• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Surra) skrev 2017-09-27 16:17:10 följande:
    Kan du inte ge något exempel på hur en dylik konversation kan se ut? Det jag citerat här nedan ger inga som helst indikationer på att du skulle klara av att vara annat än vulgär. Men roligt om du överraskar förstås. 

"Själv vill jag ha en kille med klös i, som regelbundet sätter på mig som en karl ska. Hur attraktiv känner man sig som kvinna om mannen aldrig visar passion eller intresse för en som sexuell varelse? "
    Fast nu blandar du ihop äpplen och päron. Att jag säger att jag vill ha en man med klös i som ger mig en rejäl omgång i sängen har inget att göra med hur min konversation med en man ser ut när vi pratar på nätet i ett inledande skede.

Jag är förvånad över att så många verkar tro att prat om sex måste vara vulgärt, lever ni resten av era liv med lika stor avsaknad av nyanser...?

En konversation om ämnet kan till exempel se ut så här (påhittad):

- Vad gillar du annars att sysselsätta dig med i livet då?
    - Naturupplevelser, resor, träna, passion. Passion är viktigt tycker jag :)
    - Ja, mer passion åt folket! :)
    - Inget får mig att känna mig mer levande. 
    - Samma här. Ju mer passion man har desto yngre håller man sig, har jag hört! ;)
    - Jag har hört att det ska vara bra för tänderna ;)
    - Och frisyren ;)

Osv osv. Skämtsam ton, men det framgår tydligt att båda tycker det är viktigt med sex. Utan att det nämns könsord. 
  • Anonym (+15)

Jag är mullig och inte haft problem med att de killar jag träffat inte gillat min kropp. Har de haft problem med det så har de dumpat mig innan vi ens hunnit snacka något. De har liksom frågat direkt om min kropp och när de fått veta att jag är mullig så tackar de för sig och helt ärligt sagt att jag var för stor för deras smak.

Men de allra flesta har inte brytt sig om att jag väger mer än jag kanske borde göra. Sen beror det ju givetvis på hur man bär upp dessa kilon samt vad man attraheras utav.

De flesta man träffat har ju själva inte direkt varit speciellt vältränade men heller inte speciellt överviktiga eller väldigt smala. Den jag nu träffar är dock mer vältränad mot vad som jag normalt träffat tidigare. Han tycker jag är fin som jag är på alla sätt!!

• Anonym (Surra)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 16:42:44 följande:
    Fast nu blandar du ihop äpplen och päron. Att jag säger att jag vill ha en man med klös i som ger mig en rejäl omgång i sängen har inget att göra med hur min konversation med en man ser ut när vi pratar på nätet i ett inledande skede.

Jag är förvånad över att så många verkar tro att prat om sex måste vara vulgärt, lever ni resten av era liv med lika stor avsaknad av nyanser...?

En konversation om ämnet kan till exempel se ut så här (påhittad):

- Vad gillar du annars att sysselsätta dig med i livet då?
    - Naturupplevelser, resor, träna, passion. Passion är viktigt tycker jag :)
    - Ja, mer passion åt folket! :)
    - Inget får mig att känna mig mer levande. 
    - Samma här. Ju mer passion man har desto yngre håller man sig, har jag hört! ;)
    - Jag har hört att det ska vara bra för tänderna ;)
    - Och frisyren ;)

Osv osv. Skämtsam ton, men det framgår tydligt att båda tycker det är viktigt med sex. Utan att det nämns könsord. 
    Ja, det där var ju verkligen skrattretande. 
  • Anonym (Swenglish)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 12:41:30 följande:
    Jag är halvamerikan, ursäkta om det stör att jag blandar språkligt, jag kan inte riktigt hjälpa att det blir så ibland. Jag försöker undvika det så mycket som möjligt...
    Ser ingenstans att ts skulle skriva på svengelska? Can you quote some examples for me please ? Moahahahha
  • Anonym (Liss)

Det finns ju jätte många killar som föredrar mulliga tjejer. Gå på dejten och var stolt. Min kompis är större än mullig och hon har inga problem att träffa killar Lycka till!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Surra) skrev 2017-09-27 16:49:00 följande:
    Ja, det där var ju verkligen skrattretande. 
    Men snälla Påven, nu blev jag besviken. Var det där allt missnöje du kunde uppbringa? :) 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Mia) skrev 2017-09-27 16:15:21 följande:

Jag har blivit nobbad för att ändan dallrade för mycket. Förstår precis varför du oroar dig.

Ledsen att höra att det blev så för dig! Tack för att du förstår. Håller tummarna för bra dejter framöver, för både dig och mig...

:)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (+15) skrev 2017-09-27 16:47:41 följande:

Jag är mullig och inte haft problem med att de killar jag träffat inte gillat min kropp. Har de haft problem med det så har de dumpat mig innan vi ens hunnit snacka något. De har liksom frågat direkt om min kropp och när de fått veta att jag är mullig så tackar de för sig och helt ärligt sagt att jag var för stor för deras smak.

Men de allra flesta har inte brytt sig om att jag väger mer än jag kanske borde göra. Sen beror det ju givetvis på hur man bär upp dessa kilon samt vad man attraheras utav.

De flesta man träffat har ju själva inte direkt varit speciellt vältränade men heller inte speciellt överviktiga eller väldigt smala. Den jag nu träffar är dock mer vältränad mot vad som jag normalt träffat tidigare. Han tycker jag är fin som jag är på alla sätt!!

Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..

Ang. att de flesta man själv träffat inte varit så vältränade så håller jag med. Majoriteten av mina ex har varit allt ifrån smala till normala till lite runda. Bara nån enstaka vältränad. Den här nya dejten nu, han är/verkar dock väldigt vältränad! Det gjorde mig nog extra nervös... ;) Men jag har släppt lite på det nu, efter att han inte direkt verkade bry sig om min kroppsform.. :)
  • Anonym (Y)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-27 19:01:20 följande:
    Förstår hur du menar! Det var länge sen jag dejtade men på den tiden hade jag vanan inne och det blev naturligt inledningsvis l konversationer, kring ens fysik etc. Nu var jag lite av en "amatör" ;) och kom på alldeles för sent, att jag/vi hade glömt att ta upp det som ämne i början... då blev det knivigare när det hade gått ett tag..
    Du hade ju skrivit det jättetydligt i presentationen och det stod även som fakta. Det räcker gott och väl. Är det någon som inte fattat är de ändå korkade.
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 16:42:44 följande:
    Är man men vet att de flesta kvinnor på dejtingsajter inte vill prata sex, i alla fall inte innan man träffats. De flesta män som börjar prata sex blir avskrivna direkt.

En kvinna hade skrivit ungefär i sin profil: "Tar gärna emot skamliga förslag... efter vi varit ute på dejt!".
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

Föredrar verkligen mulliga kvinnor. Lycka till!
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..