• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 19:13:36 följande:
    Jag har inte så många helkroppsbilder av mig själv, att välja av. Det är så sällan jag ber nån ta såna bilder, då jag inte gillar att vara med på kort alls. :) Det finns dock en helkroppsbild på min profil kom jag på nu, men jag tycker tyvärr att själva mulligheten aldrig har synts på nån av mina bilder tyvärr... vet inte om det är att jag klär mig bra/medvetet, pga min figur, eller vad det kan vara. Men det är iaf bara i verkligheten man verkligen kan se mulligheten på mig...

Just därför tog jag också upp med dejten att jag är rund. :) (förutom att skriva det på min profil). Och sen framkommer det i tråden att han ignorerade han den kommentaren och började prata om annat... :) Ja, inte lätt detta...
    Hur mullig är du?
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-28 19:20:34 följande:

Hur mullig är du?

Som jag skrev tidigare, har inte vägt mig på länge. Men ja, jag har tidigare ocksä beskrivit min kropp mera nånstans längre upp i tråden tror jag. Jag är ingen "jätte", hehe. Men ja, jag är ganska rund. Han har iaf sett halvkroppsbilder, en helkroppsbild, samt jag har sagt uttryckligen att jag är rund, samt skrivit det på profilen. Tror inte jag kan göra mer än så, gällande info till dejten nu...

Nu behöver jag nog mer tips på hur jag ska överkomma min enorma nervositet.. så jag inte "råkar" ställa in dejten. :P Har blivit lite mer nervös nu, sen jag ser att flera svar på sistone har handlat om att det är viktigt med definitionen av mullighet... :S Samtidigt som jag ju försökte säga nåt till dejten men han inte verkade så intresserad av det snacket... så jag får hoppas att det betydde att han gillar runda tjejer.. Hmm. Svårt...
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 19:50:01 följande:
    Som jag skrev tidigare, har inte vägt mig på länge. Men ja, jag har tidigare ocksä beskrivit min kropp mera nånstans längre upp i tråden tror jag. Jag är ingen "jätte", hehe. Men ja, jag är ganska rund. Han har iaf sett halvkroppsbilder, en helkroppsbild, samt jag har sagt uttryckligen att jag är rund, samt skrivit det på profilen. Tror inte jag kan göra mer än så, gällande info till dejten nu...

Nu behöver jag nog mer tips på hur jag ska överkomma min enorma nervositet.. så jag inte "råkar" ställa in dejten. :P Har blivit lite mer nervös nu, sen jag ser att flera svar på sistone har handlat om att det är viktigt med definitionen av mullighet... :S Samtidigt som jag ju försökte säga nåt till dejten men han inte verkade så intresserad av det snacket... så jag får hoppas att det betydde att han gillar runda tjejer.. Hmm. Svårt...
    Bara att maila mig om dejten inte blir lyckad. Gillar former...

Alltså, fundera inte så mycket på det och ta det som det kommer.

Har du sagt att du är mullig så räcker det.

Ta det som det kommer och du behöver inte i detalj förklara
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-28 19:53:15 följande:

Bara att maila mig om dejten inte blir lyckad. Gillar former...

Alltså, fundera inte så mycket på det och ta det som det kommer.

Har du sagt att du är mullig så räcker det.

Ta det som det kommer och du behöver inte i detalj förklara

Haha, ok tack, det var snällt. :)

Nej, precis, jag har ju försökt förklara för honom och hade han brytt sig om det, så hade han kanske kunnat be om fler bilder, eller säga att han är mer inne på andra typer av kroppsformer. (Eller så kunde han ju bara dra sig ur dejten med nån ursäkt.. :P ) Så jag får gå dit rakryggad och med en dundersnygg stil och så får man se vad som händer.... :) Tack för peppen!
  • EnBlåDag
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 20:11:38 följande:
    Haha, ok tack, det var snällt. :)

Nej, precis, jag har ju försökt förklara för honom och hade han brytt sig om det, så hade han kanske kunnat be om fler bilder, eller säga att han är mer inne på andra typer av kroppsformer. (Eller så kunde han ju bara dra sig ur dejten med nån ursäkt.. :P ) Så jag får gå dit rakryggad och med en dundersnygg stil och så får man se vad som händer.... :) Tack för peppen!
    Du har inte skyldighet att berätta mer än vad du gjort och att göra "tillägg" nu angående det kanske blir lite fel.

Härligt med mjuka former och en fin insida...mmm...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Mullig som sjutton) skrev 2017-09-29 07:35:36 följande:

Lycka till på dejten Ts, jag hoppas verkligen att han lyckas göra dig avkopplad under kvällen så att du kan njuta av er dejt.

Tack!! Ja jag hoppas också att det flyter på bra. Han verkar ha rätt mycket självförtroende, samt verkar charmig. Så jag kan tänka mig att jag kommer att "dras med" lite i det. Det värsta är ju liksom de första ögonblicken, när man får syn på varann. När man väl börjar prata så hoppas jag det lossnar lite. :)

Jag får nog också uppdatera imorgon sen om hur det gått, då det är så många snälla människor som stöttat här inne. Tusen tack för det!
  • Anonym (Heja heja)

Hej tjejen!

Egentligen var det nog lite onödigt att ?varna? honom, men jag kan förstå om det känns bättre för dig att du har gjort det. Då kanske du kan slappna av lite och känna dig mer säker. Han har uttryckligen sagt att han inte brut sig, eller hur?

Jag tror att är man en person som är väldigt ytlig och vet med sig att man inte ?klarar av? vissa kroppsformer eller utseenden, då läser man ju det på infosidan och tar det till sig. Är man lite mer öppen för olika så kanske man struntar i att läsa det eller läser men lägger ingen vikt vid det. Jag tror faktiskt att om man har skrivit till varandra ett tag och börjar bli intresserad och det drar ihop sig till träff, då har man läst all info flera gånger och kollat bilderna för att försöka skapa sig en bild av personen. Så, jag tror inte du behöver vara orolig. Sen är det ju inte säkert att ni klickar ändå, men då ska du inte tro att det är pga din mullighet. Jag önskar dig stort lycka till och är nyfiken på en uppdatering. När är dejten?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-09-29 10:21:14 följande:

Hej tjejen!

Egentligen var det nog lite onödigt att ?varna? honom, men jag kan förstå om det känns bättre för dig att du har gjort det. Då kanske du kan slappna av lite och känna dig mer säker. Han har uttryckligen sagt att han inte brut sig, eller hur?

Jag tror att är man en person som är väldigt ytlig och vet med sig att man inte ?klarar av? vissa kroppsformer eller utseenden, då läser man ju det på infosidan och tar det till sig. Är man lite mer öppen för olika så kanske man struntar i att läsa det eller läser men lägger ingen vikt vid det. Jag tror faktiskt att om man har skrivit till varandra ett tag och börjar bli intresserad och det drar ihop sig till träff, då har man läst all info flera gånger och kollat bilderna för att försöka skapa sig en bild av personen. Så, jag tror inte du behöver vara orolig. Sen är det ju inte säkert att ni klickar ändå, men då ska du inte tro att det är pga din mullighet. Jag önskar dig stort lycka till och är nyfiken på en uppdatering. När är dejten?

Åh, tack! Ditt inlägg var precis vad jag behövde läsa nu, det kom som en gudagåva! :D

Jag tror också att man undviker de profiler där man ser att det är nåt som inte attraherar en...! För mig är det inte om det ytliga oftast, utan t.ex. om en person bor på andra sidan landet, eller andra såna grejer.

Dejten är idag, så det är därför jag håller på att freaka ur totalt, hehe. Men jag intalar mig hela tiden att det kommer gå bra, det är inte så stor grej, etc. Klickar vi inte så gör vi väl inte det och då återgår allt till det vanliga. Då kan jag ju ändå vara stolt att jag vågade börja krypa ur mitt "skal".. :)

Kommer kanske inte uppdatera under kvällen, eller ja man vet aldrig, om det blir fiasko kanske jag åker hem tidigt och skriver av mig här, hihi. Men om det går bra lär jag inte skriva förrän imorgon.

Det jag är mest nervös för nu, är att det har skapats en väldigt flirtig stämning mellan oss, efter de senaste veckornas dagliga meddelanden. Jag hoppas att det inte gör att det har skapats för höga förväntningar för båda två. Ja ja, snart får jag veta. :) Tack för stödet!
  • Vixen90
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-29 11:56:24 följande:

Åh, tack! Ditt inlägg var precis vad jag behövde läsa nu, det kom som en gudagåva! :D

Jag tror också att man undviker de profiler där man ser att det är nåt som inte attraherar en...! För mig är det inte om det ytliga oftast, utan t.ex. om en person bor på andra sidan landet, eller andra såna grejer.

Dejten är idag, så det är därför jag håller på att freaka ur totalt, hehe. Men jag intalar mig hela tiden att det kommer gå bra, det är inte så stor grej, etc. Klickar vi inte så gör vi väl inte det och då återgår allt till det vanliga. Då kan jag ju ändå vara stolt att jag vågade börja krypa ur mitt "skal".. :)

Kommer kanske inte uppdatera under kvällen, eller ja man vet aldrig, om det blir fiasko kanske jag åker hem tidigt och skriver av mig här, hihi. Men om det går bra lär jag inte skriva förrän imorgon.

Det jag är mest nervös för nu, är att det har skapats en väldigt flirtig stämning mellan oss, efter de senaste veckornas dagliga meddelanden. Jag hoppas att det inte gör att det har skapats för höga förväntningar för båda två. Ja ja, snart får jag veta. :) Tack för stödet!

Heja heja! Stort lycka till! Njut av er dejt så mycket du bara kan utan att övertänka saker. Det är bättre att vara i nuet än att börja oroa sig långt innan något ens har hänt Det kommer gå bra ska du se! Han är garanterat också nervös, oavsett om det märks eller inte Fokusera bara på att ha trevligt så löser det sig
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..