• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 11:56:24 följande:
    Åh, tack! Ditt inlägg var precis vad jag behövde läsa nu, det kom som en gudagåva! :D

Jag tror också att man undviker de profiler där man ser att det är nåt som inte attraherar en...! För mig är det inte om det ytliga oftast, utan t.ex. om en person bor på andra sidan landet, eller andra såna grejer.

Dejten är idag, så det är därför jag håller på att freaka ur totalt, hehe. Men jag intalar mig hela tiden att det kommer gå bra, det är inte så stor grej, etc. Klickar vi inte så gör vi väl inte det och då återgår allt till det vanliga. Då kan jag ju ändå vara stolt att jag vågade börja krypa ur mitt "skal".. :)

Kommer kanske inte uppdatera under kvällen, eller ja man vet aldrig, om det blir fiasko kanske jag åker hem tidigt och skriver av mig här, hihi. Men om det går bra lär jag inte skriva förrän imorgon.

Det jag är mest nervös för nu, är att det har skapats en väldigt flirtig stämning mellan oss, efter de senaste veckornas dagliga meddelanden. Jag hoppas att det inte gör att det har skapats för höga förväntningar för båda två. Ja ja, snart får jag veta. :) Tack för stödet!
    Så spännande, hoppas allt går bra ikväll! :) Glöm inte uppdatera sen för oss nyfikna! 
  • Anonym (Osäker mullig)

Åh vad gulliga ni alla är! Det har faktiskt hjälpt enormt mkt att höra en massa stöd härifrån! Jag började för en stund sen få en mer positiv känsla, "från förr", (den tid när jag gick på en del dejter och hade lite bättre självförtroende). Började känna att "det här fixar jag, det blir kul". Sedan så gick jag in här på forumet och såg flera stöttande kommentarer och så ökades min positiva känsla ännu mer! Så tack! :D

Nu ska jag göra min "före-dejt-ritual", som jag gjorde förr, hihi. Då blir jag alltid på topp. Jag sätter på peppande, rolig, lite småsexig musik. Så sminkar jag mig fint, lite lagom men ändå så där så jag känner mig som finast. Sätter på mig trevliga kläder och min favoritparfym. Sjunger med i musiken så högt jag vill. :) Under allt detta så tar jag ett glas champagne. Bara ett så klart. Med massor av vatten till, så att jag inte blir påverkad självklart. ;) (Japp, just champagne, som man nästan aldrig dricker. Så man känner sig lite lyxig). Gillar att ta god tid på mig, och slappna av, så allt det här kan ta drygt ett par timmar.. :D Kommer ihåg nu att jag faktiskt gillar den här biten..

Så klart jag inte har min "ritual" inför alla dejter, men just bara inför den där första nervösa dejten, med just en som man känner sig alldeles för intresserad av... hihi. Kramar till er från glada mulliga tjejen! :)

• Anonym (?)

Lycka till! Jag håller tummarna för gnistor!

• v i r r a
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 14:20:26 följande:

Åh vad gulliga ni alla är! Det har faktiskt hjälpt enormt mkt att höra en massa stöd härifrån! Jag började för en stund sen få en mer positiv känsla, "från förr", (den tid när jag gick på en del dejter och hade lite bättre självförtroende). Började känna att "det här fixar jag, det blir kul". Sedan så gick jag in här på forumet och såg flera stöttande kommentarer och så ökades min positiva känsla ännu mer! Så tack! :D

Nu ska jag göra min "före-dejt-ritual", som jag gjorde förr, hihi. Då blir jag alltid på topp. Jag sätter på peppande, rolig, lite småsexig musik. Så sminkar jag mig fint, lite lagom men ändå så där så jag känner mig som finast. Sätter på mig trevliga kläder och min favoritparfym. Sjunger med i musiken så högt jag vill. :) Under allt detta så tar jag ett glas champagne. Bara ett så klart. Med massor av vatten till, så att jag inte blir påverkad självklart. ;) (Japp, just champagne, som man nästan aldrig dricker. Så man känner sig lite lyxig). Gillar att ta god tid på mig, och slappna av, så allt det här kan ta drygt ett par timmar.. :D Kommer ihåg nu att jag faktiskt gillar den här biten..

Så klart jag inte har min "ritual" inför alla dejter, men just bara inför den där första nervösa dejten, med just en som man känner sig alldeles för intresserad av... hihi. Kramar till er från glada mulliga tjejen! :)

Har följt tråden och vill säga LYCKA TILL!

Sen vill jag tipsa om en sluten grupp på Facebook som heter "gränslös, skamlös, hejdlös". Där hittar du MASSOR av pepp.

Släpp lös nu och ha det hejdlöst, skamlöst kul
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 14:20:26 följande:

Mmm...önskar det vore mig du var på väg att träffa...
    Vore så mysigt med en mullig och härlig tjej....
  • Vixen90

Jag tänker tolka din tystnad som att dejten gått bra! Vill så gärna höra hur det känns imorgon TS! :)

• Anonym (Osäker mullig)
    Vixen90 skrev 2017-09-30 01:09:38 följande:

Jag tänker tolka din tystnad som att dejten gått bra! Vill så gärna höra hur det känns imorgon TS! :)

Haha, tack så mycket. :D Vad gulligt att du engagerar dig! Skickar en kram till dig för det.

Uppdatering för alla intresserade, alt. "En historia om den perfekta första dejten". :) (Långt).

Jag var ju dönervös när jag kom till stället. Det var en slags konsert och det såldes drinkar etc. Han var nervös också i början, såg jag. Han var jättesnygg! :)

Vi pratade på, skämtade, lyssnade på den härliga musiken, drack drinkar. Otroligt härlig stämning och pirrigt mellan oss, vi satte oss närmare och närmare varann. Det var sån laddning mellan oss så att luften sprakade! :D

Sen kom den, första kyssen från honom. Helt gudomlig på att kyssas och rummet försvann när jag blundade och bara sveptes med... Jag kunde knappt tro att den här sexiga killen satt och kysstes med mig..det var som en dröm..

Han var otroligt glad och sa att det var en så himla fin dejt. Och han var så het på mig och verkade INTE alls bry sig det minsta om min mullighet. Om något, så verkade det tända honom, hihi. När jag gick ut i pausen och blev borta en stund, så skickade han ett sms till mig bara för att säga hur otroligt fin jag var. En annan gång när jag gick iväg, så frågade nån om min stol var ledig. Killen råkade då göra nån slags "freudiansk felsägning" och säga att "Nej, min flickvän sitter där". :D

Vi gick vidare till en nattklubb och hånglade ihjäl oss, som tonåringar! :D Jag började ana vartåt det lutade... :p Jag hade bestämt att INTE ha sex på första dejten... men det blev helt enkelt för svårt att stå emot... tror aldrig jag blivit så tänd på en man.. :P

Även om sexet blev lite "fummel-första-gången-sex", så gjorde det liksom inget, var bara så underbart härligt att känna varann hud mot hud. Han tyckte tydligen inget om min mullighet, för han bara mumlade hest om hur sexig jag var... hihi, vilken boost för självförtroendet. ;)

Vi fortsatte att skoja och mysa på morgonen och det kändes väldigt naturligt. Han såg mig med sminket på sniskan och sa att jag var så fin.. :p Det var jag ju inte men kanske i hans ögon.. (?)

Sen skildes vi åt med en puss och han sa "vi hörs sen". På morgonen hade vi skämtat om saker vi ska göra framöver.. Men jag har jju förstås ingen aning om vad som händer nu. Kanske jag sumpade det genom sex första dejten... Men isf var det ändå jävligt värt det! :D Och inte ens påven själv kunde ha stoppat mig efter den där kvällen, så att... Vi får se vad som händer, men efter detta så känner jag att jag kommit över en tröskel ang. komplexen om min mullighet, i alla fall! (Och fick världens mest sprakande kväll, på köpet!).

Tack för allt stöd, ni i tråden!
  • Vixen90
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-30 12:56:29 följande:

Haha, tack så mycket. :D Vad gulligt att du engagerar dig! Skickar en kram till dig för det.

Uppdatering för alla intresserade, alt. "En historia om den perfekta första dejten". :) (Långt).

Jag var ju dönervös när jag kom till stället. Det var en slags konsert och det såldes drinkar etc. Han var nervös också i början, såg jag. Han var jättesnygg! :)

Vi pratade på, skämtade, lyssnade på den härliga musiken, drack drinkar. Otroligt härlig stämning och pirrigt mellan oss, vi satte oss närmare och närmare varann. Det var sån laddning mellan oss så att luften sprakade! :D

Sen kom den, första kyssen från honom. Helt gudomlig på att kyssas och rummet försvann när jag blundade och bara sveptes med... Jag kunde knappt tro att den här sexiga killen satt och kysstes med mig..det var som en dröm..

Han var otroligt glad och sa att det var en så himla fin dejt. Och han var så het på mig och verkade INTE alls bry sig det minsta om min mullighet. Om något, så verkade det tända honom, hihi. När jag gick ut i pausen och blev borta en stund, så skickade han ett sms till mig bara för att säga hur otroligt fin jag var. En annan gång när jag gick iväg, så frågade nån om min stol var ledig. Killen råkade då göra nån slags "freudiansk felsägning" och säga att "Nej, min flickvän sitter där". :D

Vi gick vidare till en nattklubb och hånglade ihjäl oss, som tonåringar! :D Jag började ana vartåt det lutade... :p Jag hade bestämt att INTE ha sex på första dejten... men det blev helt enkelt för svårt att stå emot... tror aldrig jag blivit så tänd på en man.. :P

Även om sexet blev lite "fummel-första-gången-sex", så gjorde det liksom inget, var bara så underbart härligt att känna varann hud mot hud. Han tyckte tydligen inget om min mullighet, för han bara mumlade hest om hur sexig jag var... hihi, vilken boost för självförtroendet. ;)

Vi fortsatte att skoja och mysa på morgonen och det kändes väldigt naturligt. Han såg mig med sminket på sniskan och sa att jag var så fin.. :p Det var jag ju inte men kanske i hans ögon.. (?)

Sen skildes vi åt med en puss och han sa "vi hörs sen". På morgonen hade vi skämtat om saker vi ska göra framöver.. Men jag har jju förstås ingen aning om vad som händer nu. Kanske jag sumpade det genom sex första dejten... Men isf var det ändå jävligt värt det! :D Och inte ens påven själv kunde ha stoppat mig efter den där kvällen, så att... Vi får se vad som händer, men efter detta så känner jag att jag kommit över en tröskel ang. komplexen om min mullighet, i alla fall! (Och fick världens mest sprakande kväll, på köpet!).

Tack för allt stöd, ni i tråden!

Jaaaaa TS! UNDERBART!

Jösses vad bra det gick. Så skönt. Power to you! Du tog honom verkligen med storm! Eller ni tog varandra! Såååå skoj att höra. Vilken perfekt uppdatering på tråden
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..