Pannbjudning har jag ju hört talas om dock har jag inte råkat ut för det själv med mina fyra, tror inte att det är helt vanligt va?

Själv blir man lurad här varenda dag men nu får det väl ändå snart vara för en själv också att föda, är ju trots allt på bf+2 idag. Igår hade syskonen pepptalk med magen och min yngsta dotter lovade bebis en present om han kommer ut snart, såå sött!
  • Kia82
    Emmy85x3 skrev 2018-06-14 06:49:21 följande:

Stort grattis Härligt att bebisarna börjar ploppa ut, det inget hopp att en annan också får en bebis snart <3 Börjar ju tro att det bara är en fis därinne

Känner lite detsamma faktiskt!

Imorgon fyller min son år och jag har haft på känn i flera månader att det kommer att bli dubbelkalas framöver så kanske, kanske..,

Bf+2 idag och har nästa bm-besök på måndag som jag absolut vill slippa att gå på!
  • CatjaL

Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.

Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.

Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.

Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)

Hoppas det går bra för er alla andra & lycka till!

• Moorii
    CatjaL skrev 2018-06-14 07:27:22 följande:

Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.

Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.

Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.

Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)

Men oj, vilken tuff tid för både dig och sonen, men fantastiskt kämpat!! Vad skönt att ni äntligen är hemma nu och får njuta av bebisbubblan <3
  • Emmy85x3
    CatjaL skrev 2018-06-14 07:27:22 följande:

Va skönt det har gått bra trots tuff start <3 Styrkekram skickad och grattis till bebisen