• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 15:15:54 följande:

Bla bla bla zzz...läs ts svar på mitt inlägg så ser du att du gick i spinn helt i onödan. 

Jag ser att han nappade på hennes invit, ja. Bra att det går som TS önskar. Jag önskar henne som sagt allt gott.

Du har ju dock fortfarande en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Och det var ju främst dina analyser utifrån din syn och dina preferenser som störde mig, så helt i onödan var det väl inte. Du har förhoppningsvis lärt dig att allt inte är stereotyper och att man föredrar/agerar olika. Din analys- och slutledningsförmåga kan alltså förbättras. Han var ju inte asexuell, av allt att döma. Utan bara försiktig och avvaktande tills TS tog initiativ.
  • Anonym (Osäker mullig)
    EnBlåDag skrev 2017-09-27 20:21:11 följande:

Föredrar verkligen mulliga kvinnor. Lycka till!

Roligt att höra! Och tack för lyckönskningen. :)
  • Anonym (44)

Mullig och rund är ju en sak, men detfinns ju även rejält överviktiga personer som kallar sig själva mulliga. Hur sor skulle du säga att din övervikt är i kilo? Hoppas det går bra med allt!

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (44) skrev 2017-09-28 02:56:35 följande:

Mullig och rund är ju en sak, men detfinns ju även rejält överviktiga personer som kallar sig själva mulliga. Hur sor skulle du säga att din övervikt är i kilo? Hoppas det går bra med allt!

Vet faktiskt inte i kilo då jag nästan aldrig väger mig. Jag tror inte att folk skulle se mig som extremt stor eller så... Har tränat mkt förr, så har nån slags "form" kvar i grunden, antar jag... Men ja, lite för mkt är det av allt, på mig. Främst stor byst, rumpa och rätt stor mage (som konstigt nog döljs rätt lätt i rätt tröja :P ).

Men jag har ju nu ändå försökt föra fram det om att jag inte på något sätt är smal, till den här killen, för att ge honom en chans att backa innan dejten. Han vägrade ju backa, så jag tolkar det som om han går mest på personlighet och att han verkar tycka om mitt ansikte... Får se hur det går.. :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Y) skrev 2017-09-27 19:58:41 följande:
    Är man men vet att de flesta kvinnor på dejtingsajter inte vill prata sex, i alla fall inte innan man träffats. De flesta män som börjar prata sex blir avskrivna direkt.

En kvinna hade skrivit ungefär i sin profil: "Tar gärna emot skamliga förslag... efter vi varit ute på dejt!".
    Jag är kvinna och vet att de flesta män inte klarar av att prata om sex utan att vara plumpa och vulgära, och de kommer in på ämnet alltför snabbt, så det kan ju bero på det också. Sedan är kanske inte de flesta kvinnor lika sexuella som jag heller. För mig är det viktigt att veta i förväg hur mannens inställning till sex är eftersom det är så viktigt för mig. 
    Vixen90 skrev 2017-09-27 21:38:02 följande:
    Jag ser att han nappade på hennes invit, ja. Bra att det går som TS önskar. Jag önskar henne som sagt allt gott.

Du har ju dock fortfarande en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Och det var ju främst dina analyser utifrån din syn och dina preferenser som störde mig, så helt i onödan var det väl inte. Du har förhoppningsvis lärt dig att allt inte är stereotyper och att man föredrar/agerar olika. Din analys- och slutledningsförmåga kan alltså förbättras. Han var ju inte asexuell, av allt att döma. Utan bara försiktig och avvaktande tills TS tog initiativ.
    Fast nu gör du ju samma sak. Du säger att man föredrar olika, men man får tydligen inte tycka som jag utan att det ska stämplas som "förlegat". Då accepterar du alltså inte en avvikande åsikt utan använder dig av stereotypen att om man tycker som jag måste man ha en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Har ts också kass analysförmåga då eftersom hon tänkte samma som mig? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-09-28 07:20:04 följande:
    Vet faktiskt inte i kilo då jag nästan aldrig väger mig. Jag tror inte att folk skulle se mig som extremt stor eller så... Har tränat mkt förr, så har nån slags "form" kvar i grunden, antar jag... Men ja, lite för mkt är det av allt, på mig. Främst stor byst, rumpa och rätt stor mage (som konstigt nog döljs rätt lätt i rätt tröja :P ).

Men jag har ju nu ändå försökt föra fram det om att jag inte på något sätt är smal, till den här killen, för att ge honom en chans att backa innan dejten. Han vägrade ju backa, så jag tolkar det som om han går mest på personlighet och att han verkar tycka om mitt ansikte... Får se hur det går.. :)
    Jag tror du kan slappna av, du har varit väldigt tydlig i din profil att du inte är modellsmal. Jag tror att han är väldigt medveten om att du är rund, och att han faktiskt föredrar tjejer med hull. Han tycker nog om dig precis som du är! 
  • En rund tjej

Jag har varit med om precis samma situation. Jag dejtade en kille på nätet i ungefär en månad. Efter två veckor började det bli lite mer seriöst och efter tre veckor bestämde vi oss för att träffas irl. Inför dejten var jag jätte orolig att han inte skulle gilla mig i verkligenten för att jag är lite mullig. Även om jag hade skrivit in det i min dejting profil, så var jag jätte osäkra på att han faktiskt hade läst det. Så inför vår första dejt irl hade jag sådan ångest över att han inte skulle gilla hur jag ser ut. Men när vi väl träffades visade han inga som helst tecken på han brydde sig om att jag är mullig. Nu har vi dejtat i lite över en månad irl och han säger hela tiden hur vacker jag är.

Så det jag vill få fram är. Om han verkligen gillar din personlighet och de bilder som han sett tidigare så kommer han gilla dig även om du är mullig. Annars är han ett svin om han inte kan se förbi din personlighet för att han har fokus på ditt utseende och du är värd en person som gillar dig oavsett om du är mullig eller inte.

• Anonym (Osäker mullig)

Tack för de senaste peppande inläggen! Det hjälper verkligen. Har en liten dipp idag, är nog för att dejten är så nära nu i tid. Blir mer verkligt. Jag borde nog dejtat mer, blir så stor grej i ens huvud, när det var länge sen...

• Anonym (Surra)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-27 17:22:30 följande:
    Men snälla Påven, nu blev jag besviken. Var det där allt missnöje du kunde uppbringa? :) 
    Ha ha ha! Dina anklagelser håller samma låga standard som dina "skämtsamma" sexuella anspelningar. gör (Men jag gillar PJ2 så det gör mig egentligen litet och ingenting att du fått saken om bakfoten).
  • Vixen90
    Anonym (Hmm) skrev 2017-09-28 07:42:04 följande:

Jag är kvinna och vet att de flesta män inte klarar av att prata om sex utan att vara plumpa och vulgära, och de kommer in på ämnet alltför snabbt, så det kan ju bero på det också. Sedan är kanske inte de flesta kvinnor lika sexuella som jag heller. För mig är det viktigt att veta i förväg hur mannens inställning till sex är eftersom det är så viktigt för mig. Fast nu gör du ju samma sak. Du säger att man föredrar olika, men man får tydligen inte tycka som jag utan att det ska stämplas som "förlegat". Då accepterar du alltså inte en avvikande åsikt utan använder dig av stereotypen att om man tycker som jag måste man ha en väldigt förlegad syn på kön och sexualitet. Har ts också kass analysförmåga då eftersom hon tänkte samma som mig? 

Du får självklart tycka som du gör, men när du hävdar att en "riktig karl" ska vara på ett specifikt sätt så är du ute och cyklar. Det är inte upp till dig att definiera andra män. Det är bara det jag opponerar mig mot. Du drar alla över en kam med ditt uttalande om hur män ska vara. Och alla är de facto inte likadana, men nog är de riktiga män ändå. Du kan absolut ha en åsikt om VILKEN TYP av män du personligen föredrar, men att hävda att en man ska göra ditten och datten (dvs sätta på sin kvinna) för att vara en riktig karl - ja, då är man fel ute.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..