• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • transannna

"om just denna kille nu "försvinner", så gör det inte så mkt"

Så speciell var han...

• Anonym (Osäker mullig)

Oj vad kul att se att flera var så intresserade och att kommentarerna fortsatte. :) Pga det så vill jag gärna förklara lite mer hur jag tänker, ang. vad som hänt.

Frågan om han borde ha smsat redan nu: Jag vet inte hur lång tid olika personer tar på sig. Men som en tumregel brukar jag tippa att nån inte är intresserad, om man inte hör nåt inom ca 3 dar. Det har ju inte ens gått 24 h sen vi skildes åt, så kanske finns det hopp... :)

Borde inte jag höra av mig: Jo, jag har faktiskt tänkt på det och kommit fram till att jag kan testa smsa imorgon eller på tisdag. Vill ge honom lite space, om han behöver tänka efter. Men vill samtidigt testa smsa när det gått ett par dar, för att se om han kanske är blyg, och istället hoppas på att jag hör av mig. Fick vibbar av att han var lite blyg och han sa det själv också en gång... Svarar han inte om jag smsar en gång, så tar jag ju vinken och lägger ner.

Om han var speciell för mig eller ej: Jo, han var/är väldigt speciell för mig. Vi höll ju mycket sms-kontakt dagligen, i flera veckor innan dejten. Och hade sen en fantastiskt rolig kväll. Skulle inte haft så svårt att motstå honom, om han inte hade varit så speciell. :) Tycker att han är riktigt härlig och skulle gärna fortsätta ses. Men det jag menade var att även om jag är väldigt förtjust i honom, så är det inte så att jag blir jättelåg, om han inte vill mer. Vi har ju bara träffats en gång och det tar lite mer tid än så för mig, att utveckla djupare känslor.

Tack för alla kommentarer och allt stöd. :) Kram

• Anonym (hör av dig!)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-01 10:18:16 följande:

Oj vad kul att se att flera var så intresserade och att kommentarerna fortsatte. :) Pga det så vill jag gärna förklara lite mer hur jag tänker, ang. vad som hänt.

Frågan om han borde ha smsat redan nu: Jag vet inte hur lång tid olika personer tar på sig. Men som en tumregel brukar jag tippa att nån inte är intresserad, om man inte hör nåt inom ca 3 dar. Det har ju inte ens gått 24 h sen vi skildes åt, så kanske finns det hopp... :)

Borde inte jag höra av mig: Jo, jag har faktiskt tänkt på det och kommit fram till att jag kan testa smsa imorgon eller på tisdag. Vill ge honom lite space, om han behöver tänka efter. Men vill samtidigt testa smsa när det gått ett par dar, för att se om han kanske är blyg, och istället hoppas på att jag hör av mig. Fick vibbar av att han var lite blyg och han sa det själv också en gång... Svarar han inte om jag smsar en gång, så tar jag ju vinken och lägger ner.

Om han var speciell för mig eller ej: Jo, han var/är väldigt speciell för mig. Vi höll ju mycket sms-kontakt dagligen, i flera veckor innan dejten. Och hade sen en fantastiskt rolig kväll. Skulle inte haft så svårt att motstå honom, om han inte hade varit så speciell. :) Tycker att han är riktigt härlig och skulle gärna fortsätta ses. Men det jag menade var att även om jag är väldigt förtjust i honom, så är det inte så att jag blir jättelåg, om han inte vill mer. Vi har ju bara träffats en gång och det tar lite mer tid än så för mig, att utveckla djupare känslor.

Tack för alla kommentarer och allt stöd. :) Kram

Tycker absolut du borde höra av dig, med tanke på att ni haft daglig kontakt innan ni träffades. Om du avvaktar - och han med - känns det som dynamiken i er relation/frekvensen i er kontakt kan bli mer 'avvaktande' framöver också. Det behöver så klart inte blir det, men möjligheten finns. Så hör av dig, tycker jag! :) På din beskrivning av kvällen låter det ju som båda trivdes i varandras sällskap. Så ta upp kontakten igen! :) Lycka till!
  • Anonym (Osäker mullig)

Uppdatering igen, ifall nån är intresserad.. ;)

Haha, ibland är livet så lustigt. Jag börjar nästan undra om han kanske t.o.m. läser den här tråden. *Gulp*. För precis när jag nyss postat mitt senaste inlägg...så damp det ner ett sms. Från honom. :)

Det var inte så mycket i smset, bara ett tack för en härlig dejt och någon slags puss-smiley... (Inget förslag på ny dejt, hmm..) Ändå kul att han hörde av sig. Får smsa tillbaka sen med nåt liknande och se om det blir nåt mer...

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-01 11:45:22 följande:

Uppdatering igen, ifall nån är intresserad.. ;)

Haha, ibland är livet så lustigt. Jag börjar nästan undra om han kanske t.o.m. läser den här tråden. *Gulp*. För precis när jag nyss postat mitt senaste inlägg...så damp det ner ett sms. Från honom. :)

Det var inte så mycket i smset, bara ett tack för en härlig dejt och någon slags puss-smiley... (Inget förslag på ny dejt, hmm..) Ändå kul att han hörde av sig. Får smsa tillbaka sen med nåt liknande och se om det blir nåt mer...

Varför vänta med att sms:a tillbaka till "sen"? Killar vill också känna sig eftertraktade :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-01 14:07:12 följande:

Varför vänta med att sms:a tillbaka till "sen"? Killar vill också känna sig eftertraktade :)

Hehe, ja, så klart, så är det säkert. :) Menar inte att jag ska vänta jättelänge, kommer ju svara idag, ganska så snart. Men det har inte varit ngt ovanligt i våra sms-kontakter, att det har gått några timmar innan vi svarar varann. "Huvudregeln" (outtalat), som vi väl båda följt, är att vi har försökt svara varann samma dag i alla fall. Sen har det varit allt från inom en timme, till upp till 8 timmar senare. Från båda håll.

Ska svara snart men måste bara fundera lite först, vad jag ska skriva för något trevligt svar till honom... :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-01 14:21:20 följande:
    Hehe, ja, så klart, så är det säkert. :) Menar inte att jag ska vänta jättelänge, kommer ju svara idag, ganska så snart. Men det har inte varit ngt ovanligt i våra sms-kontakter, att det har gått några timmar innan vi svarar varann. "Huvudregeln" (outtalat), som vi väl båda följt, är att vi har försökt svara varann samma dag i alla fall. Sen har det varit allt från inom en timme, till upp till 8 timmar senare. Från båda håll.

Ska svara snart men måste bara fundera lite först, vad jag ska skriva för något trevligt svar till honom... :)
    Skrev att det gav mersmak :)
    Tänk inte så mycket på hur du formulerar dig, utan skriv något spontant som dyker upp när du läser hans meddelande. Jag tror att han gärna vill mer, men att han försöker känna av din inställning. Detta genom att inte direkt föreslå nästa träff utan bara tacka för föregående. Skulle han varit en av dem som låtsas tacka, men inte vill mer hade han inte lagt till en puss-smiley.
    Nu verkar det som om ni båda är inne på samma spår.... fortsätta träffas :)
  • Vixen90

Okej, TS - angående dejtande och initiativ så MÅSTE jag bara få vara extremt tydlig med att min nuvarande sambo inte rörde ett finger de första månaderna vi dejtade fastän han ville träffas!

Jag skällde ut honom efter noter ett par månader in i dejtandet pga att han var så jäkla tafatt och att jag inte begrep mig på hans sätt. Och då plötsligt bättrade han sig.

Nu såhär i efterhand - 4 år senare - så säger han att han avvaktade medvetet bla pga att han ville va säker på mitt intresse.

Att din dejt inte direkt frågade om ny dejt i alla första smset sedan ni skildes är inget annat än helt normalt - du hade ju inte hört av dig - alltså vet han inte var han har dig riktigt och att då omedelbart fråga om ny dejt vore... för mycket.

Så - det jag vill ha sagt: TA FÖR DIG. Vänta aldrig! Gör det du vill göra och skit i alla "regler" osv! Ta initiativ och ta det du vill ha! Låt inte någon annan styra hur din framtid spelar ut!

Hade inte jag tagit för mig hade jag mist min sambo fastän han var lika intresserad pga att båda gått och väntat på att den andre skulle agera, så chansa inte på att den andre ska föra. Ta det i egna händer.

Stort lycka till och kram

• Anonym (Osäker mullig)

Tack för de ytterligare kommentarerna, ni är verkligen gulliga. :)

Jag skickade ett liknande sms tillbaka till honom, där det tydligt framgick hur mkt jag hade uppskattat dejten och han fick även han nån slags sån flörtig smiley, så att han inte skulle bli osäker. Inget svar på det dock, under hela e.m./kvällen. Jag tänkte därför avvakta lite igen och se om han själv först tar upp frågan om att ses igen.. Tror vi båda kanske varit med i spelet förr och vet att det är lätt att skrämma bort nån genom att vara "på"..

Men absolut, om han fegar ur/inte frågar, så måste jag ju till slut fråga. Bara så att jag är säker på ifall det är att han inte vill, eller bara inte vågar fråga.. Kan ju även vara så att han genom sitt sms bara ville vara lite "gentleman", efter sexet. Men jag måste nog försäkra mig om hur det ligger till... vore så himla dumt att missa chansen, ifall båda bara är fega. :P

• Anonym (Swenglish)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-01 21:33:03 följande:

Tack för de ytterligare kommentarerna, ni är verkligen gulliga. :)

Jag skickade ett liknande sms tillbaka till honom, där det tydligt framgick hur mkt jag hade uppskattat dejten och han fick även han nån slags sån flörtig smiley, så att han inte skulle bli osäker. Inget svar på det dock, under hela e.m./kvällen. Jag tänkte därför avvakta lite igen och se om han själv först tar upp frågan om att ses igen.. Tror vi båda kanske varit med i spelet förr och vet att det är lätt att skrämma bort nån genom att vara "på"..

Men absolut, om han fegar ur/inte frågar, så måste jag ju till slut fråga. Bara så att jag är säker på ifall det är att han inte vill, eller bara inte vågar fråga.. Kan ju även vara så att han genom sitt sms bara ville vara lite "gentleman", efter sexet. Men jag måste nog försäkra mig om hur det ligger till... vore så himla dumt att missa chansen, ifall båda bara är fega. :P

Har du fått svar?
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..