• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)
    Påven Johanna II skrev 2017-09-27 12:09:57 följande:

Gillar han den här blandningen av svenska och svengelska du skriver? I så fall verkar han ganska tålig, tycker jag. 

Jag är halvamerikan, ursäkta om det stör att jag blandar språkligt, jag kan inte riktigt hjälpa att det blir så ibland. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt...
  • Påven Johanna II
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 12:41:30 följande:
    Jag är halvamerikan, ursäkta om det stör att jag blandar språkligt, jag kan inte riktigt hjälpa att det blir så ibland. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt...
    Det hade jag aldrig kunnat gissa utifrån vad du skrivit här och vilka uttryckt du valt att använda. Där ser man. 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-09-27 12:01:15 följande:

Nu skriver du endast glada sms om hur spännande det är att träffas och att du ser fram emot det :)

Håller med dig helt. Som tur är har jag bara varit "glad och framåt" i vår dagliga sms-kontakt de senaste veckorna (förutom detta då). Ska absolut gå tillbaka till det! :) Han verkar gilla att jag skojar en hel del..

Tack för ditt stöd!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

Jag tror att det är VÄLDIGT vanligt att man får liksom ngn slags själarnas sympati på en dejtingsajt för att när man träffas öga mot öga inse att det finns INGEN GNISTA! Det behöver inte betyda att man är "för tjock" "för ful" eller ngt annat "för" utan helt enkelt kemi.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 12:09:38 följande:
    Ja jag kan inte vara säker förstås. Men jag har en liten tanke, utifrån hur han skrivit de senaste veckorna. Han har skrivit väääldigt lite om utseende, sex och såna saker. Han har fokuserat på allt annat, i princip. Så jag får ett intryck av att han kanske är en av få(?) män som faktiskt inte bryr sig så himla mycket om utseende, utan går mer på personlighet... Jag kan ha fel, förstås. :)

Nej, kan inte veta om han gillar "just min mullighet".. Tänkte mer att en hel del killar kanske inte gillar "någon mullighet alls" och då är det ju bra om jag vet om ifall han är en av dem, innan. Så att jag slipper utsätta mig för att gå på en dejt med en person med sådan preferens... Det är rätt så nervöst som mullig, att börja nätdejta. Så vill gärna ha åtminstone lite gynnsamma förutsättningar... :) Det var tanken bakom mitt sms.

Absolut, jag kommer inte säga ett enda pip mer om detta nu, till honom... Håller med dig där! Tack för ditt svar.
    Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.
    Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.
    Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:

Jag hade blivit konfunderad av en kille som inte nämner något om sex osv ALLS. Man brukar ju få in det i något litet skämt nån gång åtminstone.

Det för mig ger signaler om att killen är asexuell eller har låg drift, eller att sex inte alls är viktigt för honom, och en sån hade jag aldrig stått ut med.

Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? 

Jag har också undrat lite över detta faktiskt! Och det skulle kunna vara som du säger, tanken slog mig efter ett litet tag av kontakt. Precis som du så tycker jag sex är viktigt. :) Så jag provade att ge en liten vink om det och han nappade direkt! :D Han skämtade tillbaka på ett väldigt busigt/sexigt sätt då, vilket gjorde mig lite lugnad om att han verkligen var sugen.

Blev också lite lugnad av att han aldrig nätdejtat, utan stor del av sitt liv levt ett familjeliv på landsbygden, med sin före detta. Så det verkar som om han inte är så van vid att driva den lite mer sex-inriktade "jargong" som många gör, inom nätdejting.

Men jag lär väl märka ganska snart hur det står till med det sexuella, dvs. om vi har nån kemi etc. :)
  • Kurlie

Gillar han den här blandningen av svenska och svengelska du skriver? I så fall verkar han ganska tålig, tycker jag. 

Kan inte låta bli att tycka du låter bitter när jag ser dina halvspydiga inlägg här och var på familjeliv.
  • Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 13:41:55 följande:

För det första vet du inte något alls om varför killen inte nämner något i sexväg. Det kan finnas andra anledningar än de du listar. Sedan han har ju skrivit att han var lockad av TS kropp, så nog tyder det på att han är sexuellt intresserad. Han kanske bara inte är så vulgär, eller så vill han först träffas och se om de har kemi osv. Han kanske inte vill skrämma bort TS.

För det andra så vet du ju inget om TS drift. TS kanske inte önskar det du gör? Hon kanske tycker det är okej att han inte nämner sex.

Och det känns lite 1800-tal att uttala sig som du gör om hur "en karl" ska vara. Alla är olika och alla gillar olika. Det är ganska förminskande och elakt rent ut sagt att stämpla män som inte "regelbundet sätter på" sin kvinna som o-riktiga karlar. Och vad gör det uttalandet kvinnor som tar för sig till? Karlar? Eller vad?

Oavsett så tycker jag det är onödigt att dra några slutsatser om den enes eller andres sexualitet och sexuella preferenser innan man träffats och känt av stämningen.

Att han inte pratar sex behöver inte alls vara ett varningstecken. Men med din högst stereotypa syn på och föreställningar om kön förstår jag att du tror det...
  • Anonym (Charlotte68)
    Ibland undrar jag verkligen varför du inte låter vissa saker stoppa innan du plitar ner dem på tangentbordet?
    Känns som en riktigt onödig kommentar i sammanhanget ? till en TS som visserligen kör med några engelska citat/ord men i övrigt formulerar sig helt okey.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..