• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Man)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-26 21:28:04 följande:

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

Om du ger falska förhoppningar inför en dejt som du inte kan kan infria är du rökt. Så det var bra att du berättade.

Inte konstigare än att du blir nöjd om du får en god bulle på Konsum. Men missnöjd om du får samma bulle på en exklusiv restaurang.
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-30 12:56:29 följande:

Haha, tack så mycket. :D Vad gulligt att du engagerar dig! Skickar en kram till dig för det.

Uppdatering för alla intresserade, alt. "En historia om den perfekta första dejten". :) (Långt).

Jag var ju dönervös när jag kom till stället. Det var en slags konsert och det såldes drinkar etc. Han var nervös också i början, såg jag. Han var jättesnygg! :)

Vi pratade på, skämtade, lyssnade på den härliga musiken, drack drinkar. Otroligt härlig stämning och pirrigt mellan oss, vi satte oss närmare och närmare varann. Det var sån laddning mellan oss så att luften sprakade! :D

Sen kom den, första kyssen från honom. Helt gudomlig på att kyssas och rummet försvann när jag blundade och bara sveptes med... Jag kunde knappt tro att den här sexiga killen satt och kysstes med mig..det var som en dröm..

Han var otroligt glad och sa att det var en så himla fin dejt. Och han var så het på mig och verkade INTE alls bry sig det minsta om min mullighet. Om något, så verkade det tända honom, hihi. När jag gick ut i pausen och blev borta en stund, så skickade han ett sms till mig bara för att säga hur otroligt fin jag var. En annan gång när jag gick iväg, så frågade nån om min stol var ledig. Killen råkade då göra nån slags "freudiansk felsägning" och säga att "Nej, min flickvän sitter där". :D

Vi gick vidare till en nattklubb och hånglade ihjäl oss, som tonåringar! :D Jag började ana vartåt det lutade... :p Jag hade bestämt att INTE ha sex på första dejten... men det blev helt enkelt för svårt att stå emot... tror aldrig jag blivit så tänd på en man.. :P

Även om sexet blev lite "fummel-första-gången-sex", så gjorde det liksom inget, var bara så underbart härligt att känna varann hud mot hud. Han tyckte tydligen inget om min mullighet, för han bara mumlade hest om hur sexig jag var... hihi, vilken boost för självförtroendet. ;)

Vi fortsatte att skoja och mysa på morgonen och det kändes väldigt naturligt. Han såg mig med sminket på sniskan och sa att jag var så fin.. :p Det var jag ju inte men kanske i hans ögon.. (?)

Sen skildes vi åt med en puss och han sa "vi hörs sen". På morgonen hade vi skämtat om saker vi ska göra framöver.. Men jag har jju förstås ingen aning om vad som händer nu. Kanske jag sumpade det genom sex första dejten... Men isf var det ändå jävligt värt det! :D Och inte ens påven själv kunde ha stoppat mig efter den där kvällen, så att... Vi får se vad som händer, men efter detta så känner jag att jag kommit över en tröskel ang. komplexen om min mullighet, i alla fall! (Och fick världens mest sprakande kväll, på köpet!).

Tack för allt stöd, ni i tråden!

Ja!!! Vilken uppdatering! Helt rätt tänkt, ts!
  • Anonym (Heja heja)

Wow!

Så. Jävla. Bra.

Uppdatera oss gärna vad som händer framöver, jag vet inte varför jag har blivit så engagerad, du känns typ som en tjejkompis, haha

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-09-30 19:35:05 följande:

Wow!

Så. Jävla. Bra.

Uppdatera oss gärna vad som händer framöver, jag vet inte varför jag har blivit så engagerad, du känns typ som en tjejkompis, haha

Hehe, tackar tackar! :) Både till dig och till andra snälla i tråden. Det värmer att folk engagerar sig.

Ingen aning ifall han hör av sig igen, killar kan ju ibland försvinna bort efter sex. :P Även om det blir så, så känner jag att varenda sekund var underbar. Inget att ångra här. :) Dock, om han hör av sig inom ett par dar eller så, så lär jag verkligen uppdatera, så att ni som engagerat er får lite info. Och även om det inte händer nåt mer i det avseendet, så vill jag ändå framföra ett positivt budskap: Att det går att känna sig fin, sexig och uppskattad, även som mullig! Ifall några andra (osäkra) mulliga följt tråden. Jag känner mig dessutom mer peppad än nånsin till att börja bli mer hälsosam och ta hand om min kropp på alla sätt och vis. Den är ju fantastisk. :)

Kramar till er alla!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-30 21:18:07 följande:
    Hehe, tackar tackar! :) Både till dig och till andra snälla i tråden. Det värmer att folk engagerar sig.

Ingen aning ifall han hör av sig igen, killar kan ju ibland försvinna bort efter sex. :P Även om det blir så, så känner jag att varenda sekund var underbar. Inget att ångra här. :) Dock, om han hör av sig inom ett par dar eller så, så lär jag verkligen uppdatera, så att ni som engagerat er får lite info. Och även om det inte händer nåt mer i det avseendet, så vill jag ändå framföra ett positivt budskap: Att det går att känna sig fin, sexig och uppskattad, även som mullig! Ifall några andra (osäkra) mulliga följt tråden. Jag känner mig dessutom mer peppad än nånsin till att börja bli mer hälsosam och ta hand om min kropp på alla sätt och vis. Den är ju fantastisk. :)

Kramar till er alla!
    Roligt att du hade en lyckad dejt :) Tyvärr har jag sett detta scenariot bland vänner och de som redan varit osäkra över sin kropp har efter ett tag fått ännu sämre självförtroende när killen sen inte hör av sig. "Duger jag bara att ha sex med?" "Det är bara för att jag är tjock som han inte vill mer" låter det då.

Och så mår de ännu sämre. Var uppmärksam på dessa tankar så det inte händer dig. Jag hoppas killen hör av sig och at ni får en fortsättning eftersom du verkade falla för honom, men om han inte hör av sig så lägg inte skulden på dig själv. Tyvärr tappar många killar intresset om de får sex direkt, och det har inget med tjejens vikt att göra. Om du vill vara säker på att någon gillar dig för den du är och verkligen accepterar dig så vänta med sex tills du lärt känna honom. Sen kan ni sexa loss dygnet runt! Men som sagt, jag hoppas du får en fortsättning med denna killen. Och det är ju positivt att du vill bli hälsosammare också, lycka till :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-01 08:19:13 följande:

Roligt att du hade en lyckad dejt :) Tyvärr har jag sett detta scenariot bland vänner och de som redan varit osäkra över sin kropp har efter ett tag fått ännu sämre självförtroende när killen sen inte hör av sig. "Duger jag bara att ha sex med?" "Det är bara för att jag är tjock som han inte vill mer" låter det då.

Och så mår de ännu sämre. Var uppmärksam på dessa tankar så det inte händer dig. Jag hoppas killen hör av sig och at ni får en fortsättning eftersom du verkade falla för honom, men om han inte hör av sig så lägg inte skulden på dig själv. Tyvärr tappar många killar intresset om de får sex direkt, och det har inget med tjejens vikt att göra. Om du vill vara säker på att någon gillar dig för den du är och verkligen accepterar dig så vänta med sex tills du lärt känna honom. Sen kan ni sexa loss dygnet runt! Men som sagt, jag hoppas du får en fortsättning med denna killen. Och det är ju positivt att du vill bli hälsosammare också, lycka till :)

Tack för ditt svar! Jaha, nej så tänker inte jag alls nu, att han inte skulle höra av sig pga min kropp/mullighet. Som tur är så har jag tydligen 'tillräckligt' bra självförtroende, för att inte tänka i de banorna iaf.. :) Nej, för mig hade det mer blivit en tröskel just detta att "ta sig ut och dejta" igen. Jag är nämligen ganska säker på att jag med personligheten kan bli väldigt omtyckt av människor, när de väl träffar mig. Dock vet jag ju om kropps-idealen som finns för kvinnor i samhället, på film, etc. Så det var det som gjorde mig nervös, att inte veta hur just han såg på mullighet och att ev. komma dit och att han inte alls skulle tända på min kroppsform. Som tur var, var det en obefogad rädsla. :)

Däremot har jag ju varit med rätt länge och vet att det är precis så som du skriver, att en del killar kan försvinna plötsligt, om det blir sex tidigt. En risk som jag tog med i beräkningen. Men det var så länge sen jag hade sex, så det blev för svårt att stå emot.. :)

Om han inte skulle höra av sig mer, så skulle jag nog mest tycka att han var lite korkad faktiskt. Hur ofta träffar man/han nån som man har fantastisk kemi med och som får en att tokskratta en hel kväll, liksom? Så om han kastar bort en sån tjej, pga gamla förlegade könsroller eller nån slags "töm och glöm"-inställning, ja då är han nog ändå inte en man för mig...

Jag vet ganska många män som har ett mer moget sätt och som inte ser på sex som nån slags avgörande faktor, på ett sådant vis. Det är en sån man jag vill ha. :) Bl.a. mitt längsta förhållande som jag haft, började precis på detta sätt: sex första kvällen och sen var båda fast i flera år.. :) Sen har jag flera killkompisar som är så också, att de inte alls försvinner om tjejen vill ha sex tidigt, utan snarare blir mer intresserade.

Men som sagt, om just denna kille nu "försvinner", så gör det inte så mkt. Nu har jag tagit mig över dejting-"tröskeln" och fått mig lite bra sex. Hihi. Men visst, hör han av sig så är det en bra bonus! ;) Kram
  • carpediem86

Vad roligt att läsa om någon som skriver en överlag positiv tråd här, och att allting gick så bra nu på din dejt! :)

Jag tror att han kommer att höra av sig, och eftersom han också verkade nervös och så i början kan ju du också höra av dig ifall han väntar allt för länge. Är han inte intresserad kommer det att märkas även om du hör av dig först. Men jag tror som sagt att det kommer gå bra!

• Jillolol

Men borde han inte ens ha skrivit ett hej eller nåt hittils? Verkar gå åt det kyliga hållet eller?

Kanske sitter han och väntar på ditt sms eller liknande? Nä skumt detta...

• Anonym (Swenglish)

Ska inte du höra av dig och tacka för den trevliga dejten?

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..